لطفا نفس عمیق بکشید

شنیدن اخباری که در آن مدام از آلودگی هوا صحبت می‌شود و شنیدن اسم انواع گازهای عجیب و غریب سمی که در هوا پراکنده‌اند، من و خانواده‌ام را هر روز نگران‌تر از قبل می‌کرد؛ اما نگرانی فایده‌ای نداشت و باید دست به کار می‌شدم!

موبنا – برای حل معضل آلودگی هوای بیرون از خانه، من و خانواده‌ام به سهم خودمان بیشتر از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده می‌کنیم و تقریبا بیشتر از این کاری از ما برنمی‌آید؛ اما نکته اصلی اینجا بود که بخاطر شرایط فعلی ما بیشتر در خانه هستیم و تصفیه هوای داخل خانه حالا مهم‌تر از بیرون هم شده است.

ضمن اینکه میزان آلودگی هوای داخل مکان‌های بسته مثل منازل و شرکت‌ها تفاوت زیادی با فضای بیرونی ندارد. گازهای سرطان‌زایی همچون فرمالدهید که بیشتر در صنایع چوبی، انواع اسپری، لوازم آرایشی، عطر و حتی در مواد شوینده استفاده می‌شوند، در خانه‌ها هم وجود دارند. به علاوه اینکه گرد و غبار، ذرات معلق و باکتری‌های مضر که از طریق منافذ وارد محیط‌های بسته می‌شوند را باید جدی گرفت و کاری برایشان کرد.

از طریق یکی از دوستانم با دستگاه تصفیه هوای AX5500 سامسونگ آشنا شدم، این دستگاه قابلیت‌هایی داشت که از طریق آن می‌توانستیم با خیال راحت نفس عمیق بکشیم و نفس‌هایی پر از پاکیزگی را مهمان ریه‌هایمان کنیم.

لطفا نفس عمیق بکشید

هوشمندانه در هوایی پاک نفس بکشید

دستگاه تصفیه هوایAX5500  سامسونگ دارای تصفیه چهار مرحله‌ای است: در مرحله اول یا پیش فیلتر ذرات بزرگ گرد و غبار را جمع آوری می‌کند، در مرحله دوم فیلتر رفع بو است که گازهای مضر مثل فرمالدهید را کاهش می دهد. در مرحله سوم گرد و غبار بسیار ریز جذب می‌شود. در این بخش بیش از ۹۹٪ گرد و غبار گرفته می‌شود. در بخش چهارم یا فیلتر نهایی تا ۹۹.۷٪ میکرو ارگانیسم‌های هوا گرفته می‌شوند.

طریقه کار در دستگاه تصفیه هوای سامسونگ به این شکل است که ورودی دستگاه با قدرت هوا را از جلو می‌کشد و به سرعت هوای پاک را از طریق سوراخ های ۳ طرفه در تمام جهات توزیع می‌کند. دراین حالت هوای اطرافتان سریع تمیز می‌شود و تصفیه هوا به شکل گسترده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

لطفا نفس عمیق بکشید

دستگاه تصفیه هوایAX5500 سامسونگ مجهز به حالت خودکار نیز هست که به طور هوشمند میزان آلودگی محیط را تشخیص می‌دهد و براساس شدت آن میزان توان دستگاه را با میزان آلودگی تنظیم می‌کند. حسگر گرد و غبار در هرلحظه کیفیت هوای خانه را اندازه‌گیری می‌کند و اطلاعات آن را از طریق نشانگر ۴ رنگ (به ترتیب از رنگ آبی تا قرمز) نمایش می‌دهد.

این دستگاه همچنین وضعیت مخصوصی به نام «حالت خواب» هم در آن پیش بینی شده تا با قرار دادن دستگاه در این حالت جریان هوای نرم و آرام‌تری داشته باشید و نور نمایشگر خاموش بشود.

همچنین دستگاه تصفیه هوای سامسونگ قابلیت اتصال به اینترنت را دارد. از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند خود می‌توانید دستگاه را از بیرون خانه یا دفتر کارتان کنترل کنید. مثلا در نزدیکی خانه آن را روشن کنید تا به محض رسیدن به خانه در هوای پاکی تنفس کنید.

لطفا نفس عمیق بکشید

اما وقتی یک دستگاه با چنین قدرتی بتواند ذرات آلوده، باکتری‌های مضر و آلودگی‌ها را به خود جذب کند طبیعی است که باید بعد از مدت زمانی فیلتر آن عوض شود. فیلترهای استفاده شده در دستگاه تصفیه هوا AX5500 مدل HEPA است که نه تنها ضد باکتری هستند که از رشد باکتری‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

مزیت دیگر فیلترهای استفاده شده در تصفیه هوای سامسونگ این است که به صورت خودکار زمان انقضا و تعویض را به شما به شکل صوتی هم یادآوری می‌کنند. نشانگر جایگزینی فیلتر به شما هشدار می‌دهد که فیلتر را جایگزین کنید. دستگاه تصفیه هوای AX5500 سامسونگ قابلیت صوتی به چند زبان زنده دنیا هم دارد.

در شرایطی که آلودگی هوا هر روزشرایط نگران کننده‌تری را رقم می‌زند و سلامت کودکان‌، افراد سالمند و افراد عادی در وضعیت تهدید قرار دارد، ما حداقل با داشتن دستگاه تصفیه هوای سامسونگ در منزل در هوای پاک و عاری از آلودگی نفس می‌کشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا