تیک تاک از ممنوعیت در آمریکا جست

شرکت اوراکل اعلام کرد در کسب و کار جهانی تیک تاک یک سرمایه گذار کوچک خواهد شد و فراهم کننده فناوری معتمد این اپلیکیشن می شود.

مجله آنلاین موبنا – توافقی که تحت آن شرکت اوراکل سهام کوچکی در کسب و کار جهانی اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک کسب می کند، عصر شنبه اعلام شد و موافقت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را دریافت کرد که راه را برای ادامه فعالیت این اپلیکیشن در آمریکا هموار می کند.

شرکت نرم افزاری اوراکل در بیانیه ای اعلام کرد ۱۲.۵ درصد سهم در تیک تاک گرفته و فراهم کننده فناوری ابری مورد اطمینان این اپلیکیشن خواهد شد.

تیک تاک این خبر را تایید و اعلام کرد سرگرم همکاری با شرکت والمارت روی یک شراکت تجاری است. هر دو شرکت در فاینانس پیش عرضه اولیه عمومی کسب و کار جهانی تیک تاک مشارکت خواهند کرد و می توانند حداکثر ۲۰ درصد سهم در این شرکت داشته باشند. همچنین مقر تیک تاک در آمریکا خواهد بود و ۲۵۰۰۰ شغل در سراسر این کشور ایجاد می کند.

شرکت والمارت شنبه شب در بیانیه ای تایید کرد برای خرید ۷.۵ درصد سهام تیک تاک گلوبال به توافق رسیده و وارد توافق تجاری برای فراهم کردن خدمات بازرگانی، پرداخت و سایر خدمات به تیک تاک گلوبال شده است. با این حال این شرکت تاکید کرد هنوز کارهایی روی توافقهای نهایی در حال انجام است و دوگ مک میلون، مدیرعامل والمارت یکی از پنج عضو هیات مدیره شرکت تازه تاسیس خواهد شد.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که ظاهرا از شرایط این قرارداد ناراضی بود، روز جمعه ممنوعیت دانلود تیک تاک و برنامه پیام رسان چینی وی چت را اعلام کرد. اما این توافق نهایتا موافقت ترامپ را جلب کرد و وی موافقتش با این توافق را به خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد.

این توافق به هفته ها ابهام درباره سرنوشت تیک تاک در آمریکا پایان داد. دولت ترامپ که مدعی است این اپلیکیشن حریم خصوصی شهروندان آمریکایی را نقض می کند، دستور تعطیلی آن تا زمان فروخته شدنش به یک شرکت آمریکایی را صادر کرده بود.

برای تیک تاک، این توافق به منزله فاز جدیدی در رشد انفجاری در آمریکاست که میان میلیون ها کاربر به خصوص نوجوانان محبوبیت دارد.

بسیاری از کارشناسان این توافق را برای اوراکل بسیار متهورانه و تعجب انگیز می بینند. اوراکل یک غول نرم افزار سازمانی است که نرم افزار و سخت افزار مورد استفاده کسب و کارها از جمله شرکتهای بزرگ را برای اداره شبکه هایشان تولید می کند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اوراکل همچنین تلاش گسترده ای برای توسعه حضورش در رایانش ابری سازمانی را آغاز کرده که در این فضا رقابت شدیدی میان آمازون، مایکروسافت و گوگل وجود دارد. قرارداد تیک تاک تلاش های مذکور را تقویت می کند. میزبانی تیک تاک که اپلیکیشن ویدیویی با حدود ۸۰ میلیون کاربر در آمریکا است، مشتری مهمی را برای اوراکل تضمین کرده و کمک می کند این شرکت در رایانش ابری حضور برجسته تری پیدا کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا