منصوری و داغ ترین شاسی بلند آئودی (+عکس)

تیونر برای پیشرانه یک برنامه ویژه داشته طی آن نمونه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربودوقلو دو تغییر اساسی را پشت سر گذاشته است. نخست آنکه سیستم ECU تغییر کرده و در مرحله بعد سیستم اگزوز استاندارد نیز با یک نمونه فوق حرفه ای جایگزین شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی منصوری تیونر برجسته دنیای خودرو در یکی از پروژه های اخیر خود سراغ داغ ترین شاسی بلند برند آئودی یعنی آر اس کیو۸ رفته است.  همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید جزئیات بدنه اسپرت بویژه بخش های فیبرکربنی به نمونه استاندارد افزوده شده تا یک پروژه اختصاصی با رنگ اصلی مشکی و مکمل قرمز پیش روی مخاطب قرار بگیرد.

حاصل کار علاوه بر زیبایی خیره کننده موجب بهبود شرایط ائروداینامیک و داونفورس این شاسی بلند شده است. طراحی مشکی و قرمز داخل کابین نیز دنبال شده تا این قسمت نیز به سبک منصوری بروزرسانی شود.

اما تیونر برای پیشرانه نیز یک برنامه ویژه داشته طی آن نمونه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربودوقلو دو تغییر اساسی را پشت سر گذاشته است. نخست آنکه سیستم ECU تغییر کرده و در مرحله بعد سیستم اگزوز استاندارد نیز با یک نمونه فوق حرفه ای جایگزین شده است.

با این تغییرات میزان خروجی پیشرانه به ۷۸۰ اسب بخار و گشتاور به ۱۰۰۰ نیوتن متر رسیده است. این اعداد زمانی که به استاندارد کارخانه ای ۵۹۱ اسب بخار و گشتاور ۷۹۹ نیوتن متر نگاه می کنیم؛ ارزش های کار منصوری را بیشتر نمایان می کند.

آئودی آر اس کیو۸ با موتور استاندارد طی ۳.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد اما با تغییرات تیونر این زمان به ۳.۳ ثانیه رسیده است. بیشینه سرعت برابر با ۳۲۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا