ازکارا؛ خودروی مبتنی بر هوش مصنوعی کمپانی جیلی (+فیلم و عکس)

بویو پرو یکی از جذاب ترین محصولات این برند است که اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۹ رونمایی شد. این خودرو با توجه به فناورانه های کابین و موتور ۱.۵ لیتری توربو توسعه یافته با همکاری ولوو، مورد توجه قرار دارد.

موبنا؛ مازیار دانیالی –  Boyue برندی فعال در مجموعه جیلی است که از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار دارد و محصولات آن شامل کراس اوورهای کامپکت می شوند. بویو یا بویوئه در واقع نمایشی از پیشرفت جیلی در زمینه طراحی کلاس شاسی بلند محسوب می شود.

بویو علاوه بر چین در کشورهای مالزی با نام پروتون اکس۷۰ و بلاروس نیز مونتاژ می شود.

بویو پرو یکی از جذاب ترین محصولات این برند است که اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۹ رونمایی شد. این خودرو با توجه به فناورانه های کابین و موتور ۱.۵ لیتری توربو توسعه یافته با همکاری ولوو، مورد توجه قرار دارد.

جیلی از نام “ازکارا” برای نمونه صادراتی این محصول در بازارهای خارجی استفاده می کند که حضور مدل ۲۰۲۱ آن در بازار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قیمتی در حدود ۶۵۰ میلیون تومان(تبدیل شده با شاخص برابری ارز روز) بهانه ای برای تولید این مطلب شد.

طراحی

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این خودرو نمایشی از پیشرفت چشمگیر جیلی در ارائه محصولات جدید و دارای قابلیت رقابت در بازار جهانی است. در قسمت دماغه گرافیک داخلی چراغ های اصلی متشکل از نوار ال ایی دیی و هالوژن و همچنین مدارهای کرومی در قسمت گریل(جلوپنجره) همگی به سمت لوگوی کمپانی در مرکز گریل حرکت دارند.

بامپر(سپر) جلو طراحی ساده و زیبایی دارد که عناصر کرومی نیز داخل فرورفتگی های آن مشاهده می شود. اینجا باید به درپوش موتور اشاره کنیم که خطوط زیبایی روی قرار داده شده تا این قسمت عضلاتی و متفاوت باشد.

 

 

با حرکت به سمت نمای جانبی فندرهای(گلگیر) درشت و برجسته، خط شانه خلاقانه روی درب ها و رینگ های استاندارد ۱۸  اینچی با طراحی زیبا یک معجون خوش رنگ و لعاب را پیش روی مخاطب قرار می دهد. درباره شیب سقف نیز باید به طراحی مناسب بویژه از ستون دوم تا انتهای ستون آخر اشاره کنیم که با ظاهر کوپه مانند خود می تواند زیبایی نمای جانبی را تکمیل کند.

با مشاهده چراغ های اصلی عقب کاملا مشخص می شود که برای این قسمت زمان ویژه ای در نظر گرفته شده است. الگوی خلاقانه و گرافیک داخلی جذاب آن به علاوه محل متفاوت قرارگیری راهنما یک ترکیب عالی را ایجاد کرده است. فاصله بین دو چراغ را نیز یک نوار کرومی ضخیم که حروف برند جیلی روی آن قرار دارد، مشاهده می شود.

به آنچه گفته شد باید محیط کرومی دیفیوزر و خروجی های اگزوز را نیز اضافه کنیم.

از منظر ابعاد؛ ازکارا برابر با ۴۵۴۴ میلیمتر در طول، ۱۸۳۱ میلیمتر در عرض و ۱۷۱۳ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۶۷۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز ۱۷۴۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

کابین

تلاش شده محیط داخلی کابین ازکارا در سطح یک خودروی لوکس طراحی شود. مواد دارای بافت نرم، نورپردازی هوشمند داخلی، طرح چوب، جانمایی مناسب بخش های مختلف و عناصر کرومی در قسمت های مختلف آن مشاهده می شود.

جیلی از این خودرو با نام هوشمندترین محصول تولید خود نام می برد زیرا از قسمتی با نام ابر مغز در آن استفاده کرده که در واقع پردازنده هوش مصنوعی این خودرو مبتنی بر فناوری نسل پنجم شبکه مخابراتی است. این فناوری دارای قابلیت ثبت و توسعه اطلاعات مربوط به کاربر خود و یا به اصطلاح “یادگیری” است. با چنین ویژگی فناورانه ای، ازکارا تبدیل به سیستم سرگرمی متحرک، هاب کنترلی برای گجت های هوشمند و … می شود.

از امکانات کابین می توان به نمایشگر دیجیتال آمپر ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم سرگرمی، نمایشگر هدآپ، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر، سیستم تهویه اتوماتیک با بهبود دهنده هوای داخل کابین، شارژر بی سیم و … اشاره کرد.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: سطح ۲ رانندگی خودران، کروز کنترل هوشمند، نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر، هشدار برخورد از عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار بازماندن درب، نوربالای تطبیقی، نرم افزار تلفن هوشمند و … اشاره کرد.

پیشرانه

در این قسمت نیز ازکارا یک محصول فناورانه محسوب می شود زیرا برای آن از پیشرانه هیبریدی متشکل از تپنده بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر در هماهنگی با موتور الکتریکی ۴۸ ولتی استفاه شده است. میزان خروجی موتور برابر با ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ می شود.

سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد. ظرفیت باک خودرو نیز برابر با ۵۸ لیتر است.

تصاویر بیشتر:

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا