د تومازو پنترا؛ تحفه دهه هفتادی که وارد حراج می شود (+عکس)

بخش فنی خودرو بررسی و تعمیر اساسی به ارزش ۲۰ هزار دلار را پشت سر گذاشته که شامل مواردی مانند ترمزها و سیستم تعلیق می شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی دِ تومازو یک شرکت خودروسازی ایتالیایی بود که در سال ۱۹۵۹ توسط الخاندرو د تومازو در شهر مودنا(ایتالیا) تاسیس شد. به رغم واگذاری های متعدد در این برند، همچنان وب سایت د توماسو فعال است و در سال ۲۰۱۹ مدل پی۷۲ را معرفی کرد و بعید نیست که در آینده شاهد ارائه جدی یک سوپر اسپرت از آن باشیم.

اما اخیرا خبر مربوط به حراج یک دستگاه د تومازو پنترا مورد توجه رسانه های خودرویی قرار گرفته است. پنترا اولین بار در سال ۱۹۷۱ رونمایی شد و یکی از جذاب ترین های این برند نام گرفت. مدلی که برای حراج معرفی شده در واقع تریم L این محصول است که در سال ۱۹۷۳ معرفی شده و تولید آن نسبت به سایر مدل ها کمتر بوده تا به نوعی با برچسب محصول کمیاب برای حراج معرفی شود.

پنتراهای L  بدنه باریک تر و ارتفاع کمتری از سطح زمین دارند. به همین نسبت بامپر(سپر) جلو نیز باریک تر است. نمونه معرفی شده برای حراج در وضعیت سلامت بسیار مطلوبی قرار دارد و تمامی قطعات آن اصلی هستند. روی شاسی خودرو عدد ۲۱۰۵ حک شده که در اواخر سال ۱۹۷۲ به مالک خود در آمریکا انتقال یافته است. پس از مرگ مالک اصلی در دهه ۹۰ میلادی این خودرو به انگلستان انتقال یافته و در یک پارکینگ با وضعیت هوای مناسب نگهداری شده است.

برای پیشرانه این خودرو از نمونه ۵.۸ لیتری(شرکت فورد) ۸ سیلندر استفاده شده که بیشینه سرعتی برابر با ۲۷۳ کیلومتر برساعت دارد.

بخش فنی خودرو بررسی و تعمیر اساسی به ارزش ۲۰ هزار دلار را پشت سر گذاشته که شامل مواردی مانند ترمزها و سیستم تعلیق می شود. با این ویژگی ها انتظار می رود که پنترا با قیمت پایه ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در حراج عرضه شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا