هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره خطر کرونای پاییزی

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که شرایط کرونایی اروپا در فصل پاییز وخیم‌تر شده و این قاره با افزایش مرگ و میر رو‌به‌رو خواهد شد.

مجله آنلاین موبنا – به نقل از گاردین، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که شرایط کرونایی اروپا در فصل پاییز وخیم‌تر شده و این قاره با افزایش مرگ و میر رو‌به‌رو خواهد شد.

دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا اعلام کرد که انتظار می‌رود موارد ابتلا به ویروس کرونا در فصل پاییز در این قاره افزایش یابد که متاسفانه به منزله افزایش میزان مرگ و میر خواهد بود.

این هشدار در حالی صادر می‌شود که «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز هفته گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» گفت که تا اواسط سال آینده میلادی نباید منتظر واکسن کرونا باشیم.

وی در خصوص برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر آماده شدن واکسن کرونا تا ماه اکتبر، گفت که نمی‌توان در این‌مورد قول داد.

هریس با تاکید بر این‌که روند مشاهده تاثیرات و تایید واکسن کرونا زمان‌بر است، گفت که شماری از واکسن‌ها در مرحله سوم آزمایش‌های بالینی خود هستند. اگر واکسنی ساخته شود مشاهده تاثیرگذاری و ایمنی آن زمان می‌برد.

وی گفت که مردم جهان باید تا میانه سال آینده میلادی تدابیر دیگری را برای مقابله با ابتلا به کرونا به کار بگیرند و منتظر واکسن نباشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا