حرفه ای تاتو را یاد بگیرید و تاتو کار شوید

همانطور که می دانید تاتو به ایجاد طرح ها و مدل های گوناگون بر روی پوست با سایز های مختلف گفته می شود که همیشگی بوده و اثر و ماندگاری دائمی دارند.

انواع تاتو صورت

پیش از هر چیزی باید بدانید که کلمه ی تاتو یا خالکوبی به چه معناست؟ با استفاده از وسایل گوناگون طرح ها و شکل های مختلفی بر روی پوست ایجاد می کنند که به این عمل تاتو (خالکوبی) گفته می شود. طرح هایی که با استفاده از تاتو بر بروی بدن و یا صورت ایجاد شده اند اثری دائمی و یا طولانی مدت دارند که هیچوقت پاک نمی شوند مگر اینکه خود فرد آن را لیزر کرده و از بین ببرد.

تاتو صورت راهی برای پوشاندن نقص های صورت و عیب های مختلف در قسمت های مختلف صورت است که به زیبا تر شدن چهره ی انسان ها مخصوصا بانوان کمک شایانی کرده است. تاتو صورت همانطور که گفته شد برای پوشاندن نقص های صورت کاربرد زیادی دارد اما برخی از افراد نیز وجود دارند که بر روی قسمت های مختلف صورت خود تاتو هایی انجام می دهند که ریشه در تعصب ، مسائل فرهنگی و … دارند. از جمله انواع تاتو صورت که برای زیبایی آن را انجام می دهند می توان به ۱- تاتو لب ۲- تاتو ابرو ۳- تاتو چشم اشاره کرد.

  • تاتو خط لب : تاتو لب به دو قسمت تاتو رژ لب و خط لب تقسیم می شود که تاتوی رژ لب سبب زیبایی بیشتر شده و تاتو خط لب علاوه بر اینکه سبب آرایش دائم بر روی صورت می شود در از بین بردن نواقص و عیب های اکتسابی نقش زیادی دارد برای مثال لب های نازک و باریک ، افرادی که خط لب ندارند ، انحنا و نبودن تقارن لب ها و…. همگی از جمله ایراد های لب ها هستند که تتو صورت می تواند این نواقص را رفع کرده و از بین ببرد.
  • تاتو ابرو : تاتو ابرو نیز به سه قسمت قاب ، هاشور و سایه تقسیم می شود. تاتو ابرو برای از بین بردن عیب ها و مشکلات ابرو کاربرد زیادی دارد و همینطور این نوع تاتو برای افرادی که به دلایل مختلف مادر زادی و یا مشکلاتی مثل شیمی درمانی ابرو های خود را از دست داده و یا مقدار بسیار کمی از ابرو هایشان باقی مانده است بسیار توصیه می شود. تاتو ابرو که یکی از انواع تاتو صورت محسوب می شود از طریق دستگاه های میکروپیگمنتیشن و تاتو انجام می شود.
  • تاتو چشم : تاتو چشم نیز یکی از انواع تتو صورت است که برای از بین بردن مشکلاتی چون افتادگی پلک ، افتادگی چشم و … مورد استفاده ی افرادی که با این مشکلات سر و کله می زنند قرار می گیرد. در تاتو چشم با استفاده از دستگاه های تاتو و میکروپیگمنتیشن برای افراد لایه ای خط چشم کشیده می شود که این خط چشم بسته به سلیقه ی افراد هم به صورت لایه ای نازک و هم به صورت لایه ای پهن کشیده می شود.

 

حرفه ای تاتو را یاد بگیرید و تاتو کار شوید

تاتو بدن چیست؟ به چه روشی انجام می شود؟

همانطور که می دانید تاتو به ایجاد طرح ها و مدل های گوناگون بر روی پوست با سایز های مختلف گفته می شود که همیشگی بوده و اثر و ماندگاری دائمی دارند. تاتو بدن از طریق دستگاه های به خصوصی انجام می شود و سوزنی که در این دستگاه ها وجود دارد جوهر مخصوص تاتو بدن را به زیر پوست به صورت یک میلی متر تزریق می کند. در تاتو بدن جوهر حتما باید در لایه ی میانی پوست تزریق شود چرا که اگر این تزریق در لایه ی خارجی پوست انجام شود به دلیل جایگزینی پوست آن لایه ، تاتو از بین می رود و ماندگاری نخواهد داشت. انجام تاتو بدن در زمان های گذشته اغلب به دلایل مذهبی و قومی صورت می گرفت اما با گذشت زمان در زندگی امروزی تاتو بدن به دلیل علاقه ی افراد و زیبایی انجام می شود. با آنکه تاتو بدن و یا حتی تاتو برای صورت از نظر پزشکی یک عمل تهاجمی شمرده شده و به پوست آسیب رسیده و همینطور عوارض و خطرات زیادی نیز دارد اما باز هم اکثر انسان ها به دلایل مختلفی این کار را انجام می دهند.

روش تاتو بدن در زمان های گذشته و روش تاتو امروزه

در زمان های گذشته که تاتو با استفاده از روش های قدیمی انجام می شد کمی سخت تر بود و همینطور درد بیشتری نسبت به روش امروزی به همراه داشت به طوری که در آن زمان برای انجام تاتو در قسمت های مختلف بدن طرح مورد نظر را در آن ناحیه از بدن فرد از طریق سوزن بر روی پوست حک می کردند که این عمل با اندکی خون ریزی به همراه بود پس از اتمام طراحی ، مواد را بر روی طرح آماده شده می گذاشتند تا مواد جذب پوست شود به دلیل اینکه در حین تاتو خون از بدن خارج می شود این کار حرام است. از جمله ماده ای که بر روی طرح روی پوست می گذاشتند تا جذب شود می توان به سرمه ، چراغ ، دوده ، آب تیره و … اشاره کرد. روش جدیدی که در تاتو بدن مورد استفاده قرار می گیرد درد بسیار کمتری نسبت به روش قدیمی داشته و هینطور خون ریزی ندارد بنابراین روش جدید قطعا بهتر از روشی است که در گذشته انجام می شد. در روش جدید تاتو بدن طرح مورد نظر را ابتدا از طریق خودکار بر روی پوست کشیده و سپس با استفاده از سوزن هایی که به آن ها سوزن سر طلایی گفته می شود (که این سوزن ها جوهر را به داخل پوست منتقل می کنند) تاتو را انجام می دهند.

آموزش تاتو بدن در اصل نوعی چاپ بر روی بدن است که در آن طرحی با قرار دادن جوهر ، رنگها و رنگدانه ها ، به شکل دائم یا موقتی در لایه درم پوست ایجاد می شود و رنگدانه پوست را تغییر می دهد. هنر ساختن و خلاقیت با تاتو بدن بسیار جلوه زیبایی دارد.

تاتو بدن در سه دسته گسترده قرار می گیرد: صرفاً تزئینی (بدون معنی خاص). نمادین (با معنای خاصی که مربوط به پوشنده باشد) و تصویر (تصویری از یک شخص یا مورد خاص). علاوه بر این ، از آموزش تاتو بدن می توان برای شناسایی مانند تاتو گوش به به عنوان شکلی از مارک تجاری استفاده کرد.

انواع تاتو بدن:

آکادمی پوست آمریکا پنج نوع تاتو بدن را ارائه می دهد: تاتو های  آسیب زا ، که به آن “تاتو طبیعی” نیز می گویند ، ناشی از سوزن زدن درد آور است. تاتو های آماتور؛ تاتو های حرفه ای ، چه از طریق روش های سنتی و چه با دستگاه های مدرن تاتو و تاتو انجام می گیرند. تاتو های آرایشی ، همچنین به عنوان “آرایش دائمی” نیز شناخته می شود و تاتو های پزشکی که بسیار مرسوم نیستند.

 

خدمات دکتر تاتو : ۰۹۱۲۰۶۶۰۴۴۷

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا