خودروی ۱۸۰ هزار دلاری که نمایشگر سیستم سرگرمی روی داشبورد ندارد! (+عکس)

نکته جالب آنکه آر۸ فاقد نمایشگر لمسی روی کنسول جلو است و تمامی تنظیمات در نشانگر دیجیتال آمپر این خودرو که مقابل راننده قرار دارد، قابل مشاهده است. این نشانگر دیجیتال در اندازه ۱۲.۳ اینچی انتخاب شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – حدودا ۲ ماه قبل آئودی از مدل جدید خودروی اسپرت آر۸ نمونه محور عقب در بازار آمریکا رونمایی کرد و اکنون با فاصله ای بسیار کوتاه خبر معرفی نسخه پنتر این خودرو منتشر شده که تولید آن فقط محدود به ۳۰ دستگاه خواهد بود.

تمامی پنترها در قسمت بدنه به رنگ سیاه شیشه ای هستند و قرمز به عنوان رنگ مکمل همراه پروژه شده است. بخش های کربنی روی بدنه نیز پای ثابت خودروهای اسپرت هستند که اینجا هم حضوری موفق دارند. زیباترین جلوه رنگ قرمز را باید در رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی مشاهده کرد که طراحی بسیار متفاوتی دارند.

کابین

در قسمت داخل کابین نیز ترکیب زیبایی از مشکی و قرمز به علاوه جزئیات فیبرکربن استفاده شده است. سیستم ناوبری ماهواره ای قابل کنترل با فرمان صوتی، وای فای هات اسپات ۴جی ال تی ایی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، نور پردازی داخلی هوشمند و سیستم صوتی بنگ اند اولافسن با ۱۳ اسپیکر برجذابیت های فضای کابین آر۸ پنتر ادیشن افزوده اند.

نکته جالب آنکه آر۸ فاقد نمایشگر لمسی روی کنسول جلو است و تمامی تنظیمات در نشانگر دیجیتال آمپر این خودرو که مقابل راننده قرار دارد، قابل مشاهده است. این نشانگر دیجیتال در اندازه ۱۲.۳ اینچی انتخاب شده است.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ایربگ کامل، نوربالای تطبیقی، سنسور پارک جلو و عقب، ای بی اس، سیستم پایداری الکترونیکی، نمایشگر فشار باد لاستیک، دوربین عقب و … قابل اشاره هستند.

پیشرانه

در این نسخه تولید محدود، پیشررانه تغییری با نسخه استاندارد ندارد، بنابراین از همان تپنده ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر با ۵۳۲ اسب بخار خروجی و گشناور ۳۹۸ پوندفوت استفاده شده است. این خودرو طی ۳.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۳۲۳ کیلومتر برساعت است.

گفتنی است در نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک آر۸ مدل ۲۰۲۱ میزان خروجی ۶۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۱۳ پوندفوت است که پنتر فاقد این ویژگی است.

آر۸ نسخه پنتر محور عقب در مقایسه با نسخه استاندارد محور عقب ۴۰۶۰۰ دلار گرانتر است. بنابراین این محصول ۱۸۳۳۰۰ دلار قیمت دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا