مونت کارلو؛ کوپه لوکس دهه ۷۰ میلادی با یک قابلیت ویژه بانوان (+عکس)

در سال ۱۹۷۶ مجموعا ۲۱۰۳۸۶۲ دستگاه خودرو توسط شورولت تولید شد که ۳۵۳۲۷۲ دستگاه آن با لوگوی مونت کارلو روانه بازار شد.

موبنا؛ مازیار دانیالی مونت کارلو یکی از محبوب ترین مدل های شورولت است که به عنوان کوپه فول سایز لوکس در فاصله سال های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۷ روی خط تولید قرار داشت و طی این مدت شش نسل از آن ارائه شد.

نسل اول در فاصله سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۲، نسل دوم از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷، نسل سوم از ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۰، نسل چهارم از ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۸، نسل پنجم از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ و نسل ششم از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ روانه بازار شد.

نسل اول

نسل اول

دوم

دوم

سوم

سوم

چهارم

چهارم

پنجم

پنجم

ششم

ششم

ششم نمای عقب

ششم نمای عقب

در این محصولات با توجه به سال تولید از پیشرانه های ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری تا ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری استفاده شد.

اما در ادامه این مطلب سراغ یکی از جذاب ترین نمونه های مونت کارلو در تمام دوران یعنی مدل ۱۹۷۶ از نسل دوم می رویم که نه تنها اواخر دهه ۷۰ میلادی نمادی از یک خودروی جوان پسند لوکس بود بلکه نمونه های سالم و بازسازی شده آن در دوران کنونی هم یک دلبر آهنی تمام عیار محسوب می شود.

در سال ۱۹۷۶ مجموعا ۲۱۰۳۸۶۲ دستگاه خودرو توسط شورولت تولید شد که ۳۵۳۲۷۲ دستگاه آن با لوگوی مونت کارلو روانه بازار شد.

برای مدل ۱۹۷۶ در حالت استاندارد از موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری سری ۳۰۵ با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۳۲ نیوتن متر استفاده شد که این مدل با کاربراتور دو دهانه هماهمنگ بود. از دیگر گزینه های موتور برای مونت کارلو ۱۹۷۶ باید به نمونه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری سری ۳۵۰ با ۱۴۵ اسب بخار( با کاربراتو دو دهانه) و نمونه ۵.۷ لیتری سری ۳۵۰ با کاربراتور ۴ دهانه و ۱۶۵ اسب بخار خروجی اشاره کرد.

اما نمونه بلوک بزرگ ۶.۶ لیتری سری ۴۰۰ نیز با ۱۷۵ اسب بخار خروجی(با کاربراتور ۴ دهانه) برای این سال معرفی شد که بیشتر از نمونه استاندارد مورد توجه قرار گرفت.

این عضلانی ۱۷۷۲ کیلوگرمی از منظر ابعاد برابر با ۵۴۱۰ میلیمتر در طول و ۱۹۷۱ میلیمتر در عرض توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۹۴۶ میلیمتر است.

ظرفیت باک برابر با ۸۳ لیتر است.

از امکانات مونت کارلو ۱۹۷۶ می توان به فرمان خودکار، کروز کنترل، پخش استریو، سیستم تهویه ۴ فصل، ساعت دیجیتال، ترمز پارک پایی، سانروف برقی، پاور ویندوز، درب صندوق برقی، چراغ برای آینه پشت نورگیر شیشه جلو و … اشاره کرد.

یکی از جالب ترین امکانات کابین این خودرو به قابلیت گردش ۹۰ درجه ای صندلی راننده رو به سمت درب مربوط می شود که برای سوار یا پیاده شدن آسان بویژه برای بانوانی که از دامن استفاده می کردند و همچنین افراد دارای اضافه وزن، طراحی شده بود.

تصاویر بیشتر:

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا