نبود پهنای باند مناسب آموزش مجازی دانشجویان را دچار خلاء کرده است

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور با بیان اینکه در نیمسال تحصیلی مهر ماه با مشکل اینترنت روبرو هستیم، گفت: در حال حاضر با توجه به حجم زیاد دانشجویان و اساتید در راستای استفاده از فعالیت آموزشی متاسفانه به دلیل عدم پهنای باند مناسب آموزش دانشجویان دچار خلاء شده است.

مجله آنلاین موبنا – علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پهنای باند مناسب برای فعالیت آموزشی نیمسال جدید تحصیلی پیش‌بینی نشده است، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان در نیمسال تحصیلی جدید به خاطر نبود  اینترنت دچار مشکل شده است. به طوری که اکنون پهنای باند مناسب برای فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان در نیمسال تحصیلی جدید پیش‌بینی نشده است که این امر روند آموزش را با خلا روبرو کرده است.

* کمبود پهنای باند برای  ۵ میلیون دانش‌آموز و ۳ میلیون دانشجو

وی افزود: مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی اکنون در روند آموزش و بستر مجازی دچار مشکل هستند چرا که ۵ میلیون دانش‌آموز و ۳ میلیون دانشجو به طور همزمان در کنار استفاده اساتید دانشگاهی از اینترنت با کمبود پهنای باند مواجه هستند. به طوری که روند آموزشی آنها مختل شده است.

* از نظر ارتباطات مجازی در آموزش دانشجویان دچار مشکل هستیم

آهون‌منش تصریح کرد: قرار بود دولت برای نیمه اول سال تحصیلی جدید تسهیلات مناسبی را برای آموزش در بستر فضای مجازی ارائه کند که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده و از نظر ارتباطات و آموزش دانشجویان دچار مشکل هستیم.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا