سفیر عشق، بازی اکشن تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شد

«سفیر عشق»، سه‌گانه‌ای در حوزه بازی اکشن و شمشیری سوم شخص و به عنوان بزرگترین بازی Hack `n` Slash تاریخی و مذهبی جهان اسلام، در دی ماه امسال منتشر شد.

«مرکز هنری رسانه‌ای منادیان» که پیش از این تجربه‌های موفقی در تولید آثار فاخر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داشته، به کمک نیروهای متخصص بازی‌سازی هدفی را در پیش گرفت و بعد از سال‌ها تلاش بی‌وقفه، توانست برای نخستین بار در یک روایت تعاملی، مخاطب‌های گسترده بازی‌های رایانه‌ای را با فضای تاریخ اسلام از منظری جذاب و تاثیرگذار آشنا سازد و همزمان تجربه هیجانی وصف‌نشدنی را به آن‌ها القا کند.

آن‌جا که قصه با عشق روایت می‌شود

بازی‌سازها معمولا برای درگیر کردن احساس و افکار بازیکن در یک بازی اکشن، معمولا از عناصری کمک می‌گیرند که هیجان آن در مخاطب پایدار بماند و او را برای دفعات متعدد به سوی بازی سوق دهد. آنچه که در این مسیر می‌تواند به یک طراح بازی کمک کند، ترکیب دو عنصر هیجان و احساسات بوده که اولین قدم برای خلق قصه‌های حماسی است تا به این روش، روایت آن را جذاب‌تر سازد.

از دیگر عناصر موثر در ساخت یک اثر ماندگار، انتخاب یا تولید موسیقی منحصربه‌فرد است. با آن ‌که تولید یک اثر موسیقیایی فاخر، در فضایی رقابتی، کاری بس دشوار تلقی می‌شود، اما جذابیت و جاودانگی آن برای یک تیم حرفه‌ای در زمینه بازی‌سازی کاملا ایرانی، از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هیچ مانعی برای آن وجود ندارد؛ بنابراین در این حوزه، انتخابی بهتر و شایسته‌تر از صدای سالار عقیلی وجود نداشت؛ صدایی که همواره روایت‌گرِ حماسه‌های این سرزمین بوده و برای یک اثر صددرصد ایرانی نیز، درست و به‌جا انتخاب شده است.

 

همسفر با «مهران» در زوایای پنهان بازی

داستان سفیر عشق از نگاه یک کاراکتر ایرانی روایت می‌شود؛ شخصیتی ایرانی به نام «مهران» که راوی قصه‌ای از دوران حکومت امام حسین (ع) است.

او که از یاران امام حسن (ع) است، پس از خیانت به ایشان، توسط مسلم‌بن عقیل نجات داده می‌شود و با حرکت از سمت ری به سوی کوفه، همراه او به خانه مختار می‌رود.

فضای این قصه، سال ۶۱ هجری ‌قمری را روایت می‌کند اما استفاده از تکنیک فلش‌بک در برخی از بخش‌های این بازی، به جذاب‌تر شدن روایت کمک بسیاری کرده است.

«مهدی جعفری»، تهیه‌کننده این بازی تاکید می‌کند که به دلیل حساسیت در ارائه قصه، تیم نگارش سفیر عشق، بیش از ۲ سال زمان صرف کرد و در این مدت موفق به دریافت مجوزهای لازم از مراکز و منابع ذی‌صلاح شد.

سفیر عشق، بازی اکشن تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شد

سفیر عشق، بازی اکشن تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شد

جلوه‌های بصری حیرت‌انگیز در یک بازی کاملا ایرانی

هر بازیکنی با یک بار تجربه بازی اکشن، پی خواهد برد که گرافیک بازی سفیر عشق، نسبت به سایر بازی‌های ایرانی با اختلاف زیادی در مرتبه بالاتر قرار دارد و این نشان از جسارت تیم سازنده در مرکز «متنا» بوده که نه تنها از لحاظ قصه و روایت، بلکه از نظر ویژوال روی پلتفرم‌های کامپیوترهای شخصی نیز با قدرت ظاهر شده است.

استفاده از موتور unreal engine 4 (UE4) که یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازی‌سازی در جهان به‌شمار ‌می‌رود نیز در ساخت سفیر عشق، از مهم‌ترین امکاناتی بود که تیم سازنده از آن بهره گرفت و توانست هم‌راستای بازی‌های بزرگی چون Fortnite، Grears 5 و سری جدید بازی جنگ ستارگان (Star Wars Jedi: Fallen Order) قرار بگیرد.

هرچند این اولین باری نبود که یک تیم بازی‌ساز ایرانی از یک تکنولوژی روز دنیا که محصول کمپانی «اپیک گیمز» است، استفاده کرده است.

علاوه‌بر همه این‌ها، آنچه که موجب تجربه‌ای متفاوت برای بازیکن در طول بازی شده است، طراحی منحصربه‌فرد رابط کاربری (user interface) بوده که از توانمندی‌های دیگری است که در ارائه این بازی، مهارت تیم سازنده را به رخ می‌کشد. این در حالی است که علاوه‌بر تعداد زیادNon Player Character  (NLC) (کاراکترهای غیرقابل بازی)، تعداد ۳۶ کاراکتر غیراصلی نیز طراحی شده که با المان‌ها و ویژگی‌های مهم گیم‌پلی، پر قدرت‌تر از تجربه‌های مشابه، ظاهر گشته است.

 

یک هیجان پُرکشش در قصه‌ای رازآلود

روایت جذاب و روانِ قصه سفیر عشق، مدیون ویژگی‌های منحصربه‌فرد و گرافیک چشم‌نواز و حیرت‌انگیزی است که به لطف unreal engine 4 و دانش تیم فنی میسر شده است.

در عین حال Assassin`s Creed Origins و نسخه ۲۰۱۸ مجموعه God of War، دو بازی مشهوری هستند که تیم تولید بازی از آن به عنوان یک الگوی مناسب برای ساخت یک گیم‌پلی جذاب، استفاده کرد.

مبارازات سریع، مخفی‌کاری، قابلیت اسب‌سواری، قابلیت ارتقای شخصیت و سلاح‌ها، استفاده از تیر و کمان، مکانیک کاورگیری و پارکور، از ویژگی‌های مکانیک مهم گیم‌پلی این بازی هستند و از دیگر خصوصیت‌های جالب این گیم‌پلی آن است که هر سلاح، از فنون مشخصی برخوردار شده که با پیش‌روی در بازی و آزاد کردن آن‌ها می‌توان به این قابلیت پی برد.

صرف ۵ ماه زمان برای طراحی و ادیت تنها انیمیشن‌های اسب در این بازی، گواهِ حساسیت، تلاش و چالش‌هایی بوده که تیم سازنده سفیر عشق با آن روبرو بوده است.

 

این هیجان تمامی ندارد…

سفیر عشق تنها در یک فصل ارائه نمی‌شود. سازندگان این بازی پس از ارائه و انتشار فصل اول آن در دی‌ماه ۹۹ که با حضور فرماندهان ارشد نظامی و مسئولین عالی‌رتبه لشکری و کشوری، صورت گرفت، قول عرضه و انتشار فصل دوم سفیر عشق را در تابستان ۱۴۰۰ داده‌اند؛ این در حالی است که فصل سوم نیز در محرم سال آینده روانه بازار می‌شود.

نسخه بین‌المللی بازی سفیر عشق نیز با تلاش «مرکز هنری رسانه‌ای منادیان»، در سال آینده، در اختیار دو فروشگاه استیم و اپیک گیمز، قرار خواهد گرفت؛ این دو فروشگاه، از معتبرترین و مشهورترین فروشگاه‌های فروش بازی در سراسر دنیا محسوب می‌شوند.

از دیگر اهداف این مرکزی هنری رسانه‌ای، عرضه بازی برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس ۱، طی ۱۲ ماه آینده است.

در حال حاضر علاقمندان می‌توانند نسخه کامپیوتری و فیزیکی این بازی را از طریق صفحه اصلی این بازی به آدرس www.safir-game.ir خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا