دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات آغاز به کار کرد

دهمین سمپوزیوم دو سالانه بین المللی مخابرات (IST۲۰۲۰ ) صبح امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

موبنا – وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم با اشاره به قدمت دو دهه این رویداد که از سال ۲۰۰۱ به صورت دوسالانه در کشور برگزار می شود، گفت: این سمپوزیوم بیانگر تجارب بین المللی در زمینه ICT است.

وی با بیان اینکه سمپوزیوم بین المللی مخابرات به مدت ۳ روز با حضور فعالین حوزه ICT ، پژوهشگران و اساتید خارجی و داخلی حول ۳ محور « شبکه ها، سامانه ها و فناوری های نسل آینده»، « خدمات نسل آینده» و « سیاستها و مقررات نسل آینده» برگزار می شود، گفت: این سمپوزیوم می تواند نقطه اتصال حوزه ICT با فعالیت های جاری وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه این وزارتخانه باشد.

یزدانیان با اظهار امیدواری که این رویداد خط راهنمایی برای فعالیت های توسعه ای حوزه ICT طی سالهای آینده باشد، گفت: سمپوزیوم بین المللی مخابرات با توجه به اهمیتی که دارد، می تواند پشتیبان علمی فعالیت های وزارت ارتباطات باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و با بیان اینکه عمده فعالیت های بشری با استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا انجام می شود، افزود: در شرایط فعلی موضوع هوش مصنوعی و تحلیل داده ها نقش کلیدی در دنیا ایفا می کنند و تبادل داده به یک الزام برای کسب و کارها تبدیل شده است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این راستا پروژه های تحقیقاتی با محوریت این فناوری ها در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است که به زودی اطلاع رسانی می شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا