جایگاه برتر همراه اول نسبت به ایرانسل و رایتل در میزان پوشش جغرافیایی

همراه اول با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به ایرانسل و رایتل، به‌عنوان برترین اپراتور به لحاظ سطح پوشش خدمات‌دهی در شهرها و روستاهای کشور شناخته شد.

موبنا؛ محمدرضا حبیبیان – جدیدترین گزارش دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد در بخش ارتباطات موبایلی تعداد «روستاهای تحت پوشش خدمات تلفن‌همراه» رشد قابل‌توجهی داشته است. در میان سه اپراتور فعال در کشورمان، همراه اول توانسته ۴۴ هزار و ۹۱۸ روستا را تحت پوشش خدمات شبکه خود درآورد که ۲.۴ برابر روستاهای تحت پوشش ایرانسل و بیش از ۶۷ برابر سطح پوشش اپراتور رایتل است.

این آمار در خصوص جاده‌های تحت پوشش اپراتورها نیز حاکی از جایگاه برتر اپراتور همراه اول است. براساس گزارش‌های منتشر شده، همراه اول بیش از ۸۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را تحت پوشش قرار داده؛ این در حالیست که ام.تی.ان-ایرانسل فقط ۶۴ هزار کیلومتر و رایتل نیز ۲۷ هزار کیلومتر را تحت پوشش دارند.

همراه در آمارهای منتشر شده در بخش «درصد پوشش جمعیتی» نیز حائز رتبه برتر است؛ به‌طوری‌که ۹۶.۹ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات همراه اول هستند. اما در خصوص ایرانسل صرفاً ۸۷ درصد و رایتل نیز فقط ۵۸ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

در نهایت در بخش پوشش شهری نیز اپراتور اول، جایگاه برتر را به خود اختصاص داده؛ به‌طوری‌که این اپراتور با سطح پوشش بیش از یک هزار و ۳۲۳ شهر در سراسر کشور، با اختلاف قابل‌توجهی رتبه برتر را نسبت به ایرانسل و رایتل دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا