در انتظار روزهایی بهتر در سال ۲۰۲۱

در آستانه نمایشگاه CES 2021 و معرفی جدیدترین محصولات و فناوری‌های سامسونگ برای سال جدید میلادی، سباستین سئونگ، مدیر بخش تحقیقات سامسونگ در مقاله‌ای با تشریح رویکردهای سامسونگ در سال ۲۰۲۱ ابراز امیدواری کرده است شرایط عادی بهتری در انتظار جهان باشد.

موبنا – سال ۲۰۲۰ هیچ شباهتی به سال‌های دیگر نداشت. این سال با سرعتی غیرمنتظره زندگی همه ما را تغییر داده و تصوری جدید از زندگی عادی ایجاد کرده است. توجه‌مان به موضوعات واقعا مهم مانند سلامتی، عزیزان‌مان و تجربه‌های زیبای زندگی جلب شد.

ما برای همگام شدن با این روش جدید زندگی، با سرعت فناوری هماهنگ شده و از آن برای ارتباط با دیگران و یافتن لذت‌های جدید از همان فضای راحت خانه‌مان استفاده کردیم. از فناوری برای ادامه پیشرفت‌مان چه در آموزش، کار و حتی لذت بردن از لحظات مهم زندگی در هر زمان و مکانی، استفاده کردیم.

سامسونگ سال گذشته دهه‌ای جدید را در CES آغاز کرد و چشم‌انداز ما این بود که بتوانیم تجربه‌هایی را در اختیار افراد بگذاریم که کارکرد فناوری‌های نوین را در زندگی افراد معنادارتر کند. از جهانی تازه گفتیم که در آن خانه‌مان تبدیل به باشگاه ورزشی و فضایی برای جلسات شده و آشپزخانه‌هایمان دقیقا متناسب با نیازهای فردی‌مان چیدمان می‌شود. آن زمان تصور نمی‌کردیم وجود چنین تجربه‌هایی با این سرعت و تا این حد برای ما اهمیت پیدا کند.

پس هرچند امسال، برخلاف سال‌های قبل در لاس وگاس همدیگر را نمی‌بینیم اما نمایشگاه CES امسال می‌تواند هیجان‌انگیزترین نمایشگاه تا کنون باشد زیرا وارد مرحله بعدی سفرمان شده‌ایم و می‌خواهیم روی تجربه‌هایی تمرکز کنیم که زندگی و جهان ما را بهبود می‌بخشند. در کنار هم، می‌توانیم «شرایط عادی بهتر برای همگان» ایجاد کنیم.

این شرایط بهتر برای همگان، حول این ایده شکل گرفته است که با داشتن فناوری مناسب، می‌توانیم دنیایی بهتر و آینده‌ای روشن‌تر خلق کنیم. می‌خواهم از همه شما دعوت کنم در کنفرانس خبری سامسونگ در CES شرکت کرده و ببینید این شرایط عادی بهتر، چه شکلی خواهد داشت. با فناوری‌های کاملا شخصی‌سازی شده آغاز می‌کنیم، از هوش مصنوعی برای بهبود زندگی استفاده کرده و با نوآوری کارمان را توسعه می‌دهیم تا تحولی واقعی در جامعه و دنیای‌مان ایجاد کنیم. بیایید نگاهی کوتاه داشته باشیم به آنچه در آن کنفرانس اعلام خواهد شد:

 

تجربه‌ای بهتر و شخصی‌تر

چشم‌انداز ما برای «شرایط عادی بهتر برای همگان» با شما آغاز و با شما پایان خواهد یافت. اکنون همه ما زمانی طولانی‌تر را در خانه‌هایمان می‌گذرانیم و در نتیجه انتظارات بیشتری از این فضای خانگی داریم که البته چالش‌های فزاینده‌ای را به همراه دارد. بر همین اساس، ما می‌خواهیم فناوری‌هایی را معرفی کنیم که هوشمند‌تر بوده و با استفاده از تجربه‌هایی روان و شخصی، زندگی شما را غنی‌تر کرده و همه چیز از تبحر در تکنیک‌های یوگا و رسیدن به اهداف تناسب اندام تا یافتن رژیمی مناسب و دستورالعمل‌هایی نوآورانه برای دستگاه‌های متصل در آشپزخانه را شامل می‌شود.

 

خانه‌ای بهتر با هوش مصنوعی

شرایط عادی بهتر برای من و شما یکسان نخواهد بود زیرا حول نیازها و عادات فردی ما شکل می‌گیرد. باید فناوری‌هایی را ایجاد کنیم که با روش زندگی ما هماهنگی داشته و ارزشی تازه را به تمامی کارهایی که ما انجام می‌دهیم اضافه کرده و تجربه‌هایمان را جدیدتر و هیجان‌انگیزتر کند. تصور کنید اگر شریکی در خانه داشتید که از نظر سلیقه مشابه خود شما بود و می‌توانست در چیدن میز نهار یا آماده کردن خواروبار به شما کمک کرده و در کار با دستگاه‌ها کاملا دقیق و حساس بود، چقدر کارتان ساده‌تر می‌‎شد. خب دیگر لازم نیست تخیل کنید، ما در نمایشگاه CES می‌خواهیم تحقیقات پیشرفته‌مان را به شما معرفی کنیم که در واقع یک دستیار به خانه شما اضافه می‌کند. ما روی تقویت فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی‌مان کار می‌کنیم تا امکان کارهایی بیشتر را به شما داده و در این نمایشگاه به شما نشان خواهیم داد که ربات‌ها چطور قرار است در این سفر به سمت شرایط عادی بهتر به ما کمک کنند.

 

شکل‌گیری آینده‌ای روشن با استفاده از فناوری

باید مراقب باشیم که در این سفر نه صرفا به مشتریان که به سیاره و جامعه‌مان هم باید خدمت کنیم. هرچند فناوری می‌تواند روش تعامل و تجربه مردم از جهان را شکل دهد، می‌توان امکان یک آینده بهتر را هم برای آنها فراهم کند. برای فایق شدن بر یکی از بزرگترین چالش‌های عصر خودمان، باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و مطمئن شویم که این آینده بهتر برای نسل‌های آینده هم مفید خواهد بود.

سامسونگ در نمایشگاه CES این چشم‌انداز خود را دقیق‌تر توضیح خواهد داد.

در مقام رهبری جهانی در حوزه فناوری، شکستن این موانع و رسیدن به آینده‌ای بهتر همچنان نقطه اصلی تمرکز ماموریت ما در محوریت دادن به انسان، جامعه و سیاره‌مان در تمامی کارها خواهد بود.

ما در آغاز یک فرصت بسیار منحصربه‌فرد هستیم تا نه تنها بر تقابل‌های گذشته فایق شویم بلکه شرایط عادی بهتری را برای همگان ایجاد کنیم. خوشحال خواهیم شد تا اطلاعات بیشتر درباره روش سامسونگ برای تحقق این هدف را با شما در میان بگذاریم. امیدوام روز دوشنبه ۱۱ ژانویه در کنار من در کنفرانس خبری مجازی سامسونگ در نمایشگاه CES شرکت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا