نباید برای خرید واکسن از خارج عجله کنیم

دشمن شاید می‌خواهد با دادن واکسن به ایران، مردم ما را به بیماری جدیدی مبتلا کند و سخاوتمندی دشمن در این موضوع مشکوک است.

موبنا – همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف و خرید واکسن توسط برخی کشورها، چالش‌ها و موانع خرید واکسن از سوی ایران هم به موضوع جنجالی میان مسئولان، فعالان سیاسی، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است؛ چند دستگی بین این افراد سبب شده تا گروهی تحریم‌ها را مانع اصلی خرید واکسن می‌دانند و گروهی دیگر نپیوستن ایران به FATF را در این بین هستند کسانی که واکسن خارجی را غیرقابل اعتماد دانسته و معتقدند که واکسن داخلی گره‌گشای این مشکل خواهد بود. نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز کم‌وبیش در این راستاست که می‌توان این پاندمی را با واکسن تولید داخل مهار کرد.

ابوالفضل ابوترابی؛ نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روزنامه امروز با تأکید بر اینکه علیرغم تحریم‌ها، دشمن حاضر می‌شود واکسن را در اختیار ما بگذارد بسیار موضوع مشکوکی است افزود: در بیماری سرطانی و پروانه‌ای که مبتلایان و به‌ویژه کودکان که از شدت درد، عذاب می‌کشیدند اجازه تأمین دارو توسط این کشورها به ایران داده نشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر که به‌شدت با کمبود انسولین برای بیماران دیابتی مواجه هستیم، مجدداً دشمن اجازه ورود این دارو را به ما نداد اما اینکه در شرایط فعلی به‌طور سخاوتمندانه می‌خواهند این دارو را در اختیار ما بگذارند به‌شدت جای نگرانی دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در پس‌زمینه ذهنمان این موضوع هست که ایدز توسط صهیونیست‌ها از طریق فرانسه که ادعای حقوق بشری دارد وارد کشور ما شد و با خونی که به افراد دیالیزی تزریق شد کشور ما را آلوده و سبب شد تا شمار زیادی از افراد به این بیماری مبتلا شوند.

ابوترابی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم و با دید شک و تردید به این موضوع نگاه کنیم که چرا دشمن در تأمین داروی بیماران پروانه‌ای و سرطانی و حتی دیابتی ما را تحریم کرد ولی در شرایط فعلی می‌خواهد به ما واکسن بدهد! و این جای سؤال و تعجب دارد پس نباید برای خرید واکسن از خارج عجله کنیم.

اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، رؤسای “ستاد اجرایی فرمان امام” و تیم تحقیقاتی این واکسن صبح سه‌شنبه، نهم دی‌ماه، در تهران انجام گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا