ابرخودرویی با سرعت ۵۰۰ کیلومتر برساعت و تولید محدود به ۲۴ دستگاه (+عکس)

از سال ۱۹۹۱ توسط جان هنسی تاسیس و تا کنون در زمینه تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت برندهای مختلف مانند فراری، پورشه، مک لارن، شورلت، داج، کادیلاک، لوتوس، جیپ، فورد، جی‌ام‌سی، لینکلن و لکسوس فعالیت دارد.

موبنا؛ مازیار دانیالی – اخیرا یک لیست ۱۴ تایی از سریع ترین خودروهای جهان را در این لینک منتشر کردیم که یک جایگاه آن در اختیار هنسی ونوم اف۵ قرار دارد. خودرویی که صفر تا ۹۶ کیلومتر را طی ۲.۴ ثانیه طی می کند و با پیشرانه ۱۸۱۷ اسب بخاری خود یکی از مدعیان سرعت در صنعت خودرو محسوب می شود.

اما اگر بخواهیم در رابطه با برند این محصول بیشتر بدانیم باید به کمپانی هنسی پرفورمنس انجینیرینگ اشاره کنیم که به عنوان یک شرکت آمریکایی از سال ۱۹۹۱ توسط جان هنسی تاسیس و تا کنون در زمینه تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت برندهای مختلف مانند فراری، پورشه، مک لارن، شورلت، داج، کادیلاک، لوتوس، جیپ، فورد، جی‌ام‌سی، لینکلن و لکسوس فعالیت دارد.

دفتر مرکزی هنسی در تگزاس(امریکا) قرار دارد.

اما ونوم اف۵ با توجه به اطلاعات موجود در وب سایت تولیدکننده یک محصول مستقل است که توسط بخش تولید خودرو هنسی با نام وسایل نقلیه خاص هنسی در سال ۲۰۱۷ معرفی شده است.  انتخاب نام اف۵ نیز به طوفان بزرگ اف۵ تورنادو اشاره دارد.

به تازگی خبر آغاز فاز تولید اقتصادی و تحویل ونوم اف۵ به مشتریان منتشر شده که دقیقا ۳ سال پس از تولید، رویداد جالبی در صنعت خودرو محسوب می شود. از این سوپراسپرت خاص تنها ۲۴ دستگاه تولید خواهد شد. طول این خودرو برابر با ۴۶۶۶ میلیمتر است.

سازنده ادعا می کند بیشینه سرعت این مدل برابر با ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است.

اما چنین سرعت بالایی چگونه دست یافتنی خواهد بود:

در مرحله اول طراحی ایروداینامیک بدنه، داون فورس و مهندسی وزن مورد توجه طراحان اف۵ قرار داشته است. در ادامه؛ استفاده از پیشرانه ۶.۶ لیتری توربودوقلو ۸ سیلندر با ۱۸۱۷ اسب بخار خروجی و گشناور ۱۶۱۷ نیوتن متر فرمول هنسی را تکمیل کرده است.

در آزمایش ها، اف۵ طی ۴.۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دست یافته است. وزن خالص این محصول نیز برابر با ۱۳۶۰ کیلوگرم است.

مهمترین نقش در کاهش وزن اف۵ بر عهده شاسی یکپارچه فیبرکربی آن است. در سایر قسمت های بدنه نیز از پنل های فیبرکربنی سبک استفاده شده است.

فضای کابین و طراحی فرمان شباهت زیادی به خودروهای ویژه فرمول۱ دارد.

راننده در کابین می تواند از ۵ حالت پیش فرض رانندگی با نام های اسپرت، پیست، درگ، زمین خیس و اف۵ یکی را با توجه به شرایط جوی و جاده انتخاب کند. حالت اف۵ در این تنظیمات به مفهوم حداکثر عملکرد پیشرانه است.

در بخش جعبه دنده از نمونه ۷ سرعته نیمه اتوماتیک استفاده شده است که توان را به محور عقب انتقال می دهد.

رینگ های فوق سبک ۲۰ اینچی در محور عقب و ۱۹ اینچی در محور جلو و لاستیک های میشلن پایلوت کاپ اسپرت۲ نیز ترکیب فوق العاده ای را برای ونوم اف۵ همراه خود دارند.

وظیفه توقف این هیولای اسب بخار نیز بر عهده سیستم ترمز کربن-سرامیک ۱۵.۳۵ اینچی با ۶ پیستون در کالیپر چرخ های جلو و ۴ پیستون در کالیپرهای عقب است.

هرچند قیمت پایه این خودرو قبلا ۱.۸ میلیون دلار اعلام شده بود اما ظاهرا در زمان تحویل برابر با ۲.۱ میلیون دلار خواهد بود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا