سرویس موبایل هواوی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

اکوسیستم هوشمند موبایل هواوی در حال حاضر بیشتر از ۱۷۰ کشور را پوشش می‌دهد. ۵۰۰ میلیون کاربر به طور ماهانه و ۲ میلیون دولوپر در این اکوسیستم مشغول فعالیت هستند.

موبنا – وانگ ینمین (Wang Yanmin) مدیر توسعه اکوسیستم نرم افزاری هوآوی در همایش سالانه HMS Global Ecological Alliance Summit اعلام کرد با وجود فشارهای موجود، فعالیت‌ و کسب و کار بین‌المللی هوآوی فعال است و به پویایی خود ادامه می‌دهد. بخش توسعه اکوسیستم نرم افزاری هوآوی در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی ایجاد شده و با تلاش‌های هواوی و توسعه‌دهندگان آن، در مسیر خود قرار گرفته است.

به گفته مدیر بخش توسعه اکوسیستم نرم افزاری جهانی هواوی ۳ هدف کلی برای این بخش تعیین شده است. اولین هدف الحاق بیشتر از ۸۰ درصد اپلیکیشن‌های جریان اصلی به پلتفرم سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) است. هدف دوم برطرف شدن باگ‌هایی است که جلوی انتشار ۱۲۰۰۰ اپلیکیشن در سطح جهانی را گرفتند، هدف سوم و نهایی نیز اطمینان از عملکرد صحیح و بدون عیب این سیستم است.

به توجه به گفته‌های ژانگ لی (Zhankg Li) نایب رییس این دپارتمان، در حال حاضر ۱۸ گروه از اپلیکیشن‌های آنلاین در اپ‌گالری (AppGallery)  موجود است و در میان آنها، گروه‌هایی مثل اخبار، شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی هم حضور دارند. اکوسیستم هوشمند موبایل هواوی در  بیشتر از ۱۷۰ کشور را پوشش می‌دهد. ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۲ میلیون دولوپر در این اکوسیستم ثبت نام کردند. البته فراموش نکنیم که دولوپرهای چینی نقش پررنگی در اکوسیستم جهانی اپلیکیشن‌ها دارند. بر اساس داده‌هایی که از ماه ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰ و از میان ۱۰۰ اپلیکیشن و بازی برتر (مجموع اپ‌استور اپل و گوگل پلی‌استور) جمع‌آوری شده، دولوپرهای چینی توانسته‌اند ۳۱ درصد از درآمد جهانی توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل را به خودشان اختصاص دهند.

سرویس نقشه‌ی Huawei Petal Map از طریق اپ‌گالری قابل دانلود است

هواوی در ماه اکتبر ۲۰۲۰ به صورت رسمی سرویس نقشه Petal Mpas را راه‌اندازی کرد. این اپلیکیشن نقشه برای کاربران تعدادی از  گوشی‌های موبایل هواوی در خارج از مرزهای سرزمینی چین طراحی شده است. به نقل از سایت هواوی سنترال (Huawei Central)، سرویس نقشه‌ی Huawei Petal Map حالا از طریق اپ‌گالری هواوی قابل دانلود است. این سرویس نقشه در بیش از ۱۴۰ کشور و منطقه خارج از چین در دسترس است. سرویس Huawei Petal Map سرویس‌هایی مانند موقعیت‌یابی روی نقشه، نمایش نقشه، مسیریابی هنگام  رانندگی و اطلاعات لحظه‌ای از شرایط جاده‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن در حال حاضر با گوشی‌های موبایل سری Huawei Mate 40، سری Huawei P40 و سری Mate 30 سازگاری دارد. البته تمام گوشی‌های نام برده‌شده باید به رابط کاربری EMUI 11 آپدیت شده باشند تا بتوانند Petal Map را از اپ‌گالری دانلود و نصب کنند.
سرویس موبایل هواوی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

این سرویس نقشه، از قابلیت جدیدی برای تعامل با کاربرانی که گوشی‌های سری Huawei Mate 40 در اختیار دارند، استفاده می‌کند. این قابلیت جدید فرمان‌های حرکتی است. به عنوان مثال وقتی که کاربر هنگام رانندگی کف دست‌اش را رو به نمایشگر می‌گیرد، نمای مسیریابی جاده‌ای و نمای کلی نقشه می‌تواند به صورت آزادانه تغییر کند. با استناد به اطلاعات منتشر‌شده‌ی قبلی، کاربران با استفاده از هشدارهای لحظه‌ای اطلاعات اتوبوس‌ها در سرویس Petal Maps می‌توانند زمان خروج اتوبوس از ایستگاه قبلی و زمان ورود آن به ایستگاه فعلی را مشاهده کنند. البته این سرویس در چند شهر فعال شده است و کاربران Petal Maps می‌توانند با استفاده از آن برای زمان و سفرهای درون شهری‌شان برنامه‌ریزی کنند. در حال حاضر اپلیکیشن Petal Maps هواوی از دستورهای صوتی به زبان چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا