دمای بدن خود را با مدل پورشه دیزاین هوآوی Mate 40 RS کنترل کنید

مدل پورشه دیزاین آخرین پرچمدار هوآوی یعنی Mate 40 RS از ویژگی هوشمندانه‌ دماسنج برخوردار است که در برهه کنونی کارایی بسیاری دارد. یک پتنت ثبت‌شده‌ی جدید هم نشان می‌دهد که قرار است گوشی‌های موبایل بیشتری از این فناوری استفاده کنند.

موبنا – بعد از شیوع ویروس کووید ۱۹ در سراسر دنیا، شاخص‌های بسیاری در ارتباط با سلامت، اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. مانند همیشه تکنولوژی نیز به کمک انسان آمد تا بتواند وضعیت سلامت خود را زیر نظر داشته باشد. هوآوی نیز در ابزارهای متفاوت خود مانند ساعت و دستبند هوشمند و ارائه قابلیت‌های مختلف مرتبط به سلامت در این عرصه جزء برندهای پیش‌رو محسوب می‌شود.

در حال حاضر گوشی هواوی Porsche Design Mate 40 RS نیز می‌تواند دمای بدن را در کمتر از یک ثانیه اندازه بگیرد. این کار با استفاده از یک حسگر ترمومتری اینفرارد (Infrared Thermometry Sensor) محقق می‌شود؛ نامی که توسط هوآوی برای این حسگر انتخاب شده است.

هواوی این سنسور را در ماژول دوربین پشت گوشی جای داده است. شاید با خواندن این موضوع یاد اپلیکیشن‌هایی افتاده باشید که ادعا می‌کنند با استفاده از دوربین گوشی و لامپ فلش می‌توانند ضربان قلب و حتی فشار خون را اندازه بگیرند. اما باید بدانید در آن اپلیکیشن‌ها دقتی وجود ندارد و صرفا با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری سعی می‌کنند چیزی نزدیک به واقعیت را به کاربر ارائه دهند.

اما حسگر حرارتی اینفراردی که روی گوشی Porsche Design Huawei Mate 40 RS وجود دارد، می‌تواند دمای بدن را اندازه بگیرد و به صورت اختصاصی برای همین کار ساخته شده است. این حسگر با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزاری که برای آن در نظر گرفته شده، میزان حرارت بدن را با دقت بالا اعلام می‌کند.

دمای بدن خود را با مدل پورشه دیزاین هوآوی Mate 40 RS کنترل کنید

برای استفاده از این ویژگی کافی است ماژول دوربین گوشی را روی مچ‌تان قرار دهید یا آن را مقابل پیشانی‌تان بگیرید تا دمای بدن‌تان در لحظه مشخص شود. این حسگر بازه‌ی اندازه‌گیری گسترده‌ای دارد و می‌تواند دمای بدن انسان و دمای اجسام را از منفی ۲۰ درجه تا دمای جوش ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد اندازه بگیرد. البته چندان منطقی نیست که کسی این گوشی گران‌قیمت و لوکس را در مکان داغی مثل کنار یک دیگ آب جوش قرار دهد. اما به هر حال با استفاده از گوشی Porsche Design Huawei Mate 40 RS می‌توان این بازه‌ی دمایی گسترده را به دقت اندازه گرفت.

دمای بدن خود را با مدل پورشه دیزاین هوآوی Mate 40 RS کنترل کنید

ثبت پتنت حسگر دما در ماژول دوربین در ماه مارچ ۲۰۲۰ انجام شده؛ اما هوآوی در یکی دو هفته گذشته خبر آن را به صورت رسمی به رسانه‌ها اعلام کرده و گفته است هواوی این فناوری را ساخته و مالکیت آن را در اختیار دارد. با این خبر باید منتظر استفاده‌ از این فناوری در تعداد بیشتری از گوشی‌های هواوی باشیم.

سری گوشی‌های Mate 40 هواوی اولین گروه از محصولات رده‌بالایی بوده‌اند که پس از ثبت این پتنت معرفی شده‌اند. موضوعی که می‌تواند به چیپ‌ست Kirin 9000 که در گوشی‌های رده‌بالای جدید هواوی استفاده می‌شود، هم مرتبط باشد.

گوشی‌های هوشمند با پیشرفت‌‌های چشم‌گیرشان جای دستگاه‌های متعددی را گرفته‌اند. ما همین حالا هم چراغ قوه، ماشین حساب، موقعیت‌یاب مکانی (GPS)، کارت اعتباری و پول، دفترچه یادداشت، تقویم و خیلی از امکانات دیگر را در موبایل‌هایمان داریم و از خرید آن‌ها بی‌نیاز شده‌ایم. حالا قرار است یک دستگاه کاربردی دیگر هم به این لیست اضافه شود و بعید است که کسی از آن استقبال نکند.

البته این احتمال وجود دارد که از این فناوری در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی هواوی استفاده نشود و هواوی مدل‌های پرچم‌دار خود را به این قابلیت کاربردی مجهز کند. ایده‌ای که در موقعیت فعلی می‌تواند برگ برنده‌ی بزرگی برای هواوی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا