۳۴ گونه از حیوانات عجیب که شما را حیرت زده می کنند!

با بیش از ۸ میلیون گونه موجودات زنده بر روی کره زمین جای تعجب نیست که هیچ کس همه این حیوانات عجیب را نشناسد یا ندیده باشد.

موبنا – اگر می خواستید ۸ میلیون عکس از همه حیوانات عجیب بر روی زمین مشاهده کنید و برای هر عکس ۳۰ ثانیه وقت بگذارید و این کار را بدون توقف و بدون هیچ وقفه ای برای غذا خوردن یا خوابیدن انجام دهید، تقریباً هشت سال طول می کشد تا فقط عکس آنها را مشاهده کنید. با توجه به اینکه دانشمندان تقریباً هر روز گونه های جدید جانوری کمیاب را کشف می کنند این عمل، کاملاً غیر واقعی به نظر می رسد، نه؟

به همین دلیل ما عجیب ترین مجموعه ای از حیوانات منحصر به فرد زمینی و دریایی، پستانداران و خزندگان را انتخاب کرده و مختصری از ویژگی آنها را همراه با تصویرشان برای شما تهیه و آماده کرده ایم. بعد از دیدن این حیوانات عجیب احتمالاً متعجب خواهید شد که آیا واقعاً این موجودات در سیاره ما زندگی می کنند!

 

۱- پروانه پشمالوی ونزوئلایی (Venezuelan Poodle Moth)

در سال ۲۰۰۹ در ونزوئلا کشف شده است. این گونه جدید پروانه دارای خزی پوکه دار است که سر، قفسه سینه، شکم و حتی بال های او را پوشانده است.

پروانه پشمالوی ونزوئلایی
پروانه پشمالوی ونزوئلایی

۲- گلوکوس آتلانتیوس (Glaucus Atlanticus)

این موجود همچنین به عنوان اژدهای آبی شناخته می شود و گونه ای از خزنده آبی دریا است. شما می توانید او را در آبهای گرم اقیانوس ها پیدا کنید زیرا به دلیل داشتن یک کیسه پر از گاز در معده خود، روی سطح آب شناور است.

اژدهای آبی از حیوانات عجیب
اژدهای آبی

۳- میکرو استوم ماکروپینا (Macropinna Microstoma)

میکرو استومای ماکروپینا نوعی ماهی است که در عمق حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ متر زندگی می کند و تقریباً در آب بی حرکت است. این حیوانات عجیب گنبدی شفاف و پر از مایع روی سرشان دارند که از طریق آن می توان لنزهای چشم های آنها را مشاهده کرد.

میکرو استوم ماکروپینا
میکرو استوم ماکروپینا

۴- دلفین اراوادی (Irrawaddy Dolphin)

دلفین اراوادی یک دلفین اقیانوسی است که در خلیج بنگال و آسیای جنوب شرقی یافت می شود. قابل توجه ترین ویژگی آن یک سرِ گرد و بدون منقار مشخص است.

دلفین اراوادی
دلفین اراوادی

۵- تنرس بی قرار لاورس (Lowland Streaked Tenrec)

این تنرس کوچک جزو حیوانات عجیب و غریبی است که تنها در ماداگاسکار و آفریقا یافت می شود و تنها پستانداری است که برای تولید صدا از صدای گوشخراشی همانند مارها و حشرات استفاده می کند.

تنرس بی قرار لاورس از گونه حیوانات عجیب
تنرس بی قرار لاورس

۶- خفاش ماهی لب قرمز (Red-Lipped Batfish)

این ماهی که در جزایر گالاپاگوس یافت می شود در واقع یک شناگر بسیار بدی است که از باله های شاخه ای خود برای پیاده روی در کف اقیانوس استفاده می کند.

خفاش ماهی لب قرمز
خفاش ماهی لب قرمز

۷- طوطی ماهی آبی رنگ (Blue Parrotfish)

این طوطی ماهی آبی رنگ را می توان در آب های کم عمق مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری اقیانوس اطلس غربی و دریای کارائیب مشاهده کرد. آنها ۸۰ درصد از وقت خود را صرف جستجوی غذا می کنند و ارگانیسم های کوچکی را که در ماسه و جلبک های موجود در سنگ ها مشاهده می شوند می خورند.

طوطی ماهی آبی از حیوانات عجیب
طوطی ماهی آبی

۸- قورباغه شیشه ای (Glass Frog)

قورباغه شیشه ای که در آمریکای جنوبی یافت می شود از خانواده دوزیستان است که برخی از گونه های آنها دارای یک ویژگی برجسته مثل شکم شفاف هستند. از آنجا که اندام و احشای داخلی آنها از طریق پوست قابل مشاهده است نام رایجی که به آنها داده می شود قورباغه های شیشه ای می باشد.

قورباغه شیشه ای
قورباغه شیشه ای

۹- مورچه پاندا (Panda Ant)

علی رغم اینکه شبیه مورچه به نظر می رسد و به آن نام نیز خوانده می شود اما در واقع نوعی زنبور بی بال است. این حشره به عنوان قاتل گاو نیز شناخته می شود. ماده ها خز ضخیم تری دارند اما فاقد بال می باشند. عمر مورچه پاندای خزدار حدود ۲ سال می باشد.

مورچه پاندا
مورچه پاندا

۱۰- گوزن منگوله دار (Tufted Deer)

این گوزن ها در چین مرکزی یافت شده و گونه کوچکی از گوزن است که نرهای آن یک منگونه برجسته ای از موهای سیاه بر روی پیشانی دارند. این حیوانات عجیب ترسو، عمدتاً به صورت انفرادی و بعضی اوقات به صورت جفت زندگی می کنند.

گوزن منگوله دار از حیوانات عجیب
گوزن منگوله دار

۱۱- خفاش سفید هندوران (Honduran White Bat)

خفاش سفید هندوران دارای خز سفید مشخصی است که نوک موهای آن به رنگ خاکستری می باشد. این حیوان عجیب همچنین یک بینی به شکل برگ دارد.

خفاش سفید هندوران
خفاش سفید هندوران

۱۲- خرچنگ عنکبوتی ژاپنی (Japanese Spider Crab)

خرچنگ عنکبوتی ژاپنی در آبهای نزدیک ژاپن زندگی می کند و بلندترین پا را در میان بندپایان دارد که گاهی اوقات اندازه آن تا ۵٫۵ متر نیز می رسد. علی رغم اینکه وحشتناک به نظر می رسد ولی صورت بندی مهربانی دارد.

خرچنگ عنکبوتی ژاپنی
خرچنگ عنکبوتی ژاپنی

۱۳- اژدهای دریایی برگدار (Leafy Seadragon)

در امتداد سواحل جنوبی و غربی استرالیا یافت می شود. اژدهای دریایی برگدار نوعی ماهی دریایی با برآمدگی های دراز برگ مانند در کل بدنش است که برای استتار از آنها استفاده می کند.

اژدهای دریایی برگدار
اژدهای دریایی برگدار

۱۴- دیک-دیک (Dik-Dik)

دیک دیک ها که در تپه های کوه های شرقی و جنوبی جزایر بوشلند آفریقا یافت می شوند نام هر یک از ۴ گونه بزکوهی کوچک مادوکا است. این حیوانات عجیب گیاهخوارانی هستند که می توانند دمای هوا را تا ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) تحمل کنند.

دیک-دیک از گونه حیوانات عجیب
دیک-دیک

۱۵- ماتا ماتا (Mata Mata)

ماتا ماتا که در آمریکای جنوبی وجود دارد یک لاک پشت آب شیرین است که دارای یک سر بزرگ، مثلثی شکل و مسطح می باشد که بسیاری از غده ها و فلپ های پوستی روی آن وجود داشته و یک شاخ روی پوزه بلند و لوله ای مانند خود دارد.

ماتا ماتا از گونه حیوانات عجیب
ماتا ماتا

۱۶- خوک دریایی (Sea Pig)

اسکوپلان ها یا خوک های دریایی در واقع خیارهای دریایی هستند که در قسمت های عمیق اقیانوس ها مخصوصاً در اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس هند در عمق بیش از ۱۰۰۰ متری زندگی می کنند. آنها منبع تغذیه بوده و با استخراج ذرات آلی از گِل های عمیق دریایی، مواد غذایی به دست می آورند.

خوک دریایی از گونه حیوانات عجیب
خوک دریایی

۱۷- پرنده باشکوه بهشتی (Superb Bird-Of-Paradise)

پرنده باشکوه بهشتی، پرنده ای کوچک است که تعداد جمعیت ماده آن کم بوده و از این رو رقابت بین نرها برای جفت گیری بسیار شدید است. به همین دلیل آنها یکی از عجیب ترین و استادانه ترین نمایش های پر و بال را در دنیای پرندگان به نمایش می گذارند.

پرنده باشکوه بهشتی
پرنده باشکوه بهشتی

۱۸- گکوی دم برگی شیطانی (Satanic Leaf-Tailed Gecko)

گکوی دم برگی شیطانی گونه ای از گکو است که در جزیره ماداگاسکار یافت می شود. دم این حیوانات عجیب، صاف بوده و مانند یک برگ خشکیده به نظر می رسد و این موضوع به استتار حیوان کمک می کند و به راحتی می تواند در محیط پنهان شود.

گکوی دم برگی شیطانی
گکوی دم برگی شیطانی

۱۹- آرمادیلوی صورتی افسانه ای (Pink Fairy Armadillo)

آرمادیلوی صورتی افسانه ای کوچکترین گونه آرمادیلو است که در آرژانتین مرکزی می توان آنها را مشاهده کرد. آنها دارای چشم های کوچک، خز سفید مایل به زرد ابریشمی و یک پوسته یا زره پشتی انعطاف پذیر هستند که تنها توسط یک غشای پشتی نازک به بدن آن متصل شده است.

آرمادیلوی صورتی افسانه ای
آرمادیلوی صورتی افسانه ای

۲۰- اوکاپی (Okapi)

این حیوان پستاندار، بومی جمهوری دموکراتیک کنگو در آفریقای مرکزی است. علی رغم اینکه بدن راه راه همانند گورخر دارد ولی در واقع بیشتر با زرافه ها ارتباط دارد. رنگ پوست این حیوانات عجیب ، شکلاتی تا قهوه ای مایل به قرمز بوده و  نوارهای و حلقه های افقی سفید روی ساق پاها داشته و مچ پا های او نیز سفید می باشد.

اوکاپی از گونه حیوانات عجیب
اوکاپی

۲۱- گرگ یال دار (Maned Wolf)

گرگ یال دار بزرگترین سگ سانی است که در آمریکای جنوبی یافت می شود و شباهت زیادی به روباه ها دارد اما روباه نیست. گرگ یال دار در روابط همزیست وار با سایر گونه ها شرکت می کند و کنار انسان بسیار خجالتی است.

گرگ یال دار
گرگ یال دار

۲۲- پاکو (Pacu)

پاکو دارای دندانهای مربع و مستقیم است که به طرز نامعلومی شبیه دندان های انسان است. جالب است بدانید که پاکو عمدتاً از مواد گیاهی تغذیه می کند.

پاکو از گونه حیوانات عجیب
پاکو

۲۳- موش‌دوپا (Jerboa)

پاهای این موش‌ها شبیه کانگورو بوده و می توانند بیشتر از طول بدنشان بجهند و به این علت در بیابان های خشک و محل زندگی شان می توانند به سرعت حرکت کنند. بهتر است بدانید هیچ ارتباطی بین کانگورو و این موش‌ها وجود ندارد. کانگوروها جزو جانوران کیسه دار و موش جزو جانوران جونده می باشد. بارزترین ویژگی این حیوانات عجیب گوش هایشان است که تقریباً سه برابر سرشان بوده و باعث می شود حس شنوایی بسیار خوبی داشته باشند.

موش‌دوپا از گونه حیوانات عجیب
موش‌دوپا

۲۴- قلم دریایی (Sea Pen)

قلم دریایی یک حیوان استعماری است که با چند پولیپ ریشه خود را در بسترهای شنی یا گل آلود محکم می کند. آنها عمدتاً پلانکتون ها را می خورند. با لمس برخی از قلم های دریایی آنها نور سبز روشن از خود ساطع می کند.

قلم دریایی از گونه حیوانات عجیب
قلم دریایی

۲۵- آکسولوتل  (Axolotl)

آکسولوتل که به عنوان سمندر مکزیکی نیز شناخته می شود، نوعی سمندر در معرض خطر انقراض است. آنها به دلیل خصوصیات احیا کننده ای که دارند به طور گسترده ای برای تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرند.

آکسولوتل
آکسولوتل

۲۶- شوبیل یا منقار کفشی (Shoebill)

یک پرنده بزرگ شبیه لک لک است که به علت داشتن منقار بزرگ کفش مانندش این نام را به او داده اند. این پرنده در مناطق گرمسیری شرقی آفریقا در باتلاق های بزرگ زندگی می کند و به حرکات کُند و تمایل به ساکن و بی حرکت ماندن طولانی مدت معروف است و از این رو او را پرنده مجسمه نیز می نامند.

شوبیل یا منقار کفشی
منقار کفشی

۲۷- کوسه اجنه (Goblin Shark)

این حیوانات عجیب و نادر بعضی اوقات فسیل زنده نیز خوانده می شوند و تنها نماینده موجود خانواده میتسوکارینیدا می باشند که حدود ۱۲۵ میلیون سال قدمت دارد. کوسه های گوبلین یا همان کوسه های اجنه در اعماق بیشتر از ۱۰۰ متر ساکن هستند و با توجه به عمقی که در آن زندگی می کنند هیچ خطری برای انسان ایجاد نمی کنند.

کوسه اجنه از گونه حیوانات عجیب
کوسه اجنه

۲۸- شب پره (پروانه بید) زرین پر (Hummingbird Hawk-Moth)

از آنجایی که این شب پره از گل ها تغذیه می کند و صدایی شبیه به صدای وزوز دارد بسیار شبیه به یک مرغ مگس خوار است. جالب اینجاست که او به طور شگفت آوری در یادگیری رنگ ها مهارت دارد.

شب پره (پروانه بید) زرین پر
شب پره زرین پر

۲۹- دوگانگ ها (dugongs)

دارای بدن دوکی شکل بوده و همچنین باله های جلویی شبیه راکت پینگ پنگ دارند اما فاقد بالچه پشتی می باشند. این نوع پستانداران دریایی با دم قلاب دار و دلفین مانندشان از گاوهای دریایی به راحتی تشخیص داده می شوند، اما جمجمه و دندان های منحصر به فردی نیز دارد. این حیوانات عجیب بیشتر به خاطر گوشت و روغن شان شکار می شوند و به دلیل تلفات در ماهیگیری، تخریب زیست گاه و شکار بی رویه در معرض انقراض قرار دارند.

دوگانگ ها از گونه حیوانات عجیب
دوگانگ ها

۳۰- مرغ ابریشمی (Silkie Chicken)

به علت پرهای زینتی کرکی مانندش که مثل ابریشم است به این نام خوانده می شود و از نژادهای مرغی است که به دلیل خصوصیات غیرمعمول مانند پوست سیاه و استخوانی، نرمه های آبی رنگ گوش و داشتن ۵ پنج انگشت روی هر پا معروف است. بهتر است بدانید که اکثر مرغ ها فقط ۴ انگشت دارند.

مرغ ابریشمی
مرغ ابریشمی

۳۱- برهنه موش صحرایی (Naked Mole-Rat)

برهنه موش صحرایی که به توله سگ شن و ماسه ای نیز معروف است یک جونده آروغ زن است که در بخش هایی از آفریقای شرقی یافت می شود. به لطف مجموعه ای از ویژگیهای جسمی غیرمعمول در یک محیط زیرزمینی سخت رشد کرده و فاقد حساسیت به درد در پوست خود است و میزان سوخت و ساز و تنفس بسیار پایینی دارد.

برهنه موش صحرایی
برهنه موش صحرایی

۳۲- قورباغه بنفش هندی (Indian Purple Frog)

این گونه قورباغه که در هندوستان یافت می شود دارای بدن پف کرده و یک خروپف غیر منتظره است. این قورباغه بیشتر زندگی خود را در زیر زمین گذرانده و فقط در طول بارندگی برای جفت گیری به سطح زمین می آید.

قورباغه بنفش هندی
قورباغه بنفش هندی

۳۳- شیطان خاردار (Thorny Devil)

شیطان خاردار که به اژدهای خاردار نیز معروف است نوعی مارمولک است که در استرالیا یافت می شود. علاوه بر میخ های تیزی که پوست آن را پوشانده است شیطان خاردار سری جعلی یا فریب دهنده دارد که هنگام تهدید آن را ارائه می دهد.

شیطان خاردار از گونه حیوانات عجیب
شیطان خاردار

۳۴- قورباغه زگیلی (Warty Frogfish)

قورباغه زگیل که به قورباغه دلقک نیز معروف است بدنی کاملاً توسعه پذیر داشته و پوست نرم آن از برآمدگی های زگیل مانند پوشیده شده است. دهان بزرگ این حیوانات عجیب به آنها اجازه می دهد تا طعمه ای به بزرگی بدنشان طعمه ببلعند.

قورباغه زگیلی
قورباغه زگیلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا