کراس اوور چینی با کروز کنترل تطبیقی و نمایشگرهای دیجیتال (+عکس)

یکی از جذابیت های نمای جانبی آیون ویی، دستگیره های پاپ آپ درب ها هست که پیش از خارج شدن، نمایی یکپارچه را در این قسمت ایجاد کرده اند.

موبنا؛ مازیار دانیالی – همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد؛   گاک (GAC) نام یک گروه خودروسازی در چین است که کمتر در بازار ایران شناخته شده و ممکن است برخی آنرا با برند جک(JAC)  اشتباه کنند. گاک در زمینه تولید انواع خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری، اتوبوس و قطعات یدکی فعالیت دارد. این مجموعه در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شده و همکاری هایی نزدیکی با خودروسازان برتر جهان مانند تویوتا، هوندا، میتسوبیشی، ایسوزو، فیات و پژو دارد.

این خودروساز در زمینه توسعه محصولات الکتریکی نیز فعالیت دارد و یکی از جدیدترین هایش خودرویی با نان آیون ویی است که در بازار چین بین ۲۵ تا ۳۷ هزار دلار قیمت دارد.

آیون ویی از منظر طراحی دنباله رو محصولات روز بازار جهانی است بویژه آنکه الکتریکی بودن آن نیز عاملی بوده تا طراحان این کمپانی تلاش کنند ظاهری مدرن تر و فناورانه تر را ارائه دهند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۵۸۶ میلیمتر در طول، ۱۹۲۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۲۸ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۸۳۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۶۰ میلیمتر و وزن خالص از ۱۷۲۵ تا ۱۸۶۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

یکی از جذابیت های نمای جانبی آیون ویی، دستگیره های پاپ آپ درب ها هست که پیش از خارج شدن، نمایی یکپارچه را در این قسمت ایجاد کرده اند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از یک موتور الکتریکی ۱۳۵ کیلوواتی با گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر استفاده شده است. نمونه پایه با یک باتری لیتیومی ۷۰ کیلووات ساعت عرضه می شود که برد حرکتی آن حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

در بخش پیشرانه نیز همانند اکثر الکتریکی های بازار از نمونه تک سرعته استفاده شده است که با محور جلو در ارتباط است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی بوده و رینگ های آلومینیومی در اندازه ۱۹ و ۲۰ اینچی با توجه به آپشن ارائه می شوند.

کابین و ایمنی

گاک برای کابین ایون ویی برنامه ویژه ای را تدارک دیده تا محیطی لوکس و فناورانه را پیش روی مشتریان خود قرار دهد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید ظاهرا عملکرد موفقی هم داشته زیرا جزئیات به سبک یک محصول سطح بالا کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر هوای داخل، استارت دکمه ای، درب صندوق عقب الکتریکی بدون نیاز به دخالت دست برای تغییر حالت(آپشن)، نورپردازی هوشمند داخلی(آپشن)، پشتیبانی از فرمان های صوتی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات امپر، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، یو اس بی، بلوتوث، ناوبری ماهواره ای، تنظیم الکتریکی صندلی(آپشن)، استراحتگاه دست جلو و عقب، پاور ویندوز جلو و عقب، اسکای روف پانورامیک با مکانیسم الکتریکی و پنل خورشیدی(آپشن)، نمایشگر هدآپ(آپشن)، سنسور باران(آپشن)، برف پاکن عقب، آینه های الکتریکی مجهز به گرمکن و سیستم جمع شونده اتوماتیک و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی امکاناتی شامل: کروز کنترل تطبیقی(آپشن)، ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه(آپشن)، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز پارک اتوماتیک، ترمز اضطراری(آپشن)، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده(آپشن)، سیستم پارک اتوماتیک(آپشن)، نور بالا و نورپایین تطبیقی(آپشن)، ایربگ کامل(آپشن)، ایزوفیکس صندلی کودک و … قابل اشاره هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا