مهندسی ۱۶ سال پیش با قابلیت حذف نیمی از پیشرانه! (+عکس)

پس از این در سال ۲۰۰۴، یکبار دیگر نام کوناوت برای خودرویی با نام تایپ دیی استفاده شد که با نام کوناوت سیراکیوس نیز شناخته می شود. هر چند این کار و کسب نیز به علت شرایط نامساعد اقتصادی به جایی نرسید.

موبنا؛ مازیار دانیالی کوناوت انجینیرینگ نام یک کمپانی تولید کننده خودروهای فرمول ۱، فرمول ۲ و اسپرت در کشور انگلیس بود که اولین بار در دهه ۵۰ میلادی اعلام موجودیت کرد. آخرین حضور رسمی برند کوناوت در مسابقات گرند پریکس نیز مربوط به سال ۱۹۵۹ می شود تا مجموعا در ۱۸ مسابقه رسمی شرکت داشته باشد.

پس از این در سال ۲۰۰۴، یکبار دیگر نام کوناوت برای خودرویی با نام تایپ دیی استفاده شد که با نام سیراکیوس نیز شناخته می شود. هر چند این کار و کسب نیز به علت شرایط نامساعد اقتصادی به جایی نرسید.

کوناوت تایپ-دیی سیراکیوس جی تی از یک پیشرانه ۲ لیتری سوپرشارژ ۱۰ سیلندر با خروجی ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۱ نیوتن متر استفاده می کند. این مجموعه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هماهنگ شد. ساختار طراحی هیبریدی موتور و تقسیم گشتاور در این محصول به گونه ای بود که اثر چشمگیری بر کاهش مصرف سوخت داشت و در زمان خود یک طرح خلاقانه محسوب می شد.

خودرو طی ۴.۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برثانیه می رسید و بیشینه سرعت آن نیز ۲۷۳ کیلومتر برساعت محاسبه شده بود.

اما به هیبرید اشاره داشتیم که برای توضیح آن و براساس اطلاعاتی که منتشر شد: سازنده شرایطی را برای موتور در نظر گرفته بود تا با توجه به انتخاب راننده یک بلوک از موتور که شامل ۵ سیلندر می شود از چرخه عملکردی پیشرانه خارج شده و سیراکیوس در شهر فقط با موتور ۱ لیتری ۵ سیلندر به حرکت ادامه دهد.

شاسی فضا کار و بدنه ای فیبر کربن دیگر ویژگی های این اسپرت کوچک محسوب می شوند.

اکنون اخباری منتشر شده که بر اساسا آن برند کوناوت و امتیاز بهره برداری از آن به کمپانی Bevan Davidson International واگذار شده تا شانسی مجدد برای حضور تایپ-دیی جی تی در خط تولید فراهم شود. این گروه در واقع تشکیلاتی است که دفتر مرکزی آن در کشور ولز قرار دارد و در زمینه تولید خودروهای تجربی فعالیت دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا