اصول خیاطی کردن برای مبتدیان

همانطور که در رانندگی کردن بعد از تمرین و گذشت زمان رانندگی برای ما عادی و راحت می‌شود، خیاطی هم برای شما طبیعی و عادی می‌گردد.

در این مقاله ما سعی کرده ایم ابتدایی ترین اصول خیاطی را برای سهولت در خیاطی کردن که بسیار هم مهم میباشد به طور مختصر توضیح دهیم؛

حالت نشستن در خیاطی :

حالت صحیح نشستن در هنگام خیاطی به شما این امکان را می دهد تا راحت کار کنید و درست نشستن احتمال بروز کمردرد را کاهش می دهد. حتماً صندلی را انتخاب کنید که پشتی راحتی داشته باشد. وصندلی را در موقعیتی قرار دهید تا مستقیماً مقابل سوزن چرخ خیاطی خود نشسته و بتوانید جلو بنشینید. بازوها باید از آرنج خم شوند و دستان شما باید به صفحه سوزن برسند.پاهایتان باید روی زمین صاف باشد و پایی که برای فشار دادن پدال استفاده می کنید کمی جلوتر از پای دیگر بگذارید تا راحت به پدال برسد و فشاری روی پای شما نباشد.

 

اندازه گیری در صفحه سوزن چرخ خیاطی :

اصول خیاطی کردن برای مبتدیانروی صفحه سوزن دستگاه شما خطوطی وجود دارد که با اندازه های مختلف مشخص شده اند. اینها دستورالعمل های دوخت هستند و به شما کمک می کنند اندازه گیری صحیح میزان درز را پیدا کنید.

در این عکس پایه فشار برداشته شده است و شما می توانید اندازه گیری های مشخص شده یا دستورالعمل های دوخت را به وضوح ببینید .فرض بر این است که هنگام استفاده از اندازه گیری روی صفحه سوزن ، شما سوزن را در موقعیت مرکزی قرار می دهید. بیشترین استفاده در دوخت از درزها ۱/۲ ″ و ۵/۸ میباشد. مگر اینکه  بخواهید با استفاده از چرخ خود لحاف دوزی نماید که از درز ۱/۴ استفاده می کنید.این ۳ درز در صفحه سوزن همراه با سایر اندازه گیری هایی که ممکن است بخواهید استفاده کنید ، مشخص است.

 

 

 

موقعیت پارچه در چرخ خیاطی :

وقتی که پارچه خود را در زیر سوزن قرار می دهید ، قسمت عمده ای از کار شما معمولاً در سمت چپ دستگاه قرار می گیرد. بدین ترتیب درز دوخت شما در سمت راست قرار می گیرد و می توانید لبه پارچه را با علامت های اندازه گیری یا دستورالعمل های دوخت روی صفحه سوزن بگذارید  و دوخت دقیق تری داشته باشید .

 

موقعیت های قرارگیری دست :

اصول خیاطی کردن برای مبتدیاندست راست خود را حدود ۵ الی ۱۰ سانتی متر جلوی سوزن قرار دهید. از این دست برای هدایت لبه سمت راست پارچه استفاده کنید و آن را روی راهنمای دوخت مورد نیاز پارچه خود نگه دارید.دست چپ خود را به آرامی در بالای پارچه در سمت چپ پای پرس قرار دهید و با استفاده از انگشتان دست می توانید پارچه را هنگام حرکت در دستگاه کنترل کنید.بازوها و آرنج ها باید کمی بلند شوند و روی میز نباشند. تنظیمات پدال پا و سرعت دوخت :

با سرعت ثابت بدوزید ،دوخت سریع هرگز هدف نیست هدف دقت است. پدال پا به شما این امکان را می دهد تا سرعت چرخ خیاطی را کنترل کنید و بتوانید دوخت دقیق داشته باشید. وقتی پای فشار پایین است و شما پدال را فشار می دهید ، دستگاه شما شروع به دوخت مینماید. وقتی پای خود را روی کنترل پدال بالا می گیرید ، دستگاه کند و یا متوقف می شود.برخی ازپدال ها به شما امکان می دهند سرعت را روی نصف یا کامل تنظیم نمایید. گزینه دیگری که ممکن است برخی از چرخ خیاطی ها داشته باشند راهی برای تنظیم کنترل سرعت روی دستگاه است. برای راهنمای چرخ خیاطی خود به دفترچه راهنما مراجعه کنید تا ببینید آیا با پدال یا چیز دیگری که روی دستگاه است گزینه ای برای تنظیم سرعت به نصف یا کامل دارید یا خیر.

 

 

 اهرم دوخت معکوس :

با استفاده از این ابزار روی چرخ خیاطی خود به سادگی میتوانید دوخت برعکس یا معکوس انجام داده و دوختهای محکم را بدون جابجایی پارچه خیلی راحت انجام دهید.

      دوخت معکوس در ابتدای درز:

  • اصول خیاطی کردن برای مبتدیانبعد از انجام دوخت بخیه در ابتدای درز ، پای خود را از روی پدال بلند کنید تا خیاطی متوقف شود.
  • اهرم دوخت معکوس را به پایین فشار دهید ، آن را نگه دارید وپا را روی پدال بگذارید تا چند دوخت به عقب برگردد.
  • سپس اهرم را رها کرده و تقریباً تا انتهای درز به جلو کوک بزنید.

       دوخت معکوس در انتهای درز:

  • وقتی از انتهای درز به چند کوک رسیدید ، پای خود را از روی پدال بلند کنید تا خیاطی متوقف شود.
  • اهرم دوخت معکوس را فشار داده و پایین نگه دارید. پا را روی پدال بگذارید و چند دوخت را به عقب برگردانید.
  • اهرم را رها کرده و به انتهای درز دوخت بزنید.

در واقع با تمرین کردن در خیاطی دیگر این موارد برای شما طبیعی و عادی میگردد همانطور که در رانندگی کردن بعد از تمرین و گذشت زمان رانندگی برای ما عادی و راحت میشود.

ما در سایت ژانومه بانه با ارائه چرخ خیاطی های ژانومه و امکانات عالی این دستگاها خیاطی را برای شما بسیار راحت مینماییم و البته در سایت ما شما میتوایند برای اتو کردن حرفه ای لباسهای خود از اتوپرس های ژانومه دیدن فرمایید و لذت اتوی اسان و تمیز را با  اتوپرس ژانومه در نمایندگی ژانومه تجربه نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا