خودرویی لوکس برای رقابت با هاچ بک های سری ۱ ب ام و (+عکس)

فضای داخل کابین این دی اس شباهت زیادی به فیلم های علمی-تخیلی دارد حتی برای این دوره که پیشرفت های سریعی را در زمینه طراحی داخلی فضای کابین مشاهده کرده ایم! اما به هر ترتیب این یک کابین متفاوت و فناورانه است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل یک سدان لوکس از برند DS را معرفی کردیم که شاخص قیمت آن با محصولات سری ۵ و ۷ ب ام و برابری می کند. همانطور که اشاره شد؛ دی اس اتومبیل نام یک برند خودرویی متعلق به سیتروئن است که از سال ۲۰۰۹ در پاریس معرفی شده است. هر چند این برند قبلا بخشی از سیتروئن بود اما از سال ۲۰۱۲ به عنوان برند مستقل در چین و از ۲۰۱۵ به عنوان یک برند مستقل جهانی فعالیت دارد. براساس چشم انداز دی اس؛ تمام محصولات کمپانی در سال ۲۰۲۵ الکتریکی و هیبریدی خواهند بود.

در ادامه مطلب امروز سراغ DS 4 مدل ۲۰۲۱ می رویم که کارشناسان در بررسی های تخصصی نظر مثبتی بدان داشته اند.

نمای ظاهری

این خودرو در زمان معرفی به عنوان یک هاچ بک وارد مجموعه دی اس شد اما در مدل ۲۰۲۱ ویژگی های یک هاچ بک و کراس جمع و جور را با هم ارائه می کند تا از آن به عنوان رقیبی برای سری۱ ب ام و نیز نام ببرند.

جزئیات دماغه شامل گریل(جلوپنجره) با بافت کرومی و الگوی L مانندی که از گوشه چراغ های اصلی شروع و تا لبه پایینی بامپر(سپر) ادامه دارد همگی به انتقال حس لوکس به مخاطب کمک می کنند.

در نمای جانبی نیز خطوط و تفاوت سطح ایجاد شده به سبک هندسی الگوی موفقی به نظر می رسد دقیقا شبیه آنچه که لکسس در کراس اوورهای لوکس خود انجام می دهد.

چراغ های اصلی عقب و طراحی بامپر به همان میزان نمای جلوی خودرو جذاب و دیدنی است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۴۰۰ میلیمتر در طول و ۱۸۳۰ میلیمتر در عرض توسعه یافته است. ارتفاع خودرو نیز ۱۴۷۰ میلیمتر محاسبه شده است.

رینگ های ۲۰ اینچی به عنوان آپشن قابل سفارش خواهد بود.

دستگیره درب پاپ-آپ با روکش کرومی از جذابیت های خاص در طراحی دی اس ۴ است.

کابین

فضای داخل کابین این دی اس شباهت زیادی به فیلم های علمی-تخیلی دارد حتی برای این دوره که پیشرفت های سریعی را در زمینه طراحی داخلی فضای کابین مشاهده کرده ایم! اما به هر ترتیب این یک کابین متفاوت و فناورانه است.

سیستم صوتی ۶۹۰ واتی، تهویه هوشمند با فیلتر آلودگی های محیطی، نمایشگر هدآپ ۲۱ اینچی واقعیت افزوده، نمایشگر دیجیتال امپر، نمایشگر لمسی بزرگ سیستم سرگرمی، سطح ۲ رانندگی خودران و … تنها بخشی از ویژگی های این کابین هستند.

پیشرانه

در قسمت پیشرانه با توجه به تریم انتخاب های متعددی وجود خواهد داشت:

نمونه بنزینی از خانواده پیورتک با ۱۳۰، ۱۸۰ و ۲۲۰ اسب بخار خروجی

نمونه دیزل بلواچ دی آی با ۱۳۰ اسب بخار خروجی

نمونه پلاگین هیبرید ۴ سیلندر ۱۸۰ اسب بخاری که در هماهنگی با یک موتور ۱۱۰ اسب بخاری الکتریکی ارائه می شود و مجموع خورجی ۲۲۵ اسب بخار را در اختیار کاربر قرار می دهد و در حالت الکتریکی کامل قابلیت پیمایش ۵۰ کیلومتر را خواهد داشت.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا