توسعه زیرساخت های مخابرات در یک برنامه راهبردی ۵ساله

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در دیدار با استاندار بوشهر، از اجرای طرح توسعه و ارتقا زیرساخت های مخابرات در یک برنامه راهبردی ۵ ساله از سال ۱۴۰۰ خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی، امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: طرح توسعه و ارتقا زیرساخت های مخابراتی در کنار توسعه شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد. این طرح در قالب یک برنامه ۵ ساله راهبردی تدوین شده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: برای اجرای کامل این طرح در کنار طراحی های انجام شده، کارشناسان مخابرات ایران به استان ها اعزام و به شکل میدانی نیز ظرفیت ها و مشکلات طرح را بررسی و اصلاح کرده اند.
سلطانی با اعلام این که این طرح با اولویت بندی و خدمات بهتر به مردم طراحی شده، عنوان کرد: در کنار تمرکز بر اجرای این طرح، موضوع نوسازی تجهیزات فرسوده مخابراتی را دنبال می کنیم که البته به دلیل هزینه بر و گرانقیمت بودن این تجهیزات، می تواند زمان بر باشد.
مدیرعامل مخابرات ایران همچنین با اشاره به ثابت بودن تعرفه تلفن ثابت در طی بیش از یک دهه، یادآور شد: در راستای خدمات بهینه، نیازمند تامین بخشی از منابع مورد نیاز از طریق افزایش تعرفه خدمات تلفن ثابت هستیم که به سیاستگذاران پیشنهاداتی کاربردی نیز ارایه شده و منتظر پاسخ هستیم.

استاندار بوشهر نیز، در این دیدار، با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در سطح استان، گفت: استان بوشهر بر اساس آخرین آمار ارائه شده بیش از ۶.۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور را دارد.
عبدالکریم گراوند، با تقدیر از تلاش صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی استان تاکید کرد: اشتغال، آموزش، معیشت، طبابت و دیگر حوزه‌ها نیازمند استفاده از زیرساخت‌های مخابراتی است که باید مورد توجه باشد.
وی اضافه کرد: در این شرایط کرونایی مسیر آموزش تغییر کرد و به سمت استفاده از فضای مجازی رفت و در صورتی که زیرساخت‌های این بخش فراهم نباشد با مشکلات زیادی روبرو خواهیم بود.
گراوند با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان بوشهر در دو سال گذشته ادامه داد: سرعت اینترنت یکی از چالش‌های اساسی است که انتظار می‌رود به صورت ویژه به این موضوع توجه شود.
وی بر لزوم تلاش همه مدیران و مسئولان برای گره‌گشایی از مسائل و مشکلات مردم افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌های مخابراتی انتظار می‌رود شهرداری‌های استان همکاری‌های لازم را داشته باشند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا