سامسونگ پنجمین برند برتر جهان شد

شرکت سامسونگ امروز اعلام کرد که بر اساس رده‌ بندی جدید شرکت اینتربرند برای سال ۲۰۲۰، در مقام پنجمین برند برتر جهان قرار گرفته است. شرکت اینتربرند به عنوان یک شرکت مشاوره‌ای در حوزه برند، ارزش برند شرکت سامسونگ را برابر با ۶۲.۳ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده است.

مجله آنلاین موبنا – با وجود فضای تجاری پرچالشی که در نتیجه همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در سال ۲۰۲۰ به وجود آمد، سامسونگ شاهد ۲% افزایش در ارزش برند خود از ۶۱.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۶۲.۳ میلیارد دلار در سال جاری بود. سامسونگ که در سال ۲۰۱۷ به رتبه ششمین برند جهان رسیده بود، در مدت سه سال توانست به مقام پنجمین برند جهان ارتقا پیدا کند.

از زمان آغاز انتشار این لیست توسط شرکت اینتربرند در سال ۲۰۰۰ که سامسونگ را در مقام چهل‌وسومین برند جهان قرار داده بود، سامسونگ با رشدی مداوم به کار خود ادامه داده است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ به جمع ۱۰ برند برتر جهان وارد شده و با رشدی مداوم در سال ۲۰۱۷ به ششمین برند پر ارزش جهان و نهایتا در سال ۲۰۲۰ به پنجمین برند برتر جهان تبدیل شد. رشد مداوم سامسونگ در میان ۱۰۰ برند برتر جهان ناشی از نوآوری‌های مداوم در حوزه محصولات و فعالیت‌های گسترده بازاریابی در سراسر جهان است.

سامسونگ پنجمین برند برتر جهان شد

واکنش به کووید۱۹، فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی، نوآوری در محصولات و سرمایه‌گذاری مداوم برای آینده، محورهای اصلی افزایش ارزش برند سامسونگ

بر اساس گزارش اینتربرند، عوامل اصلی که نقشی مهم در رشد سامسونگ ایفا کردند، عبارتند از

  • واکنش سریع به بیماری کووید۱۹ از طریق فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی و کمپین‌های جهانی منسجم
  • فعالیت‌های فراگیر در حوزه حفظ محیط زیست در کل شرکت
  • نوآوری مداوم در معرفی محصولات از جمله گلکسی فولد، تلویزیون Terrace و یخچال BESPOKE
  • سرمایه‌گذاری مداوم برای توسعه فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، ۵G و اینترنت اشیا

سامسونگ در واکنش به گسترش بیماری کووید۱۹ کمک‌های متعددی را متناسب با نیازهای خاص در هر کشور انجام داده است. سامسونگ همچنین با موفقیت یک کمپین جهانی را به نام «با‌ هم عبور می‌کنیم» در رسانه‌های اجتماعی و بیلبوردهای شهری در مکان‌هایی مانند میدان تایمز نیویورک، میدان پیکادیلی لندن، دومو دی‌میلانو در ایتالیا و ساختمان انترتینمنت هنگ‌کنگ به راه انداخت تا بتواند در این شرایط دشوار با مصرف‌کنندگان ارتباط و تعامل داشته باشد. به منظور تقویت بازخورد مثبت این کمپین، سامسونگ با استفاده از تصاویر و فیلم‌هایی که از این کمپین دریافت کرده بود، تبلیغاتی را برای شاد کردن روحیه مشتریان خود در سراسر جهان تولید کرد. کمپین‌های کووید۱۹ در سراسر جهان بصورت هماهنگ با دیگر کمپین مسئولیت اجتماعی سامسونگ به نام «قوی باشیم» و انواع برنامه‌های آموزشی برای نسل‌های آینده مانند «حل مشکلات فردا»، «مدارس هوشمند» و «کمپ نوآوری» اجرا شد.

تعهد سامسونگ به حفظ محیط زیست در تمامی جوانب مدیریت تجاری هم توانست به افزایش ارزش این برند کمک کند که نمونه آن را می‌توان در بسته بندی‌ تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند سامسونگ به شکل سازگار با محیط زیست مشاهده کرد که از مواد بازیافتی استفاده می‌کند.

مهمتر از همه، تلاش‌های بی وقفه سامسونگ برای ادامه نوآوری با وجود چالش‌های ایجاد شده توسط بیماری کووید۱۹ از جمله مهمترین عوامل دخیل در رسیدن این شرکت به رتبه پنجم بود.

بخش موبایل سامسونگ توانست رهبری خود در حوزه ۵G را تثبیت کرده و با فعالیت‌های بازاریابی مانند کمپین «عالی» سری A خود را به خوبی در میان نسل Z معرفی کند. این شرکت همچنین با خلق یک گروه جدید با معرفی گلکسی Z Flip توانست ادامه نوآوری‌های خود را اثبات کند. سامسونگ با پیشتازی در بازارهای جدید و توسعه همکاری با شرکت‌ها در بازارهای کلیدی مانند آمریکا و ژاپن، جایگاه رهبری خود در ۵G را هم حفظ کرد.

در بخش نمایشگر نیز شرکت سامسونگ توانست با معرفی محصولاتی پیشرفته مثل سری Sero و Terrace که بر سبک زندگی مصرف‌کنندگان تاثیرگذار هستند، رهبری این بخش را حفظ کند. سامسونگ همچنین تلاش‌های خود در زمینه آینده پایدار در این حوزه ادامه داده و ضمن معرفی قابلیت‌هایی برای دسترسی بهتر افراد دارای معلولیت یا مشکل کوررنگی، پروژه بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست را هم اجرا کرد.

سامسونگ در حوزه لوازم خانگی هم به نوآوری در محصولات خود متناسب با سبک زندگی مشتریان ادامه داده و یخچال‌های BESPOKE و ماشین لباسشویی Grande AI را معرفی کرد. کمپین‌های سامسونگ برای موضوعات مرتبط با سبک زندگی مشتریان مانند آشپزی، ورزش، طراحی داخلی و مراقبت از حیوانات خانگی هم به ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان کمک کرد.

سامسونگ بصورت ویژه در حوزه حافظه هم توانست برنامه Vision 2030 را معرفی کرده و به برترین شرکت در این حوزه تبدیل شود. سامسونگ اولین شرکت جهان بود که حافظه های EUV-based DRAM را تولید کرده و بصورت مداوم روی مواردی مانند HBM2E Flashbolt، کاربردهای هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، قطعات خودران و ۵G سرمایه گذاری کرده است. توسعه دورکاری باعث افزایش تقاضا برای خدمات سروری و ابری و در نتیجه افزایش فروش چیپ‌های DRAM و NAND شد. در حوزه نیمه‌هادی‌ها هم سامسونگ با ادامه نوآوری و سرمایه‌گذاری روی اگزینوس و ایزوسل، همکاری خود با شرکایی مانند آئودی را هم توسعه داد.

وای‌اچ لی، مدیر اجرایی سامسونگ می‌گوید «ما به عنوان چهل‌وسومین برند دنیا با ارزش ۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ شروع کردیم. امسال جزو پنج برند برتر با ارزش ۶۲.۳ میلیارد دلار هستیم که دستاوردی بزرگ است. بدون حمایت مشتریان‌مان در سراسر جهان نمی‌توانستیم به این هدف برسیم. ما برای تقویت این جایگاه همچنان به تعامل و ارتباط با مشتریان ادامه خواهیم داد».

شرکت اینتربرند ارزش برندها را بر اساس تحلیلی فراگیر از عوامل مختلف از جمله عملکرد مالی، تاثیر برند بر خرید و رقابت پذیری، برندها را رتبه‌بندی می‌کند.

 

رشد سامسونگ در ارزش برند

سال ۲۰۱۰ ۲۰۱۱ ۲۰۱۲ ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ ۲۰۱۹ ۲۰۲۰
ارزش برند به دلار آمریکا ۱۹.۵ B ۲۳.۴ B

(۲۰%↑)

۳۲.۹ B

(۴۰%↑)

۳۹.۶ B

(۲۰%↑)

۴۵.۵ B

(۱۵%↑)

۴۵.۳ B

(-)

۵۱.۸ B

(۱۴%↑)

۵۶.۲ B

(۹%↑)

۵۹.۹ B

(۶.۵%↑)

۶۱.۱ B

(۲%↑)

۶۲.۳ B

(۲%↑)

رتبه برند ۱۹ ۱۷ ۹ ۸ ۷ ۷ ۷ ۶ ۶ ۶ ۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا