یک‌میلیون و ۵۰۰هزار لرستانی تحت پوشش اینترنت‌همراه

٧۶ درصد جمعیت لرستان تحت پوشش ۴G همراه اول و ۵٣.۴ درصد تحت پوشش ۴G ایرانسل هستند.

موبنا – شهاب حیدری امروز با ارائه اطلاعاتی در حوزه زیرساخت‌های اینترنتی ایجاد شده در استان، اظهار داشت: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به ترتیب ۹۷.۴ و ۸۳ درصد از جمعیت لرستان را تحت پوشش اینترنت ۲G قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه این میزان برای اینترنت ۳G برای اپراتوهای همراه اول و ایرانسل به ۷۹ و ۷۷ درصد جمعیت لرستان می‌رسد، افزود: همچنین در حوزه اینترنت ۴G نیز اقدامات خوبی در لرستان انجام شده است که برای نمونه می توان به پوشش ۷۶ و ۵۳.۴ درصدی جمعیت لرستان توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل اشاره کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری لرستان بیان کرد: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در حوزه پوشش اینترنتی جاده‌های لرستان اقدامات قابل توجهی انجام داده اند برای نمونه همراه اول حدود ۹۰.۴ درصد جاده های لرستان را تحت پوشش اینترنت قرار داده که از این میزان ۵۷.۵ درصد مربوط به خدمات ۳G و ۲۷.۸ درصد مربوط به ۴G است.

حیدری با اشاره به پوشش اینترنتی جاده‌های لرستان توسط اپراتور ایرانسل تصریح کرد: ۵۹.۵ درصد از جاده های لرستان تحت پوشش اینترنتی ایرانسل هستند که از این میزان ۵۶ درصد ۵۶ درصد ۳G و ۲۸ درصد ۴G است.

وی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاهای لرستان ۸۵.۳ درصد است همچنین پس از شیوع کرونا در لرستان یک هزار و ۵۶۰ مدرسه روستایی را به اینترنت متصل کردیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ۱۰۸ هزار و ۷۹۰ مشترک از خدمات اینترنت ثابت در لرستان استفاده می‌کنند همچنین این میزان برای اینترنت تلفن همراه یک و نیم میلیون نفر است که با توجه به این آمار ضریب نفوذ اینترنت در لرستان ۸۴.۶ درصد است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا