تجهیز ۲۷ روستای شهرستان‌های فارس به اینترنت پرسرعت «همراه اول»

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: ۲۷ روستا شهرستان‌های این استان با جمعیت ۴ هزار و ۴۶۴ خانوار، بالغ بر ۱۵ هزار نفر، از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری به شبکه پهن باند همراه اول مجهز شدند.

موبنا – مهرداد سهرابی گفت: با تجهیز روستاها و مناطق دوردست به اینترنت پهن باند، علاوه بر ایجاد دسترسی روستاها به خدمات ضروری دولت از طریق اتصال به شبکه ملی اطلاعات، فعالیت‌ها و فرصت‌های جدیدی در روستاها خلق خواهد شد.

او افزود: ارتباطات سیار به طور کلی و باند پهن به طور خاص، تاثیر ویژه‌ای بر اقتصاد مناطق روستایی دارد و باعث شده است اهالی روستا صرف نظر از موقعیت مکانی خود بتوانند با چند کلیک به مشتریان بالقوه برای عرضه محصولات و خدمات خود در شهرها متصل شوند و علاوه بر فروش محصولات خود با قیمت مناسب و بدون واسطه در بازار، زمینه اشتغال پایدار و کاهش هزینه‌های خود را فراهم کنند.

سهرابی دریافت خدمات ضروری عمومی مانند سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکداری الکترونیک را از دیگر مزایا و دستاوردهای دسترسی به شبکه پهن باند و شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد که در نتیجه اقدامات توسعه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای پرکردن شکاف دیجیتالی و دسترسی همگانی در روستاها و مناطق دورافتاده رخ داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تصریح کرد: در همین راستا در هفته گذشته، ۲۰ روستای دیگر در شش شهرستان استان با جمعیت دو هزار و ۶۴۷ خانوار، بالغ بر ۹ هزار نفر، از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت (USO) به شبکه پهن باند سیار همراه اول مجهز شدند.

او محل اجرای این سایت‌ها را در روستاهای تیرازجان، گل بابکان، له چرا، بکر علیا، بکر سفلی، گره نظرآباد در شهرستان رستم، روستاهای جوالیقان، گیخ، سیریزجان، کانرود و سویس در شهرستان کازرون، روستاهای حسین آباد سرگر، تل بخصی، سرتل، سرگر در شهرستان فیروزآباد، روستاهای خانی یک، آبنو و پهناپهن در شهرستان فراشبند، روستای شهرک خلیل آباد در شهرستان زرین دشت و روستای شهرک وزیره در شهرستان نی ریز اعلام کرد.

سهرابی خاطرنشان کرد: هفت روستای نصیرآباد، قلعه نو، شاابوذکریا، محمدآباد، نصرت آباد، طاهونه و شهرک غدیر از توابع شهرستان داراب با جمعیت یک هزار و ۸۱۷ خانوار، بالغ بر شش هزار و ۶۰۰ نفر، نیز توسط اپراتور اول تلفن همراه به شبکه پهن باند سیار مجهز شدند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا