شباهت کامل سدان چانگان به مزدا ۳ موجود در بازار ایران! (+عکس)

در بخش پیشرانه از نمونه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۱۴ اسب بخاری در هماهنگی با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – مزدا یکی از کمپانی های خارجی در صنعت خودروی چین است که همکاری نزدیکی با گروه چانگان داشته و از این رو معرفی پلتفرم های مشابه بین دو برند مورد چندان عجیبی نیست اما یکی از جالب ترین شباهت های مذکور با توجه به حضور مدل های مزدا ۳ در بازار ایران؛ خودروی السوین یا یوشیانگ است که در واقع می توان آنرا نمونه چینی نسل اول و دوم مزدا ۳ سدان دانست!

در ادامه تصاویری از محصولات السوین را مشاهده می کنید:

نسل اول

نسل اول السوین از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ روی خط تولید قرار داشت. این خودرو از ۸ تا ۱۰۵۰۰ دلار قیمت داشت و یکی از ارزانترین سدان ها در بازار چین محسوب می شد. در کلاس های ۴ درب سدان و ۵ درب هاچ بک معرفی شد.

در این نسل یک نسخه فیس لیفت نیز معرفی شد که فقط تغییراتی در گریل(جلوپنجره) و بامپر(سپر) را همراه خود داشت.

نسل اول سدان

نسل اول سدان

نسل اول هاچ بک

نسل اول هاچ بک

فیس لیفت نسل اول سدان

فیس لیفت نسل اول سدان

در بخش پیشرانه از نمونه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۱۴ اسب بخاری در هماهنگی با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شد.

السوین وی۵

وی۵ اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته شد و پس از آن تا سال ۲۰۱۷ روی خط تولید قرار داشت. این محصول برابر با ۴۴۱۵ میلیمتر در طول، ۱۷۴۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۷۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه داشت و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۵۱۵ میلیمتر بود.

در این نمونه از موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر و در ادامه از ۱.۴ لیتری بلوکور ۴ سیلندر استفاده شد. جعبه دنده نیز همان ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک بود.

وی۵

وی5

نسل دوم

نسل دوم السوین در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ رونمایی و تا کنون تولید آن ادامه دارد. رده قیمتی نیز در آن زمان از ۷ تا ۱۰ هزار دلار اعلام شد. در این محصول که طراحی بروزتری را ارائه می دهد از موتورهای ۴ سیلندر ۱.۴ و ۱.۵ لیتری استفاده شده است. در بخش جعبه دنده نیز نمونه ۵ سرعتی دستی و ۵ سرعته دی سی تی قابل اشاره است.

این خودرو برابر با ۴۳۹۰ میلیمتر در طول، ۱۷۲۵ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۵۳۵ میلیمتر است.

نسل دوم

نسل دوم

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا