یک کامپیوتر خوب و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

می‌توان گفت تقریبا هیچ محدودیتی برای خرج کردن در عرصه کامپیوتر وجود ندارد و شما توانایی این را دارید که با هزینه‌ی بیشتر پرفورمنس و کیفیت بیشتری را خریداری کنید.

موبنا – امروزه با توجه به وضعیت بازار کامپیوتر، کامپیوترهای ارزان قیمت و پایین رده از ۶-۷ میلیون تومان شروع می‌شوند و کامپیوترهای تکمیل یا مخصوص گیمینگ حداقل ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد. به همین سبب این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که حداکثر میزان هزینه‌ای که قادر به پرداخت آن برای اسمبل کامپیوتر خود هستید و بعد از آن به دنبال مدل‌های مختلف بگردید. البته این را هم در نظر داشته باشید که بعضی قطعات در بازار موجود نیستند و یا بی مورد گران شده اند. در دسترس داشتن چند جایگزین برای هر قطعه از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری خواهد کرد. اصلی‌ترین مسئله در بستن سیستم گیمینگ نیاز سنجی کاربر است.

این موضوع که بدانید با سیستم خود دقیقا چه کاری می‌خواهید انجام دهید و چه توقعاتی از آن دارید خیلی مهم است. چه در سیستم پیشرفته و کامل و چه در سیستم ساده و پایین رده شما باید هدف خود را در نوع استفاده از سیستم تعیین کنید حتی در زمینه گیمینگ این موضوع اهمیت بسیاری دارد به عنوان مثال اینکه قصد تجربه بهترین بازی‌های روز دنیا را دارید و یا بازی‌های esport چرا که بازی‌های esport در سیستم نیازی به کارت گرافیک و یا پردازنده بسیار قدرتمند و پیشرفته ندارند و حتی در سیستم‌های پایین رده هم به خوبی قابل اجرا هستند.

باتل نک: شاید تا به حال اصطلاح باتل نک را شنیده باشید، زمانی که یکی از قطعات سیستم نسبت به قطعات دیگر بسیار ضعیف باشد و از پردازش درست سیستم جلوگیری کند از این اصطلاح (باتل نک) استفاده می‌کنند. بنابراین دقت کنید که همیشه بهتر است که تمام قطعات کامپیوتر به یک اندازه ارتقا پیدا کنند. به عنوان مثال خریدن کارت گرافیک GTX2070 با پردازنده Core I3 4130 اصلا انتخاب منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد چرا که پردازنده اصلی سیستم توانایی پشتیبانی از کارت گرافیک را ندارد و توان کافی برای پردازش این حجم از اطلاعات را ندارد.

اسمبل کامپیوتر نیاز به ۷ قطعه اصلی و مهم دارد که عبارتند از:

  1. مادر برد (MotherBoard)
  2. رم (Ram)
  3. پردازنده (CPU)
  4. منبع تغذیه (PSU)
  5. کارت گرافیک (GPU)
  6. کیس (Case)
  7. حافظه‌ی ذخیره سازی (SSD یا HDD)

یک کامپیوتر خوب و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

راهنمای خرید کیس و کامپیوتر صنعتی

حتما زمانی که یک شخص تصمیم می‌گیرد یک سیستم دسکتاپ جدید تهیه کند ، مهم‌ترین فاکتورهای او برای اسمبل کردن سیستم موردعلاقه‌اش، مدل پردازنده و کارت گرافیک، میزان حافظه رم، مادربرد و … است که به صورت مستقیم در فرآیند اجرای نرم افزارها و بازی‌ها تاثیر زیادی دارند. اما کم‌تر کسی اهمیت چندانی نسبت به مدل کیس خود قائل می‌شود. در حالی که با کمی دقت در ساختار هر سیستم دسکتاپی، می‌بینیم چیزی که تقریبا همه قطعات را سامان می‌دهد، همین کیس کامپیوتر می باشد.

البته برای کاربران حرفه‌ای سیستم‌های دسکتاپ، قضیه فرق می‌کند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که یک کیس خوب چه ویژگی‌هایی دارد و کاملا به آن اهمیت میدهند .

امروزه انواع مدل‌های کیس در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند که بعضا قابلیت‌های متفاوت و کاربردی هم ارائه می‌دهند؛ اما همیشه این‌طور نبوده است. حتما اگر بیش‌تر از یک دهه سن داشته باشید، با کیس‌های بزرگ، سنگین که بیشتر رنگ بژ و سفید داشتند، آشنا هستید!

مطابق نوستالژی که در بالا به آن اشاره شد، به نوعی یکی از اولین مدل کیس‌هایی که این سنت نه چندان جالب طراحی کیس‌ها را ترک کرد .

اگر از قابلیت حمل و فضای اشغالی کم‌تر توسط لپ تاپ فاکتور بگیریم، دسکتاپ با قیمت کم‌تر کارایی خیلی گسترده‌تر برای کاربران خود دارد. دسکتاپ معمولا یک فضای عملیاتی بزرگ‌تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که کار با آن از نظر ارگونومی هم قطعا بهتر است. اما در سر هم بندی کامپیوتر یک موضوع مهم و چالش برانگیز یعنی خرید کیس آماده دسکتاپ آن وجود دارد.

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از کیس آماده دسکتاپ در بازار به عنوان کیس اداری به فروش می‌رسند. کدام مدل بهتر است ؟ برای خرید کیس با استفاده اداری یا خانگی چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم ؟

برای پاسخ به سوالات خود دربارهی کیس های اماده به وب سایت اونیکس کالا سر بزنید ، همچنین میتوانید مدل های مختلف از کیس های اماده را برای خرید انتخاب کنید .

یک کامپیوتر خوب و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کامپیوتر صنعتی چیست؟

به طور معمول این نوع از کامپیوترها، با نرم افزارهایی همراه است که می تواند سفارشی سازی شده و در حوزه اتوماسیون های کنترل و نظارت ماشین آلات، شبکه سازی، سیستم تدارکات، پردازش تصاویر و داده ها به کار گرفته شود .

نقش کامپیوتر های صنعتی

نقش کامپیوتر صنعتی، پردازش داده ها می باشد که یکی از مهم ترین و پر چالش ترین قسمت در سیستم اتوماسیون می باشد. به دلیل آن که ایجاد شبکه های اتوماسیون و بهینه سازی و طراحی آن ها و همچنین برگزیدن کامپیوتر صنعتی مناسب برای این کار، بسیار حیاتی بوده و در طراحی شبکه های صنعتی نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید.

این کاملا روشن است که در هر یک از محیط های صنعتی، مطابق با نوع فعالیتی که دارند، شرایط و موقعیت های متفاوتی در خصوص رطوبت، حرارت، آلودگی و گرد و غبار خواهند داشت.

کاربرد کامپیوتر های صنعتی

تا اینجا فهمیدیم کامپیوتر صنعتی چیست. برای آن که بیشتر با کاربرد کامپیوترهای صنعتی آشنا شوید لازم است که
در خصوص کاربردهای این نوع از کامپیوترها صحبت کرده و آن را با کامپیوترهای معمولی مقایسه نماییم.

در حالت کلی می توان گفت که کامپیوتر صنعتی را در موقعیت هایی نصب می کنند که بتوانند به خوبی استحکام و مقاومت لازم را در خصوص شرایطی مانند حرارت، لرزش، صدا و گرد و غبار داشته باشند.

این نوع از کامپیوترها به دلیل آن که عمدتا در محیط های صنعتی و خطرناک به کار گرفته می شوند دارای
مشخصات خاصی مانند ضد آب و رطوبت بودن و یا ضد انفجار بودن می باشند. یکی دیگر از ویژگی هایی که در این نوع از دستگاه می توان یافت این است که دارای سیستم های خنک کننده مجزایی هستند تا مانع ورود گرد و غبار به داخل سیستم شوند.

داشتن فیلترهای EML که از نوع پیشرفته می باشند، باعث شده است تا محافظ محیط زیست باشند.

این سیستم دارای تایمری است تا بتواند به صورت خودکار تنظیم مجدد شود. بر خلاف کامپیوترهای معمولی، در کامپیوترهای صنعتی، cpu به صورت جداگانه به Motherboard اتصال پیدا می کند. این نوع از کامپیوترها به صورت تخصصی دارای سوکت ها و سوئیچ های مختلف بر حسب نیاز کاربری های صنعتی می باشند.

در حالت کلی کامپیوتر صنعتی را در تعداد و حجم های کمتری در مقایسه با کامپیوترهای معمولی و اداری تولید و عرضه می نمایند.

ویژگی کامپیوتر های صنعتی

از مهم ترین ویژگی های این نوع از رایانه می توان به سهولت در دسترسی به قطعات کامپیوتر اشاره نمود.

همچنین وجود قطعات و اجزای دقیق و پیشرفته در این نوع از کامپیوترها برای مصارف صنعتی بسیار مناسب می باشد. ساختار آن ها نسبت به کامپیوترهای معمولی دارای استحکام بیشتر بوده و عمدتا از جنس فلز و با وزن زیاد می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا