همراه اول ۵٣۵١ نفر از روستاهای فارس را به اینترنت پرسرعت متصل کرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در یک هفته گذشته، ۱۶۲۱ خانوار روستایی در شهرستان‌های ارسنجان، زرین دشت و خفر با جمعیت پنج هزار و ۳۵۱ نفر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده‌اند.

موبنا – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از فراهم شدن بستر اتصال یازده روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند،خبر داد.
مهرداد سهرابی گفت: در یک هفته گذشته، ۱۶۲۱ خانوار روستایی در شهرستان‌های ارسنجان، زرین دشت و خفر با جمعیت پنج هزار و ۳۵۱ نفر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده اند.
او ادامه داد: روستا‌های باغ کبیر، قلعه، کفه، آب کتان، هزارگام و آباده از توابع شهرستان خفر و روستای گلوگاه از توابع شهرستان زرین دشت با جمعیت ۳۰۲۴ نفر در قالب ۸۸۸ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار اپراتور اول مجهز شدند.
وی افزود: روستا‌های بکهدان، قلات خوار، حسین آباد لیاقت و رفیع آباد از توابع شهرستان ارسنجان نیز با جمعیت دو هزار و ۳۲۷ نفر در قالب ۷۳۳ خانوار با سرمایه گذاری مستقیم همراه اول به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: یکی از اهداف اجرای طرح‌های توسعه خدمات مبتنی بر ICT، رفع محرومیت دسترسی دانش آموزان و دانشجویان در این مناطق به آموزش‌های مجازی بوده است.
سهرابی اضافه کرد: رونق اشتغال از طریق ایجاد امکان فروش آنلاین محصولات کشاورزی، صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری روستا بر بستر فضای مجازی و همچنین بهره مندی از فرصت‌های گسترده‌تر از طریق ارتباط بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور، دیگر اهداف اجرای این پروژه‌ها بوده است.

 منبع: صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا