نسخه ۱۳ مرورگر سامسونگ با قابلیت‌های جدید عرضه شد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز اعلام کرد نسخه‌ای جدید از مرورگر اختصاصی خود به نام Samsung Internet را با قابلیت‌ها و طراحی جدید عرضه کرده است که امکان مرور فضای مجازی را به بهترین و امن‌ترین شکل برای کاربران فراهم خواهد کرد.

موبنا – دوو کیم، معاون بخش تحقیقات وب سامسونگ می‌گوید «ما در سامسونگ همواره در حال بهینه‌سازی خدمات و محصولات‌مان هستیم تا بتوانیم بهترین  تجربه ممکن را در اختیار کاربران‌مان قرار دهیم».

او افزود «زندگی ما به شکل فزاینده‌ای به فضای آنلاین وابسته شده است و ما هم به دنبال ارائه بهترین تجربه از مرور اینترنت به همگان با بالاترین راحتی خیال هستیم تا همه بدانند که برای امنیت آنلاین‌شان می‌توانند روی ما حساب کنند».

 

حفاظت در برابر چشمان پنهان

امروزه دیگر نمی‌توانید مطمئن شوید به کدام وبسایت می‌توان اعتماد کرد. نسخه ۱۳ مرورگر سامسونگ برای اطمینان از عدم دریافت نوتیفیکیشن از وبسایت‌های غیرقابل اعتماد یک قابلیت جدید دارد که اگر آن وبسایت تلاش کند کاربر را برای دادن اجازه دریافت نوتیفیکیشن فریب دهد، به او هشدار می‌دهد. از آنجایی که می‌دانیم حریم خصوصی تا چه حد برای کاربران‌مان اهمیت دارد، در بخش جدید About Secret Mode همه اطلاعات و مسایل مرتبط با حالت Secret را توضیح داده‌ایم. این حالت به کاربران امکان می‌دهد تا به محض بستن صفحه مرورگر، بصورت خودکار سابقه مرور خود را هم پاک کنند. همچنین یک آیکون جدید Secret Mode در کنار نوار آدرس مرورگر ایجاد شده است تا براحتی متوجه شویم که آیا این حالت روشن است یا خیر.

 

تجربه کاربری بهتر

ما مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را برای افزایش راحتی کار با مرورگر توسط کاربر اضافه کرده‌ایم:

  • نسخه ۱۳ مرورگر سامسونگ یک نوار app bar دارد که با باز کردن آن بخش‌های بوکمارک‌ها، صفحات ذخیره شده، دانلودها، تاریخ مرور، متوقف کننده تبلیغات، اضافات و تنظیمات در دسترس‌تان قرار می‌گیرد.
  • وقتی در حال تماشای ویدیو با Video Assistant هستید، می‌توانید براحتی با دابل کلیک در وسط صفحه، ویدیو را متوقف یا دوباره پخش کنید
  • می‌توانید عنوان بوکمارک‌های خودتان را ویرایش کرده و راحت‌تر آنها را پیدا کنید
  • با روشن کردن حالت تاریک یا Dark Mode می توانید حالت High Contrast را فعال کنید تا فونت‌ها و دیگر بخش‌های صفحه متمایزتر دیده شوند.
  • مشاهده دقیق‌تر اینکه کدام اپلیکیشن‌های شما اجازه باز کردن مرورگر سامسونگ را دارند که البته در هر زمانی امکان تغییر این مجوزها را هم دارید

نسخه 13 مرورگر سامسونگ با قابلیت‌های جدید عرضه شد

توسعه API برای برنامه‌نویسان و بروزرسانی‌های موتور وب

نسخه ۱۳ مرورگر سامسونگ دارای ماژول‌های جدید «رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن» یا API است که شامل WebRequest, Proxy, Cookies, Types, History, Alarms, Privacy, Notifications, Permissions, Idle و Management می‌شود. به این ترتیب برنامه‌نویسان می‌توانند با استفاده از این APIها اکستنشن‌های مخصوص خود را نوشته و برای تایید و اضافه شدن آنها به مرورگر با تیم Samsung Internet در ارتباط باشند. برای اطلاعات بیشتر لطفا به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://developer.samsung.com/internet/android/extensions-dev-overview.html

مرورگر Samsung Internet مبتنی بر پروژه منبع‌باز کرومیوم بوده و به نسخه M83 آن بروزرسانی شده تا قابلیت‌های حفظ امنیت و حریم خصوصی در آن تقویت شده و امکان کنترل داده‌ها به کاربران داده شود.

 

عرضه جهانی Samsung Internet 13.0

نسخه ۱۳ مرورگر اینترنت سامسونگ از ماه نوامبر روی تمامی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی جهان عرضه خواهد شد. اگر هم اکنون از این مرورگر استفاده می‌کنید به محض ورود به آن نوتیفیکیشنی مبنی بر عرضه نسخه جدید دریافت خواهید کرد. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب گزینه Update است. همچنین می‌توانید جدیدترین نسخه این مرورگر را از فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل یا گلکسی هم دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا