سیتروئن سی۳ ایرکراس ۲۰۲۲ (+عکس)

نسل اول C3 در فاصله سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹، نسل دوم از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ و نسل سوم از ۲۰۱۶ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

موبنا؛ مازیار دانیالی C۳ یکی از خودروهای کوچکی است که از سال ۲۰۰۲ توسط برند سیتروئن روانه بازار جهانی شده است. این کوچولوی فرانسوی تاکنون در کلاس های ۵ درب هاچ بک و ۲ درب کوپه کابریولت معرفی شده اما نوع هاچ بک آن بیشتر مورد توجه بازار مصرف قرار داشته است.

نسل اول C3 در فاصله سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹، نسل دوم از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ و نسل سوم از ۲۰۱۶ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

نسل اول

نسل اول

مدل ۲۰۱۸. نسل سوم

مدل 2018. نسل سوم

در این فاصله نسخه های فیس لیفت و همچنین ویژه بازار هدف نیز معرفی شده است. یکی از ویرایش های محبوب سی۳ با نام ایرکراس از سال ۲۰۱۰ معرفی شد که بواسطه فضای کابین بیشتر به انتخابی مناسب برای خانواده ها و رانندگی در شهر تبدیل شده است. ایرکراس در کلاس کراس اوور سگمنت B ساب کامپکت قرار می گیرد که این نام طولانی بطور خلاصه به کراس اوور فوق جمع و جور برگردان خواهد شد.

گفتنی است طی دوره ای C3 به بازار ایران هم نزدیک شد که در نهایت به فاز تولید انبوه نرسید. تجربه تست رانندگی با سی۳ در سال ۱۳۹۷ توسط کارشناسان گروه خودروی عصر ایران را نیز می توانید اینجا ببینید.

اما در ادامه این مطلب سراغ سی۳ ایرکراس ۲۰۲۲ می رویم که تصاویر واقعی آن اخیرا در رسانه های خودرویی جهان منتشر شده است. این کراس اوور کوچک همچنان ویژگی های طراحی مدل قبلی را همراه خود دارد. در بحش دماغه چراغ اصلی باریک با نگاهی مرموز مخاطب را جذب خود می کند و عناصر کرومی و طراحی متفاوت گریل(جلوپنجره) پروسه مذکور را کامل خواهد کرد. چراغ های جلوی دو بخشی و بامپر(سپر) موجب شده تا دماغه ای حجیم در یک محیط کوچک برای این خودرو شکل بگیرد.

در نمای جانبی نیز طراحی نزدیکی بسیاری به خودروی جعبه ای مانند سول از کیا موتورز دارد که البته بسیار جذاب هم به نظر می رسد. رینگ های آلومینیومی استاندارد با توجه به تریم در اندازه های ۱۶ و ۱۷ اینچی قابل سفارش است.

چراغ های اصلی عقب و سایر جزئیات این قسمت همچنان ویژگی های مدل قبلی را همراه خود دارند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۱۶۰ میلیمتر در طول توسعه یافته که افزایش ۶ میلیمتری را در مقایسه با مدل قبلی همراه خود دارد.

فضای داخل کابین و طراحی آن هماهنگی بسیار بالایی با آنچه که در نمای خارجی مشاهده کردیم را ارائه می دهد. مواد اولیه باکیفیت و طراحی خلاقانه موجب شده تا این کابین خاص سی۳ باشد. نمایشگر بزرگ سیستم سرگرمی ۹ اینچی(در مدل قبلی ۷ اینچی بود) با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو(هماهنگ با تلفن هوشمند و سیستم عامل مرتبط)، نمایشگر دیجیتال بین نشانگر انالوگ امپر و شارژر بی سیم جلب نظر می کند.

اما سری هم به پیشرانه بزنیم یعنی جائیکه گزینه های متنوعی پیش روی مشتری قرار می گیرد:

نمونه ۱.۲ لیتری توربو ۱۱۰ اسب بخاری با گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر. نمونه ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر.

نمونه ۱.۵ لیتری توربو دیزل با ۱۱۰ اسب بخار خروحی و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر. نمونه ۱.۵ لیتری توربو دیزل با ۱۲۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر.

موتور ۱۱۰ اسبی با جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه می شود اما نمونه قویتر این پیشرانه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا