نیسان میکرا؛ یکی از ارزانترین های بازار جهانی با امکانات روز (+عکس)

خودروی طی ۱۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۷۷ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – میکرا پلتفرم مشترکی در نیسان، داتسون، رنو و میتسوکا است که از سال ۱۹۸۲ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. و البته در نیسان فقط با برند میکرا ارائه می شود. همین پلتفرم در رنو، پالس نامگذاری شده است.

نسل اول میکرا از ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۲، نسل دوم از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳، نسل سوم از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰، نسل چهارم نیز در سال ۲۰۱۰ و نسل پنجم در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند.

نسل اول

نسل اول

دوم

دوم

سوم

سوم

چهارم

چهارم

پنجم

پنجم

به تازگی تصاویری از فیس لیفت جدید و اروپایی میکرا منتشر شده که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

نمای ظاهری

به عنوان یک هاچ بک شهری کوچک؛ میکرا طراحی جذابی را همراه خود دارد. در قسمت دماغه چراغ های اصلی بزرگ تلاش می کنند تا مخاطب را از مواجه با یک محصول ضعیف دور نگه دارند. گریل(جلوپنجره) کرومی V شکل که در محصولات روز نیسان مشاهده می شود، اینجا هم حاضر است و منظره جذابی را ایجاد کرده است.

در نمای جانبی خط شانه متفاوتی را می بینیم که با یک انحنا از درپوش موتور آغاز شده و با عبور از زیر آینه جانبی نهایتا به چراغ اصلی عقب می رسد. چنین الگویی برای میکرا به عنوان نقطه قوتی در طراحی محسوب می شود.

به آنچه مطرح شد باید شیب مناسب سقف و شکل جذاب ستون عقب را نیز اضافه کنیم.

در نمای عقب خلاقیت خاصی مشاهده نمی شود اما آنچه در نظر گرفته شده با شرایط کلی طراحی هماهنگی دارد.

از منظر ابعاد این خودرو برابر با ۳۹۹۹ میلیمتر در طول، ۱۹۳۵ میلیمتر در عرض با محاسبه اندازه آینه های جانبی و ۱۴۵۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۵۲۵ میلیمتر است.

رینگ ها در حالت استاندارد ۱۷ اینچی هستند.

کابین

از امکانات کابین می توان به سیستم صوتی برند بوز، بلوتوث، یو اس بی، سیستم تهویه اتوماتیک مجهز به فیلتر ضد آلودگی، نمایشگر اصلی لمسی ۷ اینچی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، گرمکن صندلی ردیف جلو، سایه بان ردیف اتوماتیک شیشه های ردیف عقب و…

ایمنی

در بخش ایمنی نیز باید به موارد مانند: ترمز هوشمند اتوماتیک با سیستم شناسایی عابر، دستیار ترمز با سنسور هشدار برخورد، دستیار حرکت در سربالایی، دوربین رنگی عقب، سنسورهای پارک عقب، کروز کنترل، کلید هوشمند مجهز به استارت و استاپ، سنسور باران، نور بالای تطبیقی، شناسایی علائم ترافیکی جاده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و…

امکانات بالا با توجه به تریم انتخابی مشتری و در حالت آپشن ارائه می شوند.

پیشرانه

برای این قسمت تنها گزینه پیش روی مشتریان، نمونه ۱ لیتری توربوی ۳ سیلندر است که از استاندارد ۶D زیست محیطی نیز پشتیبانی می کند. میزان خروجی این موتور ۷۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۴ نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده سی وی تی اکسترونیک و یا جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ می شود.

خودروی طی ۱۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۷۷ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

آمار مصرف سوخت برای جعبه دنده اتوماتیک برابر با ۵.۶ لیتر در شهر، ۴.۵ لیتر در بزرگراه و ۴.۹ در حالت ترکیبی است.

در نمونه مجهز به جعبه دنده دستی آمار مصرف سوخت برابر با ۶.۱ لیتر در شهر، ۴.۳ لیتر در بزرگراه و ۵ لیتر در حالت ترکیبی گزارش شده است.

قیمت پایه این محصول ۱۵ هزار دلار است و در گرانترین تریم به ۲۴ هزار دلار نزدیک می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا