سدان زیبا و قدرتمند ژاپنی روانه بازار جهانی می شود (+عکس)

آمار مصرف سوخت برای خودرویی که ۱۵۳۲ کیلوگرم وزن دارد برابر است با: در شهر ۱۰.۲ لیتر، در بزرگراه ۷.۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۷ لیتر.

موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل مطلبی را درباره رونمایی از مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ در گروه خودرو منتشر کردیم که در آن زمان تصاویر بسیار محدودی از این محصول در دسترس رسانه ها قرار گرفته بود. به تازگی تصاویر واقعی از مزدا ۳ سدان توربو مدل ۲۰۲۱ منتشر شده که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

طراحی

مزدا ۳ در جدیدترین نسل و مدل خود همچنان یکی از زیباترین سدان های فعال در بازار جهانی محسوب می شود. طراحی متفاوت و حجیم این خودرو که کمترین میزان وابستگی را به خطوط و ایجاد تفاوت سطح در بدنه دارد، موجب شده تا بتوان آنرا یک محصول متفاوت در نظر گرفت.

در قسمت دماغه نیز طراحان ژاپنی به خوبی موفق شده اند تا یک امضا اختصاصی برای مزدا برجای بگذارند. عناصر کرومی نیز بر زیبایی و افزایش حس لوکس محصول کاملا اثر گذار بوده است.

برای این محصول در حالت استاندارد رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی ارائه می شود اما در تریم پریمیوم پلاس رینگ های برند حرفه ایی بی بی اس پیش روی مشتری قرار خواهد گرفت که البته برچسب قیمت این تریم به ۴۰ هزار دلار نزدیک می شود.

قیمت پایه مدل توربو از ۲۹۹۰۰ دلار کلید می خورد. این عدد برای مدل هاچ بک به ۳۰۹۰۰ دلار می رسد.

کابین

این قسمت از مواد باکیفیت شکل گرفته اما ظاهری آینده نگر به سبک خودروهای امروزی ندارد. برای پوشش قسمت های مختلف و صندلی ها از چرم استفاده شده است. از امکانات کابین می توان به تنظیم ۱۰ جهته صندلی راننده با حافظه، تنظیم ۴ جهته صندلی سرنشین جلو، سیستم صوتی از برند حرفه ای بوز با ۱۲ اسپیکر، نمایشگر ۸.۸ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سانروف، دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، جویستیک کار با نمایشگر اصلی کنار زانوی راننده، ۲ پورت یو اس بی، گرم کن صندلی، استارت دکمه ای، سوکت برق ۱۲ ولت،  و … اشاره کرد.

ایمنی

در بخش ایمنی می توان به ترمز هوشمند، سنسور پارک عقب، نمایشگر رنگی فعال روی شیشه جلو، برف پاکن جلو با قابلیت یخ زدایی، شناسایی علائم ترافیکی جاده، نمایش نقاط کور دید راننده، قفل خودکار درب ها، کروز کنترل، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کنترل پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، شناسایی عابر پیاده، نوبالای اتوماتیک، ایربگ کامل، کمبرند ۳ نقطه ای برای تمام صندلی ها، گرم کن آینه های کناری، ورود بدون کلید، پاور ویندوز،   و … اشاره کرد.

پیشرانه

برای مدل توربو در این قسمت از نمونه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۲۰ پوندفوت استفاده شده که البته برای ثبت رکوردهای مذکور باید از سوخت اکتان-۹۳ استفاده شود. چنانچه از اکتان-۹۱ استفاده شود، میزان خورجی به ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور به ۳۱۰ پوندفوت کاهش می یابد.

این اعداد برای مدل های غیر توربوی مزدای جدید برابر با ۱۸۶ اسب بخار و ۱۸۶ پوندفوت گزارش شده است.

مجموعه موتور با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و سامانه تمام چرخ محرک هماهنگ شده است.

آمار مصرف سوخت برای خودرویی که ۱۵۳۲ کیلوگرم وزن دارد برابر است با: در شهر ۱۰.۲ لیتر، در بزرگراه ۷.۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۷ لیتر.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا