آموزش راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

شاید تصور اینکه شبکه های اجتماعی یک روزی بتوانند باعث درآمدزایی شوند، به دور از تصور بود اما امروزه شاهد درآمدهای میلیونی از شبکه های اجتماعی هستیم.

به گزاش cyberg  امروزه با توجه به گسترش اینترنت بسیاری از مشاغل هم سبک فروش خود را تغییر داده اند و به دنبال استفاده بی سابقه افراد از اینترنت ، روش های مختلفی برای افزایش درآمد به وجود آمده اند که می توانند مزیت های بسیاری برای کسب و کارها داشته باشند. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار آینترنتی هستید ، ادامه مطلب را از دست ندهید !

چرا کسب و کار آنلاین ؟

همانطور که اشاره کردیم ، در حال حاضر شاهد استفاده بی سابقه از فضای مجازی و همچنین شبکه های اجتماعی هستیم و طبیعتا کسب و کارها هم باید به دنبال چنین موقعیت هایی باشند تا بتوانند علاوه بر افزایش تعداد مخاطبان خود ، فروش و درآمد خود را نیز افزایش دهند.امروزه معمولا کسب و کارهایی که به صورت محلی ارائه خدمات به مشتریان خود می کنند متوجه این موضوع خواهند شد که نسبت به رقبای خود بسیار عقب مانده اند و فروش آن ها با رقبا قابل مقایسه نیست.

با این توضیحات اگر کسب و کار محلی دارید ، می توانید با استفاده از اینترنت و فضای مجازی ، فروش خود را تا چندین برابر افزایش دهید و همچنین مخاطبان وفادار اختصاصی کسب و کار خود را داشته باشید. شاید برای صاحبان کسب و کاری که تا به حال تجربه ایی در مورد فضای کاری اینترنتی نداشته اند ، فضای مجازی گیج کننده به نظر برسد و ندانند که از کجا باید شروع کنند که قطعا ادامه این مطلب می تواند به این دسته از افراد کمک بسیاری کند.

آموزش راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

راهکارهای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

چندین راهکار برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد. برای مثال اگر از صاحبان محلی هستید و یا محصولات خود را از قبل آماده دارید ، می توانید برای کسب و کار خود وب سایت ایجاد کرده و یا در شبکه های اجتماعی اقدام به فروش کنید . یا حتی اگر محصولی برای فروش نداشته باشید می توانید با استفاده از موقعیت های شغلی که تعدادی از وب سایت ها برای کاربران فراهم کرده اند ، اقدام به فروش محصولات و دریافت پورسانت کنید. در ادامه به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت و مزیت های هر کدام را بررسی میکنیم.

ایجاد وب سایت اینترنتی

ایجاد و ساخت وب سایت اختصاصی برای برندینگ کسب و کار به یکی از متداول ترین راه های کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است. در چندین سال پیش به جای وب سایت ها ، وبلاگ ها بر دنیای اینترنت حکمرانی می کردند. وبلاگ ها در واقع صفحاتی از اینترنت هستند که توسط سرویس های وبلاگ دهی ارائه می شدند و همه افراد می توانستند وبلاگ شخصی تا تجاری داشته باشند. با ظهور وب سایت ها ، رفته رفته نقش وبلاگ ها کمتر شد و امروزه وب سایت ها توانسته اند جای وبلاگ ها را در دنیای اینترنت بگیرند.

در دنیای امروزه وب سایت می تواند نمادی از یک کسب و کار تلقی شود ، بنابراین اگر وب سایتی برای کسب و کار خود ندارید، نمی توانید نظر همه کاربران را جلب کنید. البته ساخت وب سایت به تنهایی کافی نیست و وب سایت ساخته شده باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا کاربران بعد از اولین برخورد با وب سایت شما ، جذب آن شده و از وب سایت شما خریدهای خود را انجام دهند.

شبکه های اجتماعی

شاید تصور اینکه شبکه های اجتماعی یک روزی بتوانند باعث درآمدزایی شوند ، به دور از تصور بود اما امروزه شاهد درآمدهای میلیونی از شبکه های اجتماعی هستیم. در واقع شبکه های اجتماعی با استقبال بی سابقه کاربران اینترنت مواجه شدند و در حال حاضر به یکی از راه های متداول کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده اند. علاوه بر این ها شبکه های اجتماعی برای راه اندازی کسب و کار به یک گزینه عالی تبدیل شده اند و یا حتی می توانند به عنوان مکمل وب سایت ها باشند.

چه شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود انتخاب کنیم ؟ 

امروزه تقریبا همه شبکه های اجتماعی محبوبیت بالایی دارند ، اما برای انتخاب شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار خود باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید یکی از این عوامل می تواند مخاطبان هدف شما باشد. بنابراین باید به دنبال شبکه اجتماعی باشید که احتمال حضور مخاطبان شما در آن بیشتر باشد.

اگر بخواهیم یک شبکه اجتماعی برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر بگیریم ، می توانیم اینستاگرام را به عنوان شبکه اجتماعی محبوب در بین ایرانی ها در نظر بگیریم. امروزه تعداد زیادی از کاربران اینترنت در اینستاگرام حضور دارند و به طور مستمر در آن فعالیت می کنند. بنابراین اینستاگرام می تواند برای کسب و کارهای مختلف کاربردی و درآمدزا محسوب شود.

جذب مخاطبان در اینستاگرام

یکی از چالش برانگیزترین مسائل کسب و کارها در اینستاگرام ، جذب مخاطبان می باشد. به طور کلی جذب مخاطب می تواند سخت باشد و با این حال باید حضور تعداد زیادی از رقبا در اینستاگرام را هم به این چالش اضافه کنید ! برای جذب مخاطب در اینستاگرام راه های مختلفی وجود دارد که هر کدام می تواند مزیت ها و معایبی داشته باشد.

افزایش فالوور اینستاگرام با خرید فالوور اینستاگرام

یکی از راه های متداول افزایش فالوور در اینستاگرام خرید فالوور اینستاگرام می باشد. امروزه اپلیکیشن ها و ابزارهای مختلفی برای افزایش فالوور اینستاگرام به وجود آمده اند که برای جذب مخاطب باید سایر افراد را فالوو کنید تا سایر افراد پیج مورد نظر شما را فالوو کنند. معمولا فالوورهایی که از این اپلیکیشن ها دریافت می شود ربات و یا فیک هستند و با توجه به الگوریتم اینستاگرام ،  این نوع فالوورها نمی توانند کارایی زیادی داشته باشند.

بر خلاف این اپلیکیشن ها ، سایت هایی نیز وجود دارند که اقدام به فروش فالوورهای واقعی اینستاگرام می کنند که می تواند باعث افزایش مخاطبان پیج های کسب و کار شما شوند و همچنین به دنبال آن باعث افزایش درآمد شما از اینستاگرام شوند.

افزایش فالوور اینستاگرام با تبلیغات اینستاگرام

امروزه با توجه به اینکه اینستاگرام توسط شرکت فیسبوک خریداری شده است ، می توان این انتظار را داشت که تبلیغات اینستاگرام هم دچار تحولاتی شود. همانطور که احتمالا می دانید ، تبلیغات فیسبوک یکی از هدفمندترین انواع تبلیغات در دنیای مجازی می باشد و در واقع باعث افزایش درآمد تعداد بسیاری از کسب و کارها شده است.

کسب و کارها می توانند با استفاده از تبلیغات هدفمند اینستاگرام ، اقدام به ارائه تبلیغات به کاربران هدف کنند و شاهد افزایش مخاطبان و به دنبال آن افزایش درآمد از کسب و کار خود باشند. علاوه بر این ها تبلیغات اینستاگرام ، گزینه های سفارشی مختلفی را به صاحبان کسب و کارها ارائه می کند که می توانند متناسب با نیازهای مختلفی که دارند اقدام به ارائه تبلیغات به گروه خاصی از مخاطبان کنند. افزایش فالوور اینستاگرام نیازمند استراتژی بازاریابی مناسبی متناسب با نوع کسب و کار شما می باشد که انتخاب یک استراتژی مناسب می تواند تا حدود بسیاری موفقیت شما در اینستاگرام و دنیای مجازی را تضمین کند.

 

چگونه وب سایت اختصاصی کسب و کار خود را ایجاد کنم ؟

برای ساخت وب سایت کسب و کار اینترنتی راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

استفاده از متخصصان طراحی وب سایت

یکی از متداول ترین راه های ساخت و طراحی وب سایت ، درخواست طراحی وب سایت به متخصصان این حوزه می باشد. با استفاده از این روش می توانید متناسب با شرکتی که درخواست طراحی وب سایت خود را داده اید ، شاهد کیفیت قابل قبولی باشید و در مورد زمان هزینه هم طبیعتا نسبت به سایر روش ها بالاتر خواهد بود چرا که طراحی و ساخت وب سایت اختصاصی خواهد بود. معمولا به افرادی که هیچگونه دانشی در حوزه برنامه نویسی و طراحی وب سایت ندارند ،  این روش پیشنهاد می شود و افراد می توانند بعد از نصب و راه اندازی وب سایت توسط متخصصان ، آن را مدیریت کنند.

آموزش راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

قالب های آماده

امروزه سیستم های مدیریت محتوای مختلفی برای راحتی کار وب مسترها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده است که هر کدام از این سیستم های مدیریت محتوا می توانند گزینه ها و مزیت های متفاوتی داشته باشند. وردپرس یکی از مشهورترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که توانسته است تعداد زیادی از وب سایت های اینترنت را میزبانی کند. اگر دانش نسبتا کم یا متوسطی از دنیای وب و اینترنت و همچنین برنامه نویسی وب سایت دارید ، می توانید با استفاده از این روش قالب های با کیفیتی برای سیستم مدیریت محتوای خود ایجاد کنید و به کسب درآمد از اینترنت بپردازید.

برنامه نویسی وب سایت

اگر با برنامه نویسی تحت وب آشنایی کافی را داشته باشید ، می توانید به راحتی با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله php و یا جاوا اسکریپت و.. به ساخت وب سایت های اختصاصی بپردازید. البته این روش می تواند از سایر روش ها وقت گیرتر باشد اما قطعا تمامی نیازهای شما را برای کسب درآمد از دنیای اینترنت رفع خواهد کرد. البته ناگفته نماند که علاوه بر دانستن زبان برنامه نویسی تحت سرور باید با زبان های برنامه نویسی دیگر هم آشنایی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا