سیستم GIS یکپارچه شرکت مخابرات ایران در مرکز عملیات شبکه راه‌اندازی شد

سیستم مخابراتی GIS یکپارچه شرکت مخابرات ایران با حضور دکتر محمودزاده رئیس هیات مدیره، مهندس سلطانی، مدیرعامل و معاونین و مدیران شرکت مخابرات ایران در مرکز عملیات متمرکز و یکپارچه شرکت در مرکز مخابرات نهری تهران امروز سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، در این مراسم که با حضور دکتر محمودزاده، رئیس هیات مدیره، مهندس سلطانی، مدیرعامل شرکت و جمعی از اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت مخابرات ایران برگزار شد، پروژه GIS در شرکت مخابرات ایران به‌عنوان یکی از پروژه‌های زیرساختی حوزه ارتباطات و مخابرات راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.

سیستم GIS یکپارچه شرکت مخابرات ایران در مرکز عملیات شبکه راه‌اندازی شد

بر اساس این گزارش، مهندس سلطانی در این مراسم با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از پروژه GIS گفت: اهداف بسیار ارزشمند و با اهمیت در شبکه مخابراتی کشور شامل شناسایی بخش‌هایی از شبکه مخابراتی کشور که تا چند ماه آینده نیازمند تغییر اساسی هستند، با استفاده از این سیستم مشخص و معلوم می‌شود. همچنین، نسبت میزان ترافیک مخابراتی و میزان پراکنش آنتن‌های راه دور به ترافیک، محاسبه می‌شود.

وی افزود: با استفاده از GIS، در شبکه مخابراتی در بازه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دراز مدت، بهترین مسیر برای ایجاد یک خط انتقال جدید مانند فیبر نوری با استفاده از لایه‌های اطلاعاتی مربوط به توپوگرافی منطقه، راه‌های ارتباطی، خطوط مخابراتی و همچنین شرایط جغرافیایی که بهترین محل برای انجام تغییرات مخابراتی است، نمایش داده شده و در اختیار مجموعه شبکه و فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد.

سیستم GIS یکپارچه شرکت مخابرات ایران در مرکز عملیات شبکه راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین در تشریح مزایای استفاده از سیستم GIS گفت: از جمله کاربردهای مهم GIS، شناسایی افزایش جمعیت یا امکانات در یک منطقه خاص، یا محدوده‌ای در شهر است که با استفاده از آن می‌توان نیازسنجی مخابراتی برای تأمین امکانات مخابراتی را در یک منطقه یا محدوده خاص انجام داد.

مهندس سلطانی با اشاره به اهمیت این پروژه، در پایش شبانه‌روزی وضعیت شبکه و تقدیر از هیات مدیره در حمایت از راه‌اندازی این پروژه زیرساختی مهم گفت: جامعه متخصصین مخابرات در آینده شاهد تغییرات جهشی در بحث خدمت‌رسانی به مردم و توسعه بخش فنی خواهد بود.

سیستم GIS یکپارچه شرکت مخابرات ایران در مرکز عملیات شبکه راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان تأکید کرد: استفاده بهینه از مزایای سامانه GIS نیاز به هم‌افزایی کامل بین بخش‌های ستادی و مناطق مخابراتی در سراسر کشور دارد که با استفاده از آن حداکثر همگرایی لازم برای بهینه‌سازی سیستم GIS ایجادشده و در نتیجه یک امکان مفید در مسیر خدمت‌رسانی به مشتریان و تحقق رضایتمندی در سطح کشور از سرویس‌های مختلف شرکت مخابرات ایران میسر می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا