رشد اکوسیستم هوشمند هوآوی در بازارهای مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

رویداد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هوآوی HDC، ۱۰ سپتامبر برگزار شد. در ابتدای این رویداد «ریچارد یو» (Richard Yu) مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هوآوی درباره شرایط فعلی و آینده این شرکت سخنرانی کرد.

مجله آنلاین موبنا – او صحبت‌های خود را درباره اکوسیستم هوشمند هوآوی آغاز کرد و گفت این اکوسیستم با هدف کارایی بالا برای هر سناریو احتمالی طراحی شده و هوآوی به دنبال ساخت یک اکوسیستم منسجم دیجیتال است. همچنین در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی هوآوی رتبه نخست بیشترین تعداد فروش گوشی هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در دنیا را کسب کرد تا استراتژی ۱+۸+N خود را بیش از پیش عملی کند.

رشد اکوسیستم هوشمند هوآوی در بازارهای مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

نسخه ۲.۰ سیستم‌عامل Harmony قدم بزرگ دیگری در ایجاد ارتباط بیشتر در اکوسیستم هوآوی است و نسخه آزمایشی این سیستم‌عامل مخصوص توسعه‌دهندگان نرم‌افزار عرضه خواهد شد. طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده توسط ریچارد یو از ۱۰ سپتامبر  HarmonyOS برای دستگاه‌های خانگی مانند تلویزیون‌های هوشمند‌، ابزارهای پوشیدنی، اتومبیل‌ها و موارد دیگر فعال می‌شود.

امسال هوآوی در سه‌ماهه دوم سال، موفق به کسب رتبه نخست بیشترین تعداد فروش گوشی هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در دنیا شد تا استراتژی ۱+۸+N خود را بیش از پیش عملی کند.

رشد اکوسیستم هوشمند هوآوی در بازارهای مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

هوآوی در تمامی حیطه‌هایی که ورود کرده در دو بازار چین و جهانی، به نتایج قابل توجهی رسیده است. برای مثال در زمینه گوشی، ابزارهای پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند رتبه نخست را در بازار چین در اختیار دارد. در بازار جهانی نیز وضعیت برای هوآوی مساعد است، این شرکت هم‌اکنون رتبه دوم در بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار داشته و بازار لپ‌تاپ‌های هوآوی نیز رشد سالانه ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

 

 

پیشرفت قابل توجه سرویس‌های موبایلی هوآوی در سال ۲۰۲۰

سرویس‌های موبایلی هوآوی یا HMS به عنوان سومین اکوسیستم نرم‌افزاری موبایل در دنیا شناخته می‌شود. با داشتن بیش از ۱.۸ میلیون نفر توسعه‌دهنده ثبت شده در سراسر جهان، AppGallery و اکوسیستم HMS همچنان در حال پیشرفت است. در حال حاضر AppGallery بیش از ۹۶۰۰۰ برنامه با HMS Core و بیش از ۴۹۰ میلیون کاربر فعال جهانی دارد. همچنین موفق شده از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا آگوست به رکورد ۲۶۱ میلیارد دانلود برنامه‌ دست پیدا کند.

رشد اکوسیستم هوشمند هوآوی در بازارهای مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

هوآوی در یک سال موفق شده قابلیت‌های منبع‌باز HMS Core 5.0 را از ۱۴ کیت به ۵۶ کیت افزایش داده و تعدادAPI ها را از ۸۸۵ به ۱۲،۹۸۱ برساند. به این شکل هفت حوزه اصلی پوشش داده شده و به توسعه‌دهندگان جهت دستیابی به نوآوری و ساده‌سازی روند توسعه کمک شایانی شده است.

هواوی متعهد شده که هسته اصلی نرم‌‌افزار و سخت‌افزار خود را به صورت منبع باز ارائه کند. به همین دلیل سرویس خدمات نرم‌افزاری بسیاری مانند مرورگر، موتور جستجو، نقشه، پرداخت، بسته‌های تبلیغاتی را برای سرعت بخشیدن به این روند در توسعه برنامه منبع باز قرار داده است. هوآوی تلاش می‌کند تا توسعه‌دهندگان را برای ایجاد نسل جدیدی از برنامه‌های خلاقانه در گروه‌های مختلف توانمند سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا