محققان برای درمان کووید-۱۹ به اسب‌ها روی آوردند

دانشمندان “دانشگاه کاستاریکا” قرار است یک درمان ارزان قیمت را که در آن آنتی بادی های ویروس کرونا در اسب‌ها به انسان تزریق می‌شود را آزمایش کنند.

مجله آنلاین موبنا – محققان در کاستاریکا قرار است آزمایشات یک درمان ارزان ویروس کرونا را که بر اساس آنتی بادی‌های گرفته شده از اسب‌های مبتلا به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲( ویروس عامل کووید-۱۹)است را آغاز کنند.
“رومان ماکایا”(Roman Macaya) رئیس صندوق تأمین اجتماعی که مراکز بهداشت عمومی را مدیریت می‌کند در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که این درمان توسط موسسه کلودومیرو پیکادو (ICP) دانشگاه کاستاریکا ساخته شده و داروی آنتی بادی اسب از اواسط سپتامبر بر روی ۲۶ بیمار آزمایش خواهد شد.
مقامات کاستاریکا امیدوارند که اگر نتایج حاصل از مطالعه مرحله دو دلگرم کننده باشد، می‌توانند به طور گسترده‌تری درمان را در بیمارستان‌ها آغاز کنند. در کاستاریکا ۴۷۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری هستند.
“آلبرتو آلاپه”(Alberto Alape)، هماهنگ کننده پروژه در وسسه کلودومیرو پیکادو، گفت: ما افتخار می‌کنیم اگر متوجه شویم این محصول تا زمانیکه واکسن مناسبی توسعه داده شود، جان انسان‌ها را نجات خواهد داد.
تلاش‌های مشابهی برای انجام این کار در آرژانتین و برزیل نیز در حال انجام است، در حالی که دانشمندان در بلژیک از لاماها استفاده می‌کنند. محققان کاستاریکا می‌گویند روش آنها برای درمان کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ مبتنی بر تجربه استفاده از آنتی بادی‌های اسب برای ایجاد ضد زهرهای مار است.
آنها پروتئین این ویروس را از چین و انگلستان وارد کردند و آن را به شش اسب از ۱۱۰ اسب که موسسه کلودومیرو پیکادو برای آزمایش استفاده می‌کند ، تزریق کردند. چند هفته بعد ، وقتی حیوانات به اندازه کافی آنتی بادی تولید کردند، محققان خون آنها را استخراج کردند و از آنتی بادی‌های پلاسما به عنوان ماده اولیه سرم تزریقی استفاده کردند. محققان می‌گویند در صورت موفقیت آنها می‌خواهند این درمان ارزان را با سایر کشورهای آمریکای مرکزی که اکثرا فقیرتر از کاستاریکا هستند ، به اشتراک بگذارند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا