رضایت و حمایت هیات مدیره از مدیرعامل بیمه سرمد

شیوع ویروس شایعه در صنعت بیمه ایران تمامی ندارد و این بار، بازهم شاهد طرح شایعه دیگر علیه شرکت بیمه سرمد هستیم مبنی بر اینکه اعضای هیات مدیره بیمه سرمد با مدیرعامل این شرکت به مشکل برخورد کرده‌اند و تصمیم دارند فرد دیگری را انتخاب کنند. شایعه‌ای که البته شایعه است و مهدی مهدوی بر اساس حکم رئیس کل بیمه مرکزی، همچنان می‌تواند سکان هدایت بیمه سرمد را در اختیار داشته باشد.

موبنا – دنیای بیمه از یک عضو هیات مدیره بیمه سرمد ماجرا را پرسید که او می‌گوید:همه اعضای هیات مدیره با رضایت و حمایت از کارنامه مدیرعامل شرکت تاکید دارند که مهدی مهدوی در مدتی که سکان هدایت بیمه سرمد را به دست گرفته در تمامی بخش‌ها موفق عمل کرده که نتیجه آن را می‌توان در ارزیابی شرکت مشاهده کرد و شایعات مطرح شده علیه او تکذیب می‌شود.

سید محمد یمنی، عضو هیات مدیره بیمه سرمد در گفتگو با دنیای بانک و بیمه با ابزار تاسف از طرح برخی شایعه‌ها از سوی کانال‌ها و افراد خاص علیه این شرکت مبنی بر اختلاف‌نظر بین هیات مدیره با مدیرعامل تصریح کرد: صورت‌های مالی ۹ ماهه شرکت در سال جاری به تایید همه اعضای هیات مدیره رسیده و خوشبختانه در سال‌های اخیر شرکت روند رو به پیشرفت و مثبتی را در همه حوزه‌های بیمه گری، سرمایه‌گذاری و نوآوری تجربه کرده و در سال جاری عملکرد ۹ ماهه نخست امسال بیمه سرمد گویای این واقعیت است که سرعت پیشرفت شرکت قابل ملاحظه و حتی نسبت به برخی شرکت‌ها کم‌نظیر بوده و بدیهی است برنده شدن بیمه سرمد در برخی مناقصه‌ها بدون نرخ‌شکنی و با رعایت اصول حرفه‌ای بیمه‌گری باعث شده تا برخی انتقادها و شایعه‌ها علیه شرکت شکل بگیرد.

او با اشاره به اینکه تیم مدیریتی بیمه سرمد بدون توجه به شایبه‌ها و شایعات تنها بر اجرای برنامه‌های خود متمرکز شده ، تاکید کرد شایعه اختلاف‌نظر با مدیرعامل شرکت را قاطعانه تکذیب و تاکید می‌کنم همه اعضای هیات مدیره شرکت با اجماع از مدیرعامل و ادامه فعالیت ایشان حمایت می‌کند و حتی در حکم صادره از سوی رئیس کل بیمه مرکزی برای ادامه فعالیت مدیرعامل شرکت نزدیک به ۱.۵ سال دیگر باقی مانده است و ما به تیم برنده خود دست نمی‌زنیم.

رشد ۵ برابری سود سرمد

یمنی درپاسخ به سوال دنیای بیمه درباره روند سودسازی بیمه سرمد در ۹ ماه نخست امسال اظهار کرد: صورت‌های مالی نشان می‌دهد که سود خالص بیمه سرمد در پایان آذرماه امسال با رشدی حدود ۵۰۰ درصدی از ۴۱۶ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال در ۹ ماه نخست سال گذشته به ۵۱۰ میلیارد ریال در پایان سال گذشته و به بیش از ۲ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال در ۹ ماه نخست امسال رسیده است که نشان‌دهنده موفقیت بیمه سرمد در راستای تامین حقوق سهامداران و ذی‌نفعان است.

این عضو هیات مدیره بیمه سرمد با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی سرمایه شرکت در سال جاری از ۲۱۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان تصریح کرد: با لحاظ کردن افزایش سرمایه شرکت، سود خالص هر سهم از ۱۹۸ ریال در پایان آذرماه سال گذشته به ۲۴۳ ریال در پایان سال گذشته رسیده و در ۹ ماه نخست امسال با جهشی ۴۰۴ درصدی بیمه سرمد به ازای هر سهم ۹۹۸ ریال سود ساخته است.

وی همچنین اعلام کرد: حق بیمه صادره بیمه سرمد با رشدی ۲۶ درصدی در ۹ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۸ هزار و ۲۰ میلیارد ریال رسیده و درآمد حق بیمه شرکت بیمه سرمد هم در این مدت ۳۰ درصد افزایش داشته و بالغ بر ۶ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

یمنی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی خسارت پرداختی و افزایش ۲۲ درصدی هزینه خسارت بیمه سرمد در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود: بهینه‌سازی ترکیب پرتفوی شرکت و اعمال مدیریت ریسک در پذیرش حق بیمه‌ها باعث شده تا شرکت بتواند بخشی از منابع خود را به نحو مطلوبی سرمایه‌گذاری کند و در پرداخت خسارت‌ها و ایفای تعهدات‌خود سرآمد ظاهر شود.

این عضو هیات مدیره بیمه سرمد اظهار کرد: سود انباشته شرکت از ۴۳۰ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در پایان آذرماه پارسال با جهشی ۳۹۸ درصدی یعنی حدود ۴ برابر افزایش به رقم ۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال رسیده که نشان از تعهد مدیران بیمه سرمد در حفظ و تقویت سودآوری شرکت و صیانت از حقوق سهامداران دارد.

ترازنامه مثبت بیمه سرمد

سید محمد یمنی با اشاره به رشد خیره‌کننده درآمد بیمه سرمد از محل سرمایه‌گذاری‌ها با رعایت آیین‌نامه مصوب شورای عالی بیمه اظهار کرد: بخش عمده درآمد بیمه سرمد از محل سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از سود معاملات سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی بوده به نحوی که این میزان سود از ۱۱۳ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال در پایان آذرماه سال گذشته به بیش از ۲ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال در پایان آذرماه امسال رسیده است.

این عضو هیات مدیره بیمه سرمد در عین حال تاکید کرد: بیمه سرمد یک شرکت سرآمد و پیشتاز حتی نسبت به دیگر شرکت‌هایی است که سال‌ها در حال فعالیت هستند و در راستای شفافیت صورت‌های مالی خود را در مقاطع سه‌ماهه، شش‌ماهه، نه‌ماهه و سالانه هم به صورت حسابرسی نشده و هم حسابرسی شده در اختیار همه مردم از جمله بیمه‌گذاران و سهامداران قرار می‌گیرد و به هر ابهامی به صورت شفاف پاسخ داده می‌شود.

هدف آسیب زدن به اعتبار سرمد است

یمنی می‌گوید: سنگ‌زدن به شیشه‌های قطار در حال حرکت و پیشرفت به یک هنر از سوی شایعه‌سازان تبدیل شده اما باور داریم که هدف از طرح شایعات اخیر مخدوش کردن ارزش سهام بیمه سرمد و ضربه به اعتماد سهامدارن است. وی افزود: طرح شایعه به پاشنه آشیل در صنعت بیمه ایران تبدیل شده و ما شاهد این هستیم که چون بیمه سرمد با رشد حق پرتفو و افزایش سودآوری و تقویت اعتماد بیمه‌گذاران مواجه شده، برخی تلاش‌ها برای جلوگیری از روند اجرای برنامه‌ها در قالب شایعه‌ها صورت می‌گیرد اما هیات مدیره و تیم اجرایی شرکت هرگز در دام این شایعه‌ها نخواهند افتاد و به حرکت خود برای تضمین سودآوری پایدار، افزایش سهم شرکت از کل بازار و همچنین معرفی محصولات نوین بیمه‌ای مبتنی بر نیاز جامعه با اتحاد و همدلی ادامه می‌دهیم.

 منبع: دنیای بیمه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا