بررسی فنی تبلت ۱۰ اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

تبلت MediaPad T5 یکی از محصولات جدید هواوی در بازار ایران است که در سطح یک تبلت همه فن حریف اقتصادی رقبای دیگر را به چالش خواهد کشید.

موبنا – فیلم جعبه گشایی این محصول را قبلا در موبنا قرار داده ایم که اینجا قابل دسترسی است. اما در این مطلب نگاهی سریع به مشخصات آن خواهیم داشت.

طبیعتا جذاب ترین ویژگی یک تبلت به نمایشگر بزرگ آن مربوط می شود و اینجا هم با یک صفحه ۱۰.۱ اینچی ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل با پنل IPS LCD سر و کار داریم که تراکم پیکسلی آن برابر با ۲۲۴ است. شاید این عدد در مقایسه با محصولات فناورانه روز چندان جلب نظر نکند اما توجه به دو نکته در رابطه با آن ضروری است. اول آنکه درباره یک نمایشگر ۱۰ اینچی صحبت می کنیم و دوم آنکه برچسب قیمت رقابتی همراه این محصول است و لازم نیست بهای یک پرچمدار را برای آن بپردازید.

بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

به رغم عدد ۲۲۴ که بدان اشاره شد؛ نمایشگر نوردهی بسیار خوبی دارد و تصاویر در آن باکیفیت و شفاف دیده می شود. این ویژگی در رابطه با بازی ها و نرم افزاهای گرافیکی نیز صادق است و البته در مصرف بهینه باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری تبلت هم نقش دارد.

بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

خوب نوبت به اندازه های تی۵ می رسد! این محصول دارای ابعادی برابر با ۲۴۳ در ۱۶۴ در ۷.۸ میلیمتر است و سنگینی آن نیز ۴۶۰ گرم است. قاب پشت و فریم محیط آن از آلومینیوم و قسمت جلو نیز طبیعتا شیشه ای با روکش محافظ است.

باتوجه به اعداد بالا، مشخص می شود که تبلت طراحی باریکی دارد و نسبتا هم سبک است. بدنه فلزی نیز حسی از کیفیت را به کاربر انتقال می دهد که این یک ویژگی برای محصولات سطح بالای بازار است. لبه های گرد یکی دیگر از عواملی است که شرایط کاربری و حمل تی۵ را تسهیل می کند.

در لبه سمت راست دکمه خاموش/روشن قرار گرفته و دکمه تنظیم صدا نیز در همین سمت قرار دارد. در سمت چپ پورت ۳.۵ میلیمتری صدا همراه با پورت یو اس بی و محل قرار گیری خشاب سیم کارت مشاهده می شود.

بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

نوع جانمایی دکمه ها آنرا برای مشاهده فیلم در حالت افقی مناسب ساخته است.

مدیاپد تی۵۴ از تراشه اختصاصی HiSilicon Kirin 659 استفاده می کند که از ۸ هسته شکل گرفته است. هسته های  Cortex-A53 با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز قدرت مناسبی را در اختیار این گجت قرار می دهند تا عملیات پردازش را به خوبی انجام دهد. هرچند اجرای بازی های سنگین و فوق سنگین را نمی توان از آن انتظار داشت. برای مثال بازی محبوب PUBG را باید فراموش کنید اما بازهم شما را به برچسب قیمت این تبلت ارجاع می دهیم که انتظارتان را با آن هماهنگ کنید نه با یک پرچمدار!بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

تی۵ از ۳ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی استفاده می کند که با کارت حافظه نیز می توان فضای ذخیره سازی را توسعه داد.

اما یکی از مهمترین ویژگی های تی۵ به پشتیبانی از نانو سیم کارت ۴G و مکالمه تلفنی مربوط می شود.

بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

در جمعبندی آنچه که گفته شد باید بگوئیم با پرداخت هزینه ای مناسب یک تبلت ۱۰.۱ اینچی را در اختیار خواهید داشت که ویژگی های زیر را ارائه می دهد:

تصویر باکیفیت

پشتیبانی از ۴G

بدنه فلزی و باکیفیت

پشتیبانی از کارت حافظه با اسلات مجزا

 پردازش سریع باتوجه به ۳ گیگابایت رم و پردازنده HiSilicon Kirin 659

درباره باتری

اما برای باتری یک بخش جدا را اختصاص دادیم زیرا این جز مهمترین ویژگی ها برای تلفن های هوشمند و البته تبلت هایی با نمایشگر بزرگ است که متاسفانه بسیاری از کاربران همواره به نوعی درگیر آن هستند!

بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

مدیاپد تی۵ از باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که این میزان با استفاده متعارف تا یک روز کامل را پاسخگو خواهد بود. البته برای کاربرانی که زیاد اهل بازی نباشند ممکن است ۲ روز هم بتوان روی باتری آن حساب کرد. همانطور که مشاهده می کنید این آمار برای یک باتری لیتیوم پلیمر و یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی فول اچ دی قابل توجه و چشمگیر است.

بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

همانطور که ابتدای مطلب اشاره شد؛ هواویی نسبت مناسبی میان تراکم پیکسلی نمایشگر، رم و پردازنده با باتری ارائه داده که می توان بدون نیاز به حمل چند پاوربانک! درباره عملکرد باثبات آن خاطر جمع بود.

دوربین

دوربین را به عنوان آخرین بخش این بررسی انتخاب کرده ایم زیرا این فقط یک بخش به اصطلاح کار راه انداز است و نباید انتظار زیادی داشته باشید!

بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی از فناوری فوکوس اتومایتک، قابلیت تشخیص چهره و لبخند و ژئوتگینگ برخوردار است اما تبلت ها هیچگاه برای عکاسی تولید نشده اند و تی۵ نیز در کلاس قیمتی خود از همین قانون تبعیت کرده است.

بررسی فنی تبلت 10 اینچی Huawei MediaPad T5 (+عکس)

در نور کم تصاویر ثبت شده نویز بالایی خواهند داشت.

دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی نیز چندان چنگی به دل نمی زند و حتی برای تماس تصویری در شبکه های اجتماعی نیز مناسب نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا