هاچ بک قدرتمند کره‌ای جذاب‌تر از همیشه! (+عکس)

اولین مدلی که در بازار ایران عرضه شد در واقع نسل اول آی۳۰ است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تولید آن ادامه داشت.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – i30 یکی از محصولات هیوندای است که سابقه حضور در خیابان های ایران را نیز داشته است. این خودرو از سال ۲۰۰۷ روی خط تولید کمپانی کره ای قرار گرفت و در کلاس های بدنه ۳ درب هاچ بک، ۵ درب هاچ بک، ۵ درب استیت، ۵ درب لیفت بک و ۴  درب سدان ارائه شده است.

اولین مدلی که در بازار ایران عرضه شد در واقع نسل اول آی۳۰ است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تولید آن ادامه داشت.

اولین نمونه در بازار ایران

اولین نمونه در بازار ایران

به تازگی اخبار جدیدی درباره آی۳۰ منتشر شده که حکایت از ارائه تریم N لاین مدل ۲۰۲۱ در کلاس هاچ بک، دارند.

در این تریم از موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۴۷ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر استفاده شده است و البته این مدل به عنوان انتخاب استاندارد پیش روی مشتریان قرار خواهد داشت. برای آن گروه که خودروی قدرتمندتری از هیوندای می خواهند بسته پرفورمنس که شامل پیشرانه ۲۷۶ اسب بخاری با گشتاور ۳۹۲ نیوتن متر می شود نیز قابل سفارش است.

با قویترین موتور، آی۳۰ طی ۵.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد که ۰.۲ ثانیه از موتور استاندارد آمار بهتری را به ثبت می رساند.

این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک در حالت استاندارد و نمونه دوکلاچه خیس قابل سفارش است.

برای رینگ ها از نمونه ۱۹ اینچی آلومینیومی با ۱۴.۴ کیلوگرم وزن استفاده شده است. لاستیک های پیرلی از خانواده پی-زرو این هارمونی را تکمیل می کند. سایز دیسک های ترمز جلو نیز از ۳۴۵ میلیمتر به ۳۶۰ میلیمتر ارتقا یافته است.

از ویژگی های ایمنی آی۳۰ ان لاین ۲۰۲۱ باید به هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط و دستیار حرکت بین خطوط، نمایش نقاط کور دید راننده، شناسایی هوشمند علائم ترافیکی جاده و … اشاره کرد.

این محصول از منظر امکانات و تزئینات ظاهری شباهت زیادی به ولوستر ان لاین ۲۰۲۰ دارد که پیش از این در گروه خودروی عصر ایران معرفی شده است و اینجا در دسترس قرار دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا