جدیدترین نوآوری‌های سامسونگ برای شرایط عادی بهتر معرفی شد

موبنا – سباستین سئونگ، مدیر بخش تحقیقات سامسونگ که توسعه فناوری‌های آینده‌گرایانه این شرکت را برعهده دارد می‌گوید «دنیای ما متفاوت شده و بسیاری از شما با واقعیتی جدید مواجه شده‌اید، واقعیتی که در آن خانه، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. نوآوری‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا تجربه‌ای شخصی‌تر و نوآورانه‌تر مطابق با شخصیت‌ شما ارائه کنند. ما به سختی تلاش می‌کنیم نوآوری‌های نسل آینده را در اختیار شما قرار داده و با بکارگیری هوش مصنوعی فردایی بهتر را برای شما خلق کنیم».

خلق تجربه‌ای صمیمی‌تر و شخصی‌سازی شده

مردم اکنون در مقایسه با سال قبل زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنند و به همین دلیل فناوری که زمانی تنها به دنبال داشتن آن بودند، اکنون به یک ضرورت برایشان تبدیل شده است. افراد با اتکا به چنین فناوری‌هایی توانسته‌اند راهکارهای متصل جدیدی را برای ساده‌تر کردن زندگی خود پیدا کنند. تلویزیون بخشی حیاتی از سرگرمی خانگی و حتی گاهی برای تناسب اندام است. کروم‌بوک‌ها هم به ابزاری مهم برای آموزش در خانه تبدیل شده‌اند. یخچال‌های هوشمند می‌توانند به خرید از راه دور و آماده کردن وعده‌های غذایی کمک کنند. گوشی‌های هوشمند هم که جایگاهی غیرقابل انکار داشتند.

سرمایه‌گذاری مداوم سامسونگ در حوزه‌های نوآوری‌، متناسب با این تغییر در سبک زندگی، باعث شده است تا این شرکت بتواند همگام با تغییرات سریع پیش برود. نوآوری‌های اصلی که در نمایشگاه امسال معرفی شدند عبارتند از:

 

ورود هوش مصنوعی و ربات‌ها به زندگی روزمره و خانه‌داری

سامسونگ مدت‌ها پیشگام نوآوری در هوش مصنوعی و رباتیک بوده و هفت مرکز تحقیقاتی این شرکت در حوزه رباتیک نقش مهمی در پیشبرد فناوری داشته‌اند. سامسونگ با وارد کردن هوش مصنوعی به محصولات خود تجربه‌ای جدید در خانه ایجاد کرده است از ماشین ظرفشویی که مصرف آب، مواد شوینده و چرخه‌های شستشو را بهینه می‌کند تا تلویزیون مجهز به پردازنده کوانتومی هوش مصنوعی که می‌تواند هر محتوایی را به رزولوشن ۸K برساند.

دیگر فناوری‌هایی که در غرفه سامسونگ معرفی شدند عبارتند از:

سامسونگ با نگاهی به آینده در حال توسعه فناوری‌های دیگری در حوزه هوش مصنوعی و با رویکرد زندگی روزمره است. سامسونگ همچنان به توسعه Bot Retail خود ادامه می‌دهد که افراد را در محیط‌های خارج از خانه و برای خرید راهنمایی می‌کند و یا GEMS که یک ربات انسان نما با کارکرد کمک در زمینه حرکت است. این نوآوری‌ها به ربات‌ها و دیگر دستگاه‌های رباتیک امکان خواهد داد تا در کنار انسان‌ها زندگی کرده و با ارتقای سطح زندگی آنها در محیط‌ها و شرایط مختلف به آنها کمک کنند.

 

فناوری برای آینده‌ای بهتر

سامسونگ در پایان کنفرانس خبری CES 2021 درباره چشم‌انداز این برند درباره نقش فناوری در پیشرفت و ایجاد آینده‌ای بهتر برای همگان صحبت کرد. سامسونگ معتقد است هیچ راهکاری نیست که برای همه قابل اعمال باشد، داشتن آینده‌ای پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری در طیفی گسترده است. سامسونگ روی سه حوزه کلیدی متمرکز شده است که بیشترین نفع را از نوآوری فنی خواهند برد: پایداری، آموزش و دسترسی.

ساندیپ رانا، مدیر ارشد بخش پایداری محیط زیست سامسونگ می‌گوید «ما در سامسونگ همیشه به دنبال راه‌هایی برای ساختن یک آینده بهتر و پایدارتر هستیم. ما با تمرکز بر انسان‌ها و جامعه به ارائه ابزارها و فناوری‌هایی پاسخگو ادامه خواهیم داد که چالش‌های امروز ما را برطرف کرده و آینده‌ای بهتر برای همگان رقم خواهند زد».

سامسونگ در قالب بخشی از تعهد خود به ایجاد برنامه‌ها و راهکارهای بسته‌بندی به دنبال ایجاد یک چرخه حیات پایدار برای محصولات، از ابتدا تا انتها است:

سامسونگ با باور به آنکه نسل‌های آینده نقشی مهم در ایجاد آینده‌ای پایدار دارند، به دنبال اولویت دادن به آموزش فناوری از طریق برنامه Solve for Tomorrow است که جوانان را ترغیب می‌کند تا با استفاده خلاقانه از فناوری به دنبال حل مشکلات جامعه خود باشند و کمپ نوآوری سامسونگ هم به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های فنی و شخصی خود را برای مشاغل آینده، ارتقا دهند.

سامسونگ در جریان این مراسم به راهکارهای خود برای افزایش همه‌گیری و دسترسی به محصولات خود اشاره کرد. اپلیکیشن SeeColors با این هدف طراحی شده است تا به افراد مبتلا به نقص تشخیص رنگ (CVD) کمک کند تا تنظیمات روی تلویزیون‌های QLED 2021 خود را برای داشتن یک تجربه بهتر، تنظیم کنند. قابلیت زوم برای زبان اشاره در تلویزیون‌ها هم به کاربران امکان می‌دهد تا بدون توجه به میزان توانایی خود براحتی از فناوری‌های پیشرفته لذت ببرند.

در آخرسامسونگ با درک آنکه ایجاد توازن میان زندگی دیجیتال و آنالوگ تا چه حد می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد، قابلیت رفاه دیجیتال یا Digital Wellbeing را معرفی کرد که برای کمک به کنترل و مدیریت زمان ما در دنیای دیجیتال طراحی شده تا بتوانیم از فناوری برای بهتر کردن زندگی و قدرت‌دهی به خودمان استفاده کنیم.

خروج از نسخه موبایل