خودرویی ۴ ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند! (+عکس)

یکی از جذاب ترین مدل های پاترول را باید در امارات ملاقات کرد! البته این یک پاترول مدل ۲۰۲۰ نیست بلکه نسخه ای خاص با لوگوی نیسمو است که در سال ۲۰۱۶ تولید شده است.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – نام پاترول برای مخاطبان صنعت خودرو در داخل کشورمان کاملا آشنا و شناخته شده، است. مدل های دهه ۶۰ و ۷۰(شمسی) این شاسی بلند جان سخت هنوز هم در خیابان های ایران دلبری های خاص خود را دارند و با توجه به رده قیمتی و ویژی های آفرودی همچنان جز انتخاب های بخش خاصی از مشتریان قرار دارند.

اما قطعا یکی از جذاب ترین مدل های پاترول را باید در امارات ملاقات کرد! البته این یک پاترول مدل ۲۰۲۰ نیست بلکه نسخه ای خاص با لوگوی نیسمو است که در سال ۲۰۱۶ تولید شده است.

همانطور که می دانید حضور نام نیسمو روی محصولات نیسان به مفهوم ویژگی های پرفورمنس و تیونینگ کارخانه ای آن محصول خواهد بود.

طراحی

پاترول نیسمو ۲۰۱۶ با رنگ اصلی مشکی و رنگ مکمل قرمز نیسمو یک منظره باشکوه را ایجاد کرده است. اینجا همه چیز ساده اما جذاب به نظر می رسد. عناصر کرومی در تمامی قسمت های بدنه بویژه گریل(جلوپنجره) خودنمایی می کند. با حرکت به سمت نمای جانبی رینگ های پره ای دوبل ۲۲ اینچی با تم دو رنگ، آبشش انتهای فندر(گلگیر) با لعاب کرومی و همچنین زه دور شیشه ها که بازهم جلوه ای کرومی دارد براحتی برای لحظاتی مخاطب را مجذوب خود می کند.

پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند! (+عکس)

در نمای جانبی بهتر از هر جهت دیگر می توان به ضعف های آئروداینامیک این محصول پی برد اما به هر ترتیب این ویژگی در ذات بیشتر شاسی بلندها وجود دارد و اینجا تاکید بر ویژگی های آفرودی است تا سرعت بالاتر در جاده های هموار.

پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند! (+عکس)

در نمای عقب نیز همه چیز به خوبی جانمایی شده است. چراغ های اصلی با گرافیک داخلی جذاب خود درون قابی از کروم قرار دارند. کمی پایین تر بامپر حجیم و خروجی دوقلوی اگزوز قرار گرفته که تاکیدی بر قابلیت های اسپرت این خودرو دارد.

پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند! (+عکس)

از منظر ابعاد؛ پاترول نیسمو ۲۰۱۶ برابر با ۵۱۴۰ میلیمتر در طول، ۱۹۹۵ میلیمتر در عرض و ۱۹۴۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۳۰۷۵ میلیمتر است.

وزن خالص خودرو برابر با ۲۷۹۵ کیلوگرم برآورد شده است.

کابین 

داخل کابین با ۳ ردیف صندلی فضای کافی برای حمل ۷ سرنشین بزرگسال را ایجاد می کند. بخش های مختلف آن از مواد باکیفیت تولید شده اما برای سال ۲۰۲۰ جذابیت فناورانه چندانی ندارند ولی به هر ترتیب همچنان زیبا و کم نقص به نظر می رسد.

پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند! (+عکس)

یک نمایشگر دیجیتال فضای بین نشانگرهای سنتی آمپر را پر کرده و اطلاعات ضروری خودرو را مقابل راننده قرار می دهد. یک نمایشگر کوچک ویژه تنظیمات سرگرمی نیز در مرکز کنسول جلو قرار دارد و تریم طرح چوب براق بر زیبایی های فضای داخلی کابین افزوده است.

پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند! (+عکس)

از دیگر امکانات کابین می توان به استراحتگاه دست ردیف جلو، قطب نما، پخش دی وی دی، سانروف الکتریکی، نگهدارنده لیوان جلو و عقب، صندلی های عقب تاشو، تنظیم برقی صندلی، سوکت برق ۱۲ ولت، تهویه اتوماتیک، بلوتوث، یو اس بی و … اشاره کرد.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز امکاناتی مانند: دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید، ریموت استارت، استارت دکمه ای، ایربگ، ABS، قفل دیفرانسیل، نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز دیسکی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، EBD، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، ایزوفیکس صندلی کودک و … قابل اشاره هستند.

پیشرانه

پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند! (+عکس)

اما هنگامی که نام نیسمو با نیسان مطرح می شود؛ نهایت هیجان زمانی خواهد بود که ویژگی های پیشرانه آشکار شود! اینجا هم از یک نمونه ۵.۶ لیتری ۸ سیلندر با ۴۲۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۵۹۰ نیوتن متر استفاده شده تا این پاترول ۲۰۱۶ در سال ۲۰۲۰ همچنان رقبای خود را به چالش وارد کند.

بیشینه سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت محاسبه شده و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک با سامانه تمام چرخ محرک هماهنگ شده است.

در بررسی ها شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۷.۳ ثانیه محاسبه شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا