همراه‌اولی‌ها ۱۲ برابر ایرانسلی‌ها پیامک می‌زنند

برای بسیاری از جوان‌ترها شاید عجیب باشد که حجم بالایی از مشترکان تلفن همراه در کشور از پیامک‌هایی که روزی ابزاری بسیار کارآمد بودند، همچنان استفاده کنند.

موبنا – اما شاید تعجب کنید که تنها در ۳ ماه پاییز سال ۹۹، مشترکان مجموع اپراتورهای موبایل کشور، بیش از ۵۵ میلیارد پیامک برای یکدیگر ارسال کرده‌اند.
واکاوی آخرین آمار منتهی به پاییز سال جاری که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) منتشر شده، حاوی نکاتی است که برخی از آنها بسیار معنادار و تعجب‌برانگیز است.
یکی از این آمار به بررسی تفکیکی میزان ارسال پیامک از سوی مشترکان موبایل باز می‌گردد.
اما قبل از آنکه آمار پیامک‌ها مرور شود، ابتدا باید نگاهی به آمار مشترکان اپراتورها داشت تا تفاوت عظیم در رفتار مشترکان اپراتورها آشکارتر شود.
بر اساس آخرین آمار سازمان رگولاتوری، همراه‌اول بیش از ۶۸میلیون سیم‌کارت فعال و ایرانسل نیز بیش از ۵۵ میلیون سیم‌کارت فعال در شبکه خود دارند. به عبارت دیگر همراه اول ۱۳ میلیون مشترک فعال بیشتر از ایرانسل دارد.
اما وقتی ارقام عملکردی مشترکان این دو اپراتور را بررسی می‌کنید، شاهد تفاوت‌های گاه عظیم میان ایشان هستیم.
یکی از این اختلاف‌های آماری بزرگ که علت آن می‌تواند موضوع یک تحقیق جالب باشد، به تفاوت عجیب میزان استفاده مشترکان اپراتورها در ارسال پیامک باز می‌گردد.
بر اساس آمار رگولاتوری، مشترکان ایرانسل در ۳ ماهه پاییز سال ۹۹ بیش از ۴ میلیارد پیامک برای یکدیگر ارسال کرده‌اند.
این عدد شاید در نگاه نخست بزرگ به نظر رسد، اما وقتی در کنار آمار میزان تبادل پیامک از سوی همراه‌اولی‌ها قرار می‌گیرد، بسیار ناچیز می‌شود.
آمار سازمان رگولاتوری از وضعیت عملکرد همراه‌اول در ۳ماهه پاییز سال ۹۹ نشان می‌دهد، مشترکان این اپراتور بیش از ۵۱ میلیارد پیامک با یکدیگر تبادل کرده‌اند.
به عبارت دیگر همراه‌اولی‌ها با ۴۷ میلیارد پیامک اختلاف، بیش از ۱۲ برابر ایرانسلی‌ها از خدمات پیامک استفاده کرده‌اند!
اگرچه در مجموع بررسی سایر شاخص‌های مربوط به پیامک‌های صادره و وارده از سوی مشترکان دو اپراتور که در جدول زیر آمده نیز نشان از آن دارد که همراه‌اولی‌ها به مراتب بیشتر از ایرانسلی‌ها فعال بوده و با یکدیگر ارتباط درون‌شبکه‌ای داشته‌اند.

همراه‌اولی‌ها 12 برابر ایرانسلی‌ها پیامک می‌زنند

 منبع: آی تی آنالیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا