هوآوی همچنان در رتبه دوم جهانی فروش گوشی هوشمند

آخرین گزارش‌های به‌دست آمده از بازارهای جهانی گوشی هوشمند نشان می‌دهد که هوآوی همچنان در جایگاه دوم میزان فروش ایستاده است. این شرکت با در اختیار داشتن ۱۴.۶ درصد سهم از بازار جهانی، موفق به قرارگیری در مقام دوم بعد از رقیب کره‌ای خود شده است. جدول زیر دیدی کلی از وضعیت بازار گوشی هوشمند دنیا و بازیگران آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

موبنا – میزان درآمد هواوی در بازه ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰، حدود ۶۷۱.۳ میلیارد یوآن برابر با ۱۰۲.۲ میلیارد دلار بوده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد ۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد که موفقیت بزرگی برای این غول چینی با وجود مشکلات سال گذشته، به حساب می‌آید.

 

دومین بازار بزرگ دنیا در انحصار هوآوی

در یک دهه گذشته، رشد سریع اقتصادی کشور چین باعث شده تا بازار مصرف این کشور تبدیل به دومین بازار بزرگ دنیا بعد از ایالات متحده آمریکا شود. بازار گوشی هوشمند چین، بازاری با تعداد کاربر بسیاری است که به لطف جهش اقتصادی چند دهه اخیر حالا مشتریانی با قدرت خرید بالا نیز دارد. این دلایل، بازار چین را بعد از بازار آمریکا تبدیل به جذاب‌ترین حوزه فروش برای شرکت‌های بین‌المللی کرده است. تمام شرکت‌ها در تلاشند تا بتوانند در این بازار پرفایده نیز سهم بازار خوبی داشته باشند.

اما بر اساس گزارش‌های مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰، سهم بازار هوآوی در بازار گوشی هوشمند چین حدود ۴۱.۴ درصد بوده است. این یعنی هوآوی سهمی بیش از دوبرابر نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود در این بازار دارد. این شرکت در این دوره موفق به ارسال بیش از ۳۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار شده است.

هوآوی همچنان در رتبه دوم جهانی فروش گوشی هوشمند

جدول فوق علاوه بر تائید اطلاعات قبلی واقعیت‌های جدیدی را نیز نمایان می‌کند. ترکیب بازار در چین بسیار متفاوت‌تر از بازار جهانی است و بازیگران اصلی نیز بسیار متفاوت هستند. در ۱۲ ماه گذشته هوآوی ۴۰ درصد یا بیشتر از این بازار را در اختیار داشته است.

عمده گوشی‌های هوشمند تولید شده در جهان در چین تولید می‌شوند. این یعنی بازار چین مملو از انواع برندها، کیفیت‌های مختلف گوشی بوده و درکل فراوانی محصول در این بازار بسیار زیاد است. این امر رقابت در این بازار را نیز سخت و پیچیده می‌کند. رسیدن به سهمی ۴۰ درصد از این بازار تقریبا اتفاقی رویایی است که توسط هوآوی محقق شده است.

 

تجارت جدید هوآوی

این شرکت چینی شرایط جدیدی را در دو سال اخیر تجربه کرده که مجموع آن اتفاقات منجر به عرضه گوشی‌ هوشمند تحت اکوسیستم اختصاصی این شرکت و سرویس‌های موبایلی هوآوی (HMS) شده است. گوشی‌های مبتنی بر HMS این شرکت نیز در ۷ ماه گذشته فروش قابل توجهی را ثبت کرده‌اند و در ماه اکتبر به رکورد فروش یک سوم از کل فروش هوآوی دست پیدا کرده‌اند.

هوآوی همچنان در رتبه دوم جهانی فروش گوشی هوشمند

به نظر می‌رسد هوآوی در مسیر استقلال کامل قرار گرفته و به سمت بازاری باثبات برای محصولات خود حتی در حیطه HMS می‌رود. روندی که شاید در کوتاه مدت باعث کاهش سود این شرکت شود، اما در بلند مدت باعث خودکفایی کامل آن می‌شود.

علاوه بر بازار گوشی هوشمند، هوآوی اکنون در بازار لپ‌تاپ، تبلت، محصولات پوشیدنی هوشمند و محصولات صوتی نیز فعال است و با فرمول موفقی که در بازار گوشی هوشمند امتحان خود را پس داده در این حوزه‌های جدید نیز فعالیت می‌کند. همچنین این شرکت برنامه بلند مدتی برای ورود به بازار تلویزیون هوشمند، مانیتور و کامپیوترهای رومیزی نیز دارد.

 

ارتقای جایگاه جهانی

از نظر جایگاه برند نیز هوآوی در چند سال اخیر رشد خوبی را تجربه کرده است. در رتبه‌بندی موسسه معتبر Brand Finance که از لحاظ مالی و بانکی برندها را مورد بررسی قرار می‌دهد، هوآوی جایگاه ۱۰ در بین ۵۰۰ برند برتر دنیا را کسب کرده است که نشان از سود شایان و فعالیت‌های تجاری شفاف این شرکت در این سال‌ها داشته است.

هوآوی همچنان در رتبه دوم جهانی فروش گوشی هوشمند

همچنین موسسه معروف Brandz نیز هوآوی را در میان ۱۰۰ شرکت با ارزش دنیا با رتبه ۴۵ قرار داده است. فراموش نکنیم از روزی که هوآوی اولین قدم‌ها را برای جهانی شدن برداشته ۲ دهه نیز نگذشته که نشان از میزان رشد سریع و استراتژی جهانی قدرتمند این شرکت دارد.

به هر حال، با توجه به تغییرات عمده‌ای که جهان در این سال‌ها به خود دیده و اتفاقات مهم آن باید دید چه آینده‌ای در پیش‌روی شرکت هوآوی و در کل صنعت و فناوری قرار دارد. جهانی که به سمت دوران پس از کرونا پیش رفته و با روی کار آمدن مجدد عقلانیت در بزرگترین قدرت کنونی دنیا یعنی ایالات متحده آمریکا، تصور روزگاری بهتر برای آن دور از ذهن نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا