گوشی‌های گلکسی سامسونگ تاییدیه قابلیت استفاده برای افراد دچار ناتوانی جسمی دریافت کردند

سامسونگ در راستای تعهد خود برای فراهم کردن دسترسی به فناوری برای افراد دارای ناتوانی جسمی، اعلام کرد که گوشی‌های گلکسی S20 و گلکسی Note10 این شرکت تاییدیه قابلیت استفاده برای افراد دارای ناتوانی جسمی را از بنیاد غیردولتی ONCE در اسپانیا دریافت کرده‌اند.

مجله آنلاین موبنا – نشان Amovil بخشی از پروژه بنیاد ONCE در همکاری با سازمان ILUNION Tecnologia y Accesibilidad است که در حوزه مشاوره توسعه دسترسی افراد دارای ناتوانی جسمی فعالیت دارد و هدف آن توسعه اطلاعات درباره قابلیت‌های گوشی‌های تجاری در زمینه دسترسی افراد دارای ناتوانی جسمی است.

 

پیشگام دسترسی

شرکت سامسونگ اولین تولیدکننده‌‌ای است که نشان تاییدیه بنیاد ONCE را دریافت می‌کند که تایید می‌کند دستگاه‌های سامسونگ استانداردهای دسترسی جهانی را برآورده می‌کنند. این دستاورد نتیجه همکاری نزدیک میان سامسونگ و بنیاد ONCE با سازمان‌هایی است که به دنبال استفاده از فناوری به عنوان یک ابزار برای حمایت از استقلال افراد دچار ناتوانی جسمی و بالا بردن کیفیت زندگی آنها هستند.

آلفونسو فرناندز، مدیر بازاریابی و روابط سازمانی سامسونگ می‌گوید «افتخار می‌کنیم که اولین دریافت کننده نشان تایید بنیاد ONCE هستیم که مهر تاییدی بر تلاش‌های ما برای افزایش دسترسی بیشترین افراد ممکن به همه محصولات‌مان است».

خسوس هرناندز، مدیر نوآوری بنیاد ONCE هم می‌گوید «این تاییدیه به منظور برآورده کردن تقاضای نهادهای متعددی ایجاد شده است که می‌خواهند بدانند آیا فناوری که آنها خریداری می‎کنند مسئولیت‌پذیری دارد یا خیر. سامسونگ به خوبی از اهمیت این مسئله اطلاع دارد که دستگاه‌هایش باید برای بیشتری افراد ممکن، قابل دسترس باشند».

 

افزایش دسترسی در گلکسی S20 و گلکسی Note 20

خانواده گلکسی S20 شامل گوشی‌های S20، S20+ و S20 Ultra می‌شود که همگی تاییدیه بنیاد ONCE را برای تامین دسترسی برای افراد نابینا و کم بینا و همینطور کم شنوا، افراد دارای مشکلات متوسط و شدید حرکتی و افراد دارای مشکل در دیدن رنگ و صحبت دریافت کرده‌اند. علاوه بر این تمامی مدل‌های گلکسی S20 دارای یک منوی دسترسی فراگیر هستند که به کاربران کمک می کنند تا قابلیت‌های موردنظر خود را با سرعت و به سادگی پیدا کنند. همچنین در همان زمان روشن شدن دستگاه به کاربر این امکان داده می‎شود تا گزینه قابلیت‌های دسترسی خود را فعال کند. کل دستگاه‌های گلکسی S20 که دارای قابلیت ۵G هستند به کاربران امکان می‌دهد تا محتوا را سریعتر و بدون هیچ اختلال و تاخیری دانلود کرده و همزمان تماس ویدیویی برقرار کرده و یا محتوای زنده را تماشا کنند.

علاوه بر این گلکسی Note 10 سامسونگ هم مجهز به قابلیت‌هایی برای دسترسی افراد نابینا و کم بینا و همینطور کم شنوا، افراد دارای مشکلات متوسط و شدید حرکتی و افراد دارای مشکل در دیدن رنگ و صبحت کردن است. این گوشی همچنین مجهز به قلم S Pen است که به کاربران امکان یادداشت برداری، کشیدن طرح‌های دقیق و تکمیل ساده‌تر انواع کارهای مختلف را می‌دهد.

 

تعهد سامسونگ به فراهم کردن دسترسی

تعهد سامسونگ به توسعه این دسترسی بخشی از برنامه «فناوری هدفمند» است که به دنبال تاثیرگذاری مثبت بر بیشترین تعداد افراد ممکن از طریق بکارگیری فناوری در زمینه برداشتن موانع است. این تلاش‌ها در اسپانیا به حوزه‌های مهمی مانند آموزش، فرهنگ، رفاه، کارآفرینی و افزایش امکان استخدام هم راه پیدا کرده است. سامسونگ همواره به دنبال همکاری با نهادهای برجسته‌ای مانند بنیاد ONCE است تا بتواند پیشرفت فناوری و حضور همگان در آن را تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا