ابرخودروی جدید با الهام از یک سگ قدرتمند! (+عکس)

خودرو طی ۱.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۴۱۸ کیلومتر برساعت عنوان شده است که قابل مقایسه با بوگاتی ویرون خواهد بود.

موبنا؛ مازیار دانیالی – رقابت در بازار ابرخودروها با حضور برندهای جدید هر روز داغ تر از قبل می شود تا به تدریج این تجارت به بخشی اثرگذار در رشد و پیشرفت صنعت خودرو تبدیل شود.

یکی از نام های جدید در حوزه مذکور؛ ایلیشن دوگو است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا(آمریکا) قرار دارد. اولین محصول این کمپانی با نام “فریدِم” و مجهز به پیشرانه تمام الکتریکی به دور از سر و صدای رسانه ای ماه گذشته رندرهای رسمی خود را رونمایی کرد.

با توجه به اطلاعات موجود فریدم وارد رقابت جدی با لوتوس اوایا، ریماک سی-توو و پینینفارینا باتیستا خواهد شد.

مهندسین ایلیشن دوگو در حال آماده سازی نمونه اولیه فریدم هستند که با کد داخلی دوگو ۰۰۱ شناسایی می شود. اما این نکته را هم بگوئیم که کلمه دوگو به یک نژاد سگ بسیار قدرتمند و عضلانی از آرژانتین به نام دوگو آرژانتینو اشاره دارد. با کمی دقت در تصاویر می توان به شباهت چراغ های اصلی جلو و عقب با حالت چشمان داگو آرژانتینو پی برد. همچنین طراحی نمای عقب و دیفیوزر نیز شباهت زیادی به فرم پوزه حیوان مذکور دارد.

براساس پیش بینی ها نمونه تولیدی این محصول برای اوائل سال ۲۰۲۲ آماده خواهد شد زیرا ایلیشن عنوان کرده که آنرا به نمایشگاه خودروی ژنو می رساند. از این محصول تنها ۲۵ دستگاه تولید خواهد شد و برای تکمیل هر عدد از آنها به ۴۰۰۰ ساعت کار مهندسی نیاز است.

در بخش پیشرانه از ۳ موتور الکتریکی با مجموع خروحی ۱۴۲۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴۰ نیوتن متر استفاده شده است. نمونه مجهز به ۴ موتور الکتریکی با ۱۹۰۳ اسب بخار نیز یک گزینه دیگر برای فریدم محسوب می شود.

خودرو طی ۱.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۴۱۸ کیلومتر برساعت عنوان شده است که قابل مقایسه با بوگاتی ویرون خواهد بود.

هر دو پیشرانه فریدم از جعبه دنده ۲ سرعته استفاده می کنند. در بخش باتری نیز از نمونه ۱۰۰ کیلووات ساعتی یا نمونه آپشن ۱۲۰ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که برد حرکتی نزدیک به ۶۵۰ کیلومتر با یکبار شارژ را در اختیار کاربر قرار می دهد.

قیمت این محصول بالغ بر ۲ میلیون دلار خواهد بود.

برای طرفداران ابرخودروهای کلاسیک یک نمونه مجهز به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با خروجی ۷۵۰ اسب بخار مبتنی بر فناوری آئودی توسعه خواهد یافت. این پیشرانه با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ می شود. براساس برنامه های دوگو؛ قرار است خودرو با این پیشرانه طی ۲.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۳۸۶ کیلومتر برساعت خواهد بود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا