کادیلاک ایتالیایی با کابین فناورانه برای دهه ۹۰ میلادی! (+عکس)

در طراحی این محصول استودیوی مشهور پینینفارینا ایتالیا نیز همکاری داشت. به همین جهت لقب کادیلاک ایتالیایی را به آلانتی داده اند.

موبنا؛ مازیار دانیالی –  آلانتِی نام یکی از متفاوت ترین محصولات برند کادیلاک است که در فاصله سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ در کلاس دونفره لوکس اسپرت (رودستر/کانورتیبل/هاردتاپ) تولید شد. در طراحی این محصول استودیوی مشهور پینینفارینا ایتالیا نیز همکاری داشت. به همین جهت لقب کادیلاک ایتالیایی را به آلانتی داده اند.

طی ۷ سال حضور در خط تولید ۲۱ هزار دستگاه از این محصول روانه بازار شد. در قسمت پیشرانه این کادیلاک میزبان نمونه های متنوعی با توجه به سال تولید بود که بصورت زیر لیست می شود:

۴.۱ لیتری ۸ سیلندر از ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸- خروجی ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۹ نیوتن متر

۴.۵ لیتری ۸ سیلندر از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲-  خروجی ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۶ نیوتن متر

۴.۶ لیتری نورث استار ۸ سیلندر در ۱۹۹۳- خروجی ۲۹۵ اس بخار و گشتاور ۳۹۳ نیوتن متر

در قسمت جعبه دنده نیز از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ نمونه ۴ سرعته اتوماتیک اف-۷ مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۹۳ نیز نمونه ۴ سرعته اتوماتیک ۴تی۸۰.

تصاویر مربوط به مدل ۱۹۸۸

همانطور که در تصاویر مشاهده می شود این سواری اسپرت در مقایسه با سایر محصولات کادیلاک طراحی متفاوتی دارد؛ همه چیز در ابعاد کوچک تری ارائه شده که البته سال تولید و حضور طراح بدنه ایتالیایی نیز در شکل گیری آن کاملا موثر بوده است.

کابین

یکی از جذاب ترین بخش های این خودرو به طراحی آینده نگر جزئیات کابین آن مربوط می شود که علاوه بر حضور چرم بسیار باکیفیت در تمامی قسمت ها باید به فناورانه هایی مانند شکل دیجیتال نشانگر آمپر، سیستم تهویه الکترونیکی اتوماتیک، ۴ اسپیکر و سیستم صوتی آنالوگ، کروز کنترل، دماسنج داخلی، ای بی اس، ایربگ راننده، سیستم ضد سرقت، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، جانمایی متفاوت بخش تنظیمات کنسول رو به راننده جهت دسترسی آسان، سقف کانورتیبل برقی،  و … اشاره کرد.

وزن خالص آلانتی حدود ۱۶۵۰ کیلوگرم است. نمونه تمیز و کم کارد این خودرو هم اکنون حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

تصاویر بیشتر:

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا