عضو هیأت مدیره همراه اول: ۵G بزودی به هرمزگان می‌رسد

عضو هیأت مدیره همراه اول ضمن تشریح وضعیت شبکه این اپراتور در هرمزگان، خبر از اتفاقات خوبی برای این استان داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، بابک تراکمه، عضو هیأت مدیره همراه اول صبح امروز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در آیین اتصال روستاهای استان هرمزگان به شبکه اینترنت که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد این استان در بندرعباس برگزار شد، وضعیت شبکه همراه اول در این استان را تشریح کرد.

تراکمه با بیان اینکه پوشش جمعیتی اپراتور اول در استان هرمزگان به ۹۵ درصد رسیده است، اظهار کرد: امروز قریب به دو میلیون سیم‌کارت همراه اول در جغرافیای هرمزگان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸۶۲ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی و ۳۵۷ کیلومتر از مسیرهای ریلی هرمزگان تحت پوشش همراه اول است.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران برقراری این میزان پوشش را با سرمایه‌‌گذاری و راه‌اندازی ۸۵۳ سایت و ۲۵۷۰ تکنولوژی امکانپذیر دانست و گفت: ۷۰ درصد از کاربران اینترنت همراه اول از پوشش ۴G و نزدیک به ۳۰ درصد نیز پوشش ۳G را تجربه می‌کنند.

*رونمایی از ۵Gاستان هرمزگان بزودی
تراکمه با نوید رونمایی از تکنولوژی ۵G در استان هرمزگان، بیان کرد: بزودی شاهد این اتفاق خواهیم بود؛ کما اینکه استقبال مشترکان هرمزگانی از خدمات همراه اول مسیر توسعه بیشتر این اپراتور در هرمزگان را هموار خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه همره اول آماده همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه ایده‌های نوآورانه و متناسب با زیست‌بوم هرمزگان است، ابراز کرد: مسیر برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارتباطی در راستای شکل‌‌گیری اقتصاد دیجیتال فراهم است.

*ایجاد و توسعه پوشش همراه اول در روستاهای جدید

عضو هیأت مدیره همراه اول همچنین اشاره‌ای به افتتاح‌های امروز با حمایت وزارت ارتباطات داشت و گفت: بخش دیگری از روستاهای دوردست هرمزگان تحت پوشش شبکه همراه اول قرار گرفتند.

تراکمه خاطر نشان کرد: همراه اول توانست با ایجاد و ارتقاء ۹۷ سایت برای پوشش ۱۴۰ روستای محروم در هرمزگان، بیش از پیش در زمینه عدالت ارتباطی حرکت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا