اندازه‌گیری قد افراد با آیفون ۱۲ پرو

شرکت اپل اخیرا از خانواده “آیفون ۱۲” رونمایی کرد و گزارش‌ها حاکی از آن است که دوربین آیفون‌های ۱۲ پرو شرکت اپل مجهز به اسکنر لیدار برای اندازه گیری قد افراد است.

موبنا به گزارش مک رومرز، اخیرا شرکت “اپل”(Apple)  رویداد سال ۲۰۲۰ خود موسوم به “Hi, Speed” را برگزار کرد و از خانواده آیفون‌های جدید خود شامل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو(pro)، آیفون ۱۲ پرو مکس(pro max) و آیفون ۱۲ مینی(mini) پرده برداشت.

بنابر گفته سایت “مک رومرز” آیفون‌های ۱۲ پرو شرکت اپل از یک اسکنر لیدار جدید برای افزایش تجربه‌های واقعیت افزوده برخوردار است، اما این حسگر ویژگی منحصر به فرد دیگری را نیز امکانپذیر می‌کند و آن امکان اندازه گیری فوری قد هر فرد با استفاده از برنامه”مژر”(Measure) است. به گفته اپل، حتی می‌توانید قد فرد نشسته روی صندلی را نیز اندازه بگیرید.

وقتی برنامه مژر، شخصی را در نمایاب تشخیص می‌دهد ، به طور خودکار قد او را از زمین تا بالای سر ، کلاه یا موهای آن شخص اندازه گیری می‌کند.

اندازه‌گیری قد افراد با آیفون ۱۲ پرو

برای اندازه گیری قد شخص، برنامه مذکور را باز کرده و آیفون را در موقعیتی قرار دهید که شخصی که می‌خواهید قد او را اندازه بگیرید از سر تا پا در کادر دیده شود. پس از لحظه‌ای کوتاه، خطی با اندازه گیری قد در بالای سر فرد ظاهر می‌شود که قد فرد را(بسته به نوع معیار متری که شما در تنظیمات این برنامه انتخاب نموده‌اید ) به فوت، اینچ یا سانتی متر به شما نشان می‌دهد.

دکمه شاتر/کلید دوربین دایره‌ای شکل که سمت راست و در پایین صفحه قرار دارد به شما امکان می‌دهد از شخص مورد نظر هنگامیکه قد اون نمایان شده عکس بگیرید و آن عکس را با وی به اشتراک بگذارید. فعلا دستگاه‌های مجهز به اسکنر لیدار از جمله مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۰ و آیفون ۱۲پرو مکس دارای این قابلیت هستند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا